• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

چیزی به نام شهریه در مدارس دولتی نداریم/ارائه قولنامه سوری برخی، برای ثبت‌نام در مدرسه!

  • کد خبر : 156202
  • 01 تیر 1401 - 13:35
چیزی به نام شهریه در مدارس دولتی نداریم/ارائه قولنامه سوری برخی، برای ثبت‌نام در مدرسه!

سجاد محمدی‌شمیم با تأکید بر اینکه در مدارس دولتی چیزی به نام شهریه نداریم، البته در مدارس شاهد، غیرانتفاعی و هیأت امنایی که جز مدارس خاص هستند، مبالغ تعریف شده و بدون تغییر نسبت به سال گذشته اخذ می شود، گفت: ما اجباری در پرداخت شهریه نداریم اما واقعیت امر این است که مدارس با […]

سجاد محمدی‌شمیم با تأکید بر اینکه در مدارس دولتی چیزی به نام شهریه نداریم، البته در مدارس شاهد، غیرانتفاعی و هیأت امنایی که جز مدارس خاص هستند، مبالغ تعریف شده و بدون تغییر نسبت به سال گذشته اخذ می شود، گفت: ما اجباری در پرداخت شهریه نداریم اما واقعیت امر این است که مدارس با مشکل مالی مواجه اند و انتظار مشارکت مردم را داریم.

سجاد محمدی‌شمیم، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ از آغاز ثبت‌نام دانش آموزان در سطح مدارس خبر داد و اظهار کرد: بعداز پایان امتحانات دانش آموزان جلسات توجیهی مدیران و معاونان مدارس برای ثبت نام برگزار شده و دستورالعمل ثبت‌نام را به آنان اعلام کرده ایم.

کمبود فضای آموزشی در اسدآباد/تراکم جمعیتی مشکل اصلی برخی از مدارس

وی از کمبود فضای آموزشی و مناسب در مدارس اسدآباد خبر داد و گفت: جمعیت زیادی از دانش آموزان در منطقه شهرک سیداحمد این شهر زندگی می‌کنند که به دلیل عدم تکمیل مدرسه این منطقه با مشکل فضا برای تحصیل دانش آموزان مواجهیم و پروژه تعریف شد۹ این منطقه هم امسال برای افتتاح نمی‌رسد.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد خانواده‌ها بحث این را دارند که در یک مدرسه خاصی و دلخواه خود فرزندانشان را ثبت نام کنند که براساس دستورالعمل باید دانش آموز در نزدیکترین محل زندگی خود تحصیل کند و این امر از تراکم جمعتی جلوگیری می‌کند و هم هم خدمات آموزشی را ارایه می‌دهد متاسفانه در بین عوام مردم این جا افتاده است که فلان مدرسه بهتر آموزش می‌دهد که اینگونه نیست و موجب تراکم جمعیت و پایین آمدن کیفیت آموزش شده است.

۴ مدرسه شهری اسدآباد با تراکم جمعیت مواجه اند

وی با بیان اینکه ۴ مدرسه شهید صوفی، مهدیه، شهید راحمی، ۱۵ خرداد، با تراکم جمعیتی مواجه است، گفت: مدرسه با مدرسه هیچ تفاوتی ندارد، بنابراین لازمه موفقیت دانش‌آموزان همراهی والدین برای ثبت نام است که موجبات تراکم جمعیتی را مدارس پیش نیاورند.

محمدی‌شمیم تصریح کرد: عمده مشکل ما بیشتر با والدین دانش آموزانی است که محدوده مدرسه تا خانه را رعایت نمی‌کنند و با گرفتن قولنامه های ساختگی و سوری موجب مشکلات می‌شوند، این امر در آینده هم خانواده و هم ما را با مشکل مواجه می‌کند.

تغییری در شهریه مدارس هیأت امنایی و شاهد نداریم

وی با بیان اینکه ما در مدارس دولتی چیزی به نام شهریه نداریم، گفت: البته در مدارس شاهد، غیرانتفاعی و هیأت امنایی که جز مدارس خاص هستند، مبالغ تعریف شده ای گرفته می‌شود که تغییری در آن هم نداشته ایم.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد اذعان کرد: اگرچه در مدارس دولتی شهریه نداریم و اخذ آن ممنوع است اما باتوجه به کمبود فضای آموزشی و سرانه دانش آموزی و مشکلات مالی مدارس و کمبود اعتبارات دریافتی دولتی، خانواده ای نه از روی اجبار مشارکت می‌کنند.

تنها شهریه بیمه و کتاب از والدین اخذ می شود

وی با تأکید بر اینکه ما در ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی به جز شهریه کتاب و بیمه مبلغی را به عنوان شهریه دریافت نمی‌کنیم، افزود: ما اجباری در پرداخت شهریه نداریم اما واقعیت امر این است که مدارس با مشکل مالی مواجه اند و انتظار مشارکت مردم را داریم.

خبرنگار ما یک نمونه از افزایش قیمت و دریافت مبلغ ۲۵۰ هزار تومان را در مدرسه هیأت امنایی که به این رسانه اعلام شده، مطرح کرد که رئیس آموزش و پرورش در این زمینه گفت: هیات امنای مدارس تصمیم می‌گیرند و مبلغ را اعلام می‌کنند که ما تأکیدمان بر عدم افزایش قیمت بوده البته با این تورم که وجود دارد و می‌خواهیم آموزش با کیفیتی در مدرسه داشته باشیم، باید هزینه کنم و این مبلغ ناچیز است.

دعوت از خبرنگاران برای بازدید از ثبت نام مدارس البته با هماهنگی! 

وی اعلام کرد: اخذ شهریه در مدارس شاهد را بین ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ و در مدارس هیأت امنایی براساس تصمیم هیأت امنای مدارس و در مدارس دولتی شهریه ممنوع است.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با دعوت از اصحاب رسانه برای بازدید از ثبت نام دانش آموزان البته با هماهنگی!، گفت: توصیه کرده ایم که مدیران و معاونان با حفظ کرامت والدین ثبت نام را انجام دهند.

سالهای گذشته علی رغم تأکید مسئولان آموزش و پرورش در بسیاری از مدارس دولتی با توجه به پیام‌ها و مطالبات ارسالی مردم به این رسانه شهریه اخذ می شد و تناقضی با صحبت مسئولان داشت، حال انتظار می رود با توجه به آغاز ثبت نام دانش آموزان اگر اعلام می‌شود که شهریه در مدارس دولتی ممنوع و در مدارس خاصی چون شاهد و هیأت امنایی افزایش مبلغی ندارند، به مدارس هم تأکید شود که همین اتفاق بیفتد و با اخذ شهریه و یا اضافی بدبینی به نظام رخ ندهد. البته می طلبد والدینی که شرایط کمک را دارند، چه بهتر که به تحصیل دانش آموزان باشد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=156202
  • دیدگاه‌ها برای چیزی به نام شهریه در مدارس دولتی نداریم/ارائه قولنامه سوری برخی، برای ثبت‌نام در مدرسه! بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.