• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

کارمندان بانک بهاری با رعایت بهداشت از شیوع کرونا پیشگیری می کنند

  • کد خبر : 54341
  • 23 اسفند 1398 - 11:13
کارمندان بانک بهاری با رعایت بهداشت از شیوع کرونا پیشگیری می کنند

یکی از قشرهایی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به  بیماری کرونا  هستند کارمندان و متصدیان بانک ها می باشند. این قشر با توجه به ازدحام موجود در محل و تبادل اسکناس و کاغذ در معرض خطر انتقال و ابتلا به ویروس می باشند. به گزارش عصر همدان، اقشار مختلف جامعه از بازاری گرفته تا […]

یکی از قشرهایی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به  بیماری کرونا  هستند کارمندان و متصدیان بانک ها می باشند. این قشر با توجه به ازدحام موجود در محل و تبادل اسکناس و کاغذ در معرض خطر انتقال و ابتلا به ویروس می باشند.

به گزارش عصر همدان، اقشار مختلف جامعه از بازاری گرفته تا کارمند اداری و متصدیان بانک، به گونه ای خاص درگیر این بیماری بوده و ممکن است انتقال دهنده آن به دیگر افراد باشند.

یکی از قشرهایی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند کارمندان و متصدیان بانک ها می باشند. این قشر با توجه به ازدحام موجود در محل و تبادل اسکناس و کاغذ در معرض خطر انتقال و ابتلا به ویروس می باشند.

سری به چند بانک شهر بهار زدیم تا از کیفیت کار بانک ها و مشتریان مطلع شویم. یکی از متصدیان بانک انصار در گفتگو با خبرنگار ما از عدم رعایت مشتریان گلایه کرد و گفت: در این شرایط که همه باید این بیماری را جدی بگیرند اما متاسفانه می بینیم که حدود ۵۰ درصد مشتریان ما این بیماری را جدی نگرفته اند و خیلی ها نه از دستکش استفاده می کنند نه ماسک دارند.

وی در خصوص تعداد مشتریان بانک نسبت به روزهای عادی گفت: تردد مردم در بانک کمتر که نشده بیشتر هم شده است در صورتی که انواع روش های غیر حضوری را برای استفاده به مردم ارائه می دهیم، باز می بینیم که مردم برای کوچکترین کار بانکی به شعبه مراجعه می کنند.

این کارمند در ادامه به توضیحاتی درباره ارائه انواع خدمات غیر حضوری همانند اینترنت بانک اشاره کرد و گفت: سقف برداشت از خودپردازها تا ۵۰۰ هزار تومان و همچنین سقف کارت به کارت بانک ها روزانه به ده میلیون تومان افزایش یافته و همه اینها به خاطر مراجعه کمتر مردم به بانک است؛ اما خیلی ها از این موضوع اطلاع ندارند و باز هم برای موارد کوچک به بانک مراجعه می کنند.

در ادامه بازدید خود به بانک کوثر بهار مراجعه کردیم. متصدی این بانک نیز با بیان اینکه مراجعه مردم با قبل تفاوتی نداشته گفت: در محیط بانک همه کارمندان از ماسک و دستکش استفاده می کنند و محلول های ضد عفونی در اختیار همه کارمندان گذاشته شده که روزانه چند نوبت محل کار و میز کارشان را ضد عفونی کنند اما اسکناس خود عامل انتقال است که در مورد آن دیگر کاری از دست ما ساخته نیست و دائم در گردش است.

این فرد که خود ماسک بر دهان داشت به روش های پیشگیری از انتقال ویروس در بانک اشاره کرد و با نشان دادن اسپری و محلول ضد عفونی که زیر میز و کنار دستش تعبیه شده بود گفت: ما دائما میز کار خود را ضد عفونی می کنیم که برایمان مشکل ساز نشود.

وی در خصوص ضد عفونی محل انتظار مشتریان بانک گفت: خدمتگزار بانک هر روز دو نوبت یکی در زمان آغاز کار بانک و یکی در زمان اتمام کار صندلی ها و محل انتظار مشتری ها را با وایتکس و محلول های شستشو ضد عفونی می کند.

در ادامه سری به بانک تجارت شهر بهار زدیم در این بانک نیز همه متصدیان که در ارتباط مستقیم با مردم بودند با ماسک و دستکش جوابگوی مردم بودند. از یکی از متصدیان درباره تاثیر بیماری کرونا در مراجعه مردم به بانک سوال کردیم. وی نیز این بیماری را در تعداد مراجعات بی تاثیر دانست و گفت: متصدیان بانک ها به دلیل دست به دست شدن اسکناس بیشتر از مردم عادی در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند، اما شعبه به هر کدام از متصدیان مواد ضدعفونی مخصوص و جداگانه داده تا از سرایت بیماری جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که قبلا شاهد آن بودیم و الان کمتر شده ازدحام جمعیت در بانک است و خود مردم نیز به این موضوع رسیده اند و ازدحام زیادی در بانک نیست و اگر کسی کار بانکی دارد، بعد از گرفتن نوبت از بانک خارج می شود و زیاد در بانک نمی ماند و همین باعث شده که شاهد ازدحام در بانک نباشیم.

به گزارش عصر همدان؛ بیماری مهلک کرونا تنها در صورتی مهار می شود که زنجیره انتقال آن قطع شود و بانک ها یکی از محل های اتصال این زنجیره هستند که نه می توان آن را تعطیل کرد و نه می توان به صورت صددرصدی آن را ایزوله کرد، اما با رعایت کامل بهداشت در این مکان می توانیم قطع کننده زنجیر انتقال بیماری باشیم.

در این بین متصدیان بانکها را که در ارتباط مستقیم با مردم هستند می توان به نوعی جهادگران سلامت خطاب کرد که ممکن است با کوچکترین سهل انگاری خود و خانواده اشان دچار این بیماری شوند.

انتهای پیام/ک

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=54341
  • دیدگاه‌ها برای کارمندان بانک بهاری با رعایت بهداشت از شیوع کرونا پیشگیری می کنند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.