• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

پیشرفت ۶۰ درصدی طرح‌های آبخیزداری همدان

  • کد خبر : 29603
  • 12 آبان 1398 - 7:53
پیشرفت ۶۰ درصدی طرح‌های آبخیزداری همدان

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان از پیشرفت ۶۰ درصدی طرح‌های آبخیزداری همدان خبر داد. محمد مهدی آرتیمانی امروز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر در قسمتی از استان که شدت بارش‌ها زیاد بوده سازه‌های آبخیزداری اکثرا آبگیری شده و توانسته روان آب‌ها را کنترل کند. […]

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان از پیشرفت ۶۰ درصدی طرح‌های آبخیزداری همدان خبر داد.

محمد مهدی آرتیمانی امروز در گفتگو با خبرنگار عصر همدان اظهار کرد: با توجه به بارش‌های اخیر در قسمتی از استان که شدت بارش‌ها زیاد بوده سازه‌های آبخیزداری اکثرا آبگیری شده و توانسته روان آب‌ها را کنترل کند.

وی افزود: امسال برای انجام طرح سازه‌های آبخیزداری استان همدان ۳۲ میلیارد تومان از سوی صندوق توسعه ملی مصوب شده که دو برابر سال گذشته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان ادامه داد: امسال تاکنون توانسته‌ایم ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی در پروژه‌های آبخیزداری استان همدان داشته باشیم.

آرتیمانی با اشاره به اینکه به دلیل نبود پوشش گیاهی مناسب در مراتع فرسایش و رسوبات در زمان بارندگی ایجاد می شود خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون ظرفیت دام سه برابر مراتع در استان همدان است که همین منجر به تخریب بیشتر مراتع می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهرستان رزن یک طرح آبخیزداری انجام شده است و یک طرح دیگر در حال اجراست بیان کرد: طرح‌های آبخیزداری همدان در دو حوزه مرتع بلاغ و گنبد ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان همدان یادآور شد: در حال حاضر ۲۴ سازه آبخیزداری در ۱۰ شهرستان استان وجود دارد که برای آن ۲۴ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی در خصوص ایجاد برخی مشکلات روان آب‌ها در شهرستان کبودراهنگ در بارندگی‌های اخیر بیان کرد: سازه‌های آبخیزداری در این شهرستان ساخته شده اما تاکنون منابع طبیعی استان از آن بازدیدی انجام نداده اما علت اصلی روان آب این منطقه فرسایش خاک توسط کشاورزان و رسوبات این منطقه است.

انتهای پیام/ف

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=29603
  • دیدگاه‌ها برای پیشرفت ۶۰ درصدی طرح‌های آبخیزداری همدان بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.