• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

پیشرفت علمی مهمترین نیاز کشور است/دستیابی به توافق عزتمندانه در مذاکرات هسته ای، کمترین حق ایران

  • کد خبر : 137471
  • 12 آذر 1400 - 15:45
پیشرفت علمی مهمترین نیاز کشور است/دستیابی به توافق عزتمندانه در مذاکرات هسته ای، کمترین حق ایران

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در خطبه های امروز نماز جمعه بر لزوم عدالت خواهی و مطالبه گری دانشجویان تاکید کرده و دستیابی به توافق عزتمندانه در مذاکرات هسته ای را کمترین حق ایران دانستند. به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان با رعایت کامل‌ پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز […]

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در خطبه های امروز نماز جمعه بر لزوم عدالت خواهی و مطالبه گری دانشجویان تاکید کرده و دستیابی به توافق عزتمندانه در مذاکرات هسته ای را کمترین حق ایران دانستند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان با رعایت کامل‌ پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

همدان

به گزارش عصرهمدان به نقل از فارس همدان، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن فاضلیان ظهر امروز در خطبه‌های عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با بیان اینکه خداوند از انسان عبادت می‌خواهد و نه عادت اظهار کرد: افرادی که خانه و موطن خود را رها و از مرزهای آب و خاکی عبور کردند مانند سردار سلیمانی و سردار همدانی، افرادی خودساخته‌اند و مشمول رحمت خدا هستند.

وی با اشاره به اینکه پیروزی جبهه مقاومت و نابودی داعش از رحمت‌های الهی است افزود: ایمان یعنی وابستگی به خدا و وارستگی، هجرت به معنای ترک خانه و کاشانه به سمت خدا همراه با جهاد که باعث رحمت خدا می‌شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه هشتاد و چهارمین سالگرد شهادت، حضرت آیت‌الله سید حسن مدرس را باید گرامی داریم تصریح کرد: او مرد دیانت، فقاهت، سیاست، صداقت و نماینده واقعی مردم بود که مجلس را خانه واقعی ملت کرد.

وی با بیان اینکه مرحوم مدرس، نماینده واقعی مردم بود نه نماینده خود و خانواده‌اش و یا خویشاوندان گفت: نمایندگان ما مشی و روش سیدحسن مدرس را سرلوحه کاری خود قرار دهند، فکر عزل و نصب‌های بیجا و بی‌مورد نباشند و تنها در اندیشه ورود به مجلس نباشند و فکر گره‌گشایی از مشکلات مردم باشند.

فاضلیان با بیان اینکه نمایندگان مجلس باید برای حل مشکلات معیشتی مردم ویژه کار کنند و مانند مدرس شجاع، بی‌پروا و به فکر استقلال کشور باشند خاطرنشان کرد: آیت الله مدرس قبل از شهادت اعلام کرد که به رضاخان بگویید من شهید و ماندگار می‌شوم و تو عاقبت شومی خواهی داشت و همانطور هم شد.

وی گفت: جنایت دیگر رضاخان، درگیری با مبارزان جنگل و شهادت میرزا کوچک خان جنگلی است که این مباحث نشان می‌دهد روحانیون همواره در خط مقدم مبارزه با استبداد و استعمار بوده‌اند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری مدیر شورای هماهنگی تبلیغات انقلاب اسلامی را منصوب کردند اظهار کرد: رهبری سرلوحه کاری شورای هماهنگی تبلیغات را مردمی‌سازی بزرگداشت‎ها، فعال کردن مساجد و نهادهای مردمی، به کارگیری ابتکارات و خلاقیت‌های جوانان، طراوات‌بخشی به مراسم‌ دینی و مذهبی و در آخر زدودن زائده‌ها و فرسودگی‌ها اعلام داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گریزی به مذاکره با طرف غربی زد و گفت: در مذاکرات ایران و کشورهای غربی که موضوع هسته‌ای و رفع تحریم‌های ظالمانه دنبال می‌شود باید به این نکته توجه کرد که هشت سال استکبار تلاش می‌کرد در منطقه کشورهای عبری، امریکایی و غربی ایجاد کند اما ایران اسلامی این خیال را به یک کابوس وحشتناک بدل کرده است.

