• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

پیش بینی برداشت ۳۶۰۰ تن آلو از باغات اسدآباد

  • کد خبر : 24159
  • 09 مهر 1398 - 18:07
پیش بینی برداشت ۳۶۰۰ تن آلو از باغات اسدآباد

فرماندار اسدآباد از برداشت ۳ هزار و ۶۰۰ تن آلو از باغات اسدآباد در سال جاری خبر داد. به گزارش عصر همدان؛ ملحمدره روستایی زیبا و دیدنی در دل کوهستان با مردمانی خون گرم و میهمان نواز است که وجود باغ های گردو؛ آلو بخارا، انگور، سیب درختی و انواع گیاهان دارویی زیبایی این روستا […]

فرماندار اسدآباد از برداشت ۳ هزار و ۶۰۰ تن آلو از باغات اسدآباد در سال جاری خبر داد.

به گزارش عصر همدان؛ ملحمدره روستایی زیبا و دیدنی در دل کوهستان با مردمانی خون گرم و میهمان نواز است که وجود باغ های گردو؛ آلو بخارا، انگور، سیب درختی و انواع گیاهان دارویی زیبایی این روستا را دو چندان کرده است.

ملحم در لغت به معنای نوعی پارچه مخملی است که از حیث سرسبزی و طراوت و آب و هوا این روستا به این نام مشهور شده است.

ملحمدره در ۶ کیلومتری شمال اسدآباد بین دو رشته کوه با معماری پلکانی به صورت زیبا بنا شده است.
هفتمین دوره افتتاحیه آیین برداشت آلو امروز با حضور مسئولان استان مدیر کل میراث فرهنگی، معاون هماهنگی اقتصادی استاندارد ی، رئیس برنامه و بودجه استان و جمعی از فعالان جهاد کشاورزی استان انجام شد.

در ابتدای این مراسم فرماندار شهرستان اسدآباد گفت: براساس سرشماری سال ۹۵ شهرستان اسدآباد دارای ۱۰۷ هزار نفر جمعیت است که ۴۹ درصد در روستا و ۵۱ درصد در شهر زندگی می کنند.

مجید درویشی با اشاره به اینکه شهرستان اسدآباد دارای محصولات متعدد کشاورزی و باغی با اقلیم مناسب است افزود:سالانه ۶۰ هزار تن محصولات باغی در اسدآباد تولید می شود که شامل ۷.۵ درصد تولیدات باغی استان است.

وی در خصوص میانگین باغات آلو در این شهرستان اظهار کرد: ۱۵ تا ۲۰ تن میانگین باغات آلو است که پیش بینی می شود در سال جاری ۳ هزار و ۶۰۰ تن آلو از باغات اسدآباد برداشت شود.

درویشی خاطرنشان کرد: اغلب آلوی برداشت شده اسدآباد خام به استان های خراسان رضوی، تهران، اصفهان فروخته می شود.

وجود ۴ اقامتگاه بوم گردی در روستای ملحمدره
مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان نیز با اشاره به تداوم اتفاقات خوب گردشگری استان و برگزاری رویداد ۲۰۱۸ سال گذشته در همدان بیان کرد: خرسندیم که ظرفیت های نهفته همدان در این رویداد به جهانیان معرفی شد و توانست به عنوان راهبردی اثربخش نقش مهمی در گردشگری استان ایفا کند.

علی مالمیر در خصوص ویژگی خاص روستای ملحمدره از نظر گردشگری ادامه داد: این روستا از نظر وجود اقامتگاه بوم گردی و تاسیسات گردشگری در طی دو سال گذشته به عنوان روستای پیشرو استان بوده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴ اقامتگاه بوم گردی در ملحمدره وجود دارد که همکاری و صمیمیت مردم روستا عامل رشد صنعت گردشگری در این مکان است.

مالمیر در خصوص مشکلات فعلی این روستا گفت: نبود خطوط اینترنت، عدم ساماندهی خطوط فاضلاب، ایجاد روشنایی و تامین پارکینگ از جمله مشکلاتی است که باید در این روستا مرتفع شود.

گفتنی است؛ جشنواره برداشت آلوی روستای ملحمدره اسدآباد از ۹ تا ۱۵ مهرماه در این روستا برگزار می شود.
انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=24159
  • دیدگاه‌ها برای پیش بینی برداشت ۳۶۰۰ تن آلو از باغات اسدآباد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.