• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
با پیگیری‌های مفتح؛

کاروانسراهای فرسفج جهانی شد

  • کد خبر : 197667
  • 27 شهریور 1402 - 9:29
کاروانسراهای فرسفج جهانی شد
نماینده مردم تویسرکان با تبریک به همشهریان خون گرم این دیار به مناسبت جهانی شدن کاروانسرای فرسفج، گفت: خوشحالیم که پیگیری ها به ثمر نشست و امیدواریم با جهانی شدن این بنای منحصر به فرد و شناخته شدن بیشتر آن برای مردم دنیا، شاهد رشد صنعت گردشگری در شهرستان باشیم.

به گزارش عصر همدان؛ ساعتی پیش خبری در رسانه های رسمی کشور منتشر شد، مبنی بر اینکه اجلاس یونسکو در ریاض۵۶ کاروانسرای ایرانی در قالب یک پرونده از ۲۴ استان ایران ارائه شد و کاروانسرای فرسفج در بین ۵۴ کاروانسرای ایران ثبت جهانی شد.

این یک واقعیت و حقیقت دل چسب و بی نظیر برای تویسرکانی ها است که با پیگیری های مستمر مفتح نماینده مردم تویسرکان به سرانجام رسیده است.

در این باره «محمدمهدی مفتح» نماینده مردم تویسرکان در مجلس به خبرنگار ما گفت: از همان روز نخست ورود به پایتخت طلای سبز ایران به دنبال تقویت ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان به فعل برای رشد اقتصادی بودیم که توجه به گردشگری، چهاربانده کردن دو مسیر اصلی منتهی به شهرستان، ایجاد بزرگترین زنجیره تولید پیوندک و نهال گردو پیوندی گواهی شده خاورمیانه و تبدیل شدن به قطب تولید دارو تنها بخش کوچکی از اقداماتی بوده که تاکنون انجام شده و به ثمر نشسته است.

وی با تبریک ویژه به مردم خونگرم تویسرکان برای جهانی شدن کاروانسرای شاه عباسی واقع در شهر فرسفج، تصریح کرد: این کاروانسرای بی نظیر و برجای مانده از دوران صفوی، یکی از ۹۹۹ کاروانسرهایی محسوب می شود که شاه عباس در مسیر مشهد تا عتبات عالیات بنا کرد و امروز خوشالیم که توانسیم برای مردم این دیار قدمی برادریم.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس افزود: با جهانی شدن کاروانسرای فرسفج و شناخته شدن بیشتر آن برای مردم دنیا، بی تردید شاهد رشد صنعت گردشگری در این شهرستان خواهیم بود.

مفتح عنوان کرد: پایتخت مبل و منبت کشور، با برخورداری از ۲۲۱ اثر تاریخی و گردشگری به مانند همین کاروانسرا و یا آرامگاه حیقوق نبی(ع)، از جذبه های منحصر به فردی بهره مند است و در تلاشیم تا با ارتقای صنعت گردشگری در این شهرستان توسعه اقتصادی را رقم زنیم.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=197667
  • دیدگاه‌ها برای کاروانسراهای فرسفج جهانی شد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.