فاضلیان با اشاره به اینکه در مذاکرات نخستین سخن ما رفع تحریم‌هاست و قبل از ورود به مسائل هسته‌ای این اتفاق باید رخ دهد تصریح کرد: دولت سیزدهم سرلوحه کاری خود را اقتصاد مقاومتی با نگاه درون‌زا و برون‌گر قرار داده و در صد روزه اول کار موفقیت‌هایی داشته است البته هنوز زود است که همه انتظارات ما برآورده شود.

وی تصریح کرد: از خداوند متعال می‌خواهیم دولت را در حل مشکلات گرانی، بهبود وضعیت اقتصادی کشور، ایجاد شغل برای جوانان و حل مسائل کشور یاری رساند.

امام جمعه موقت همدان در ادامه با بیان اینکه دانشجویان ما از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در مقابل آمریکا ایستادند که در انقلاب، تسخیر لانه جاسوسی و هشت سال دفاع مقدس نیز ادامه داشته است گفت: این عزیزان امروز هم با کارهای جهادی در خدمت مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار را گرامی می‌داریم گفت: پرستاران و پزشکان در این دو سال بسیار زحمت کشیدند و امروز بیماری کاهش یافته و نیاز است مردم پروتکل‌ها را رعایت کنند تا هر چه سریعتر این بیماری ریشه کن شود.

فاضلیان با بیان اینکه در مصرف انرژی باید رعایت الگوی مصرف را مد نظر داشته باشیم اظهار کرد: مردم باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند تا به مشکل برنخوریم.

وی در پایان با اشاره به روز قانون اساسی جمهوری اسلامی گفت: مسؤولان باید به قانون و ضوابط توجه کنند و به سمت و سوی روابط و مسائلی از این دست نروند.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: پیشرفت علمی مهمترین نیاز کشور است و در عرصه های مختلف دفاعی و هسته ای این پیشرفت ها بوده که کشور را از تهدید ها مصون‌ نگه داشته است.

وی اظهار داشت: جنبش های دانشجویی باید فساد ستیز و مطالبه گر و آرمانخواه باشند و دشمن شناس باشند.

امام جمعه افزود: هدف ایران از مذاکرات برداشتن موثر تحریم های آمریکا است ولی هدف غربی ها زیاده خواهی و قبول محدودیت های بیشتر است.

وی بیان کرد: دشمن همیشه درصدد نفوذ و ضربه زدن به امنیت کشور است که این نشان می دهد باید همیشه هوشیار باشیم.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به روز دانشجو گفت: دانشجویان باید هوشیار باشند و دشمن را بشناسند چون اصل روز دانشجو مبارزه با استکبار آمریکا است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به تغییر فرماندار نهاوند گفت: امیدوارم فرماندار جدید با کمک مردم بتواند مشکلات مردم را حل کند و کارها را ادامه دهند.

امام جمعه نهاوند افزود: درخواست مردم از دستگاه قضایی و انتظامی مبارزه با پدیده قاچاق و اراذل و اوباش در برخی مناطق نهاوند است که امیدواریم فکری برای این موضوع بشود.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد در ۱۲ آذرماه با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از معصیت، اظهار کرد: حضرت علی ع در نهج البلاغه فرمود کسی که به تقوا چنگ بزند، سختی‌های که بر او نزدیک شده، دور شود، کارها بعداز سهل شدن بر او شیرین شود و اینها توشه ای از برکات تقواست.

وی بااشاره به روز جهانی معلولیت، گفت: معلولان نور چشم هستند، امروز در میدانهای علمی و ورزشی، فرهنگی و قرآنی نخبگان معلولی داریم که این نشان از این دارد که معلولیت، محدودیت نیست و باید با تاکید و توکل بر خدا ناامید نشوند.

امام جمعه اسدآباد با تأکید بر اینکه شهرداری باید در راستای رفاه حال معلولان بخشی از حقوق شهروندی را برای این قشر در نظر بگیرد و مناسب سازی در سطح شهر انجام شود، افزود: مسئولان وظیفه دارند که این قشر را حمایت کنند.

وی با اشاره به قرار گرفتن در آستانه ۱۶ آذر ، روز دانشجو و گرامیداشت شهدای دانشجو، انتخاب رئیس دانشگاه را به عنوان سخنران پیش از خطبه این هفته مصلحتی دانست و گفت: از وی دعوت کردیم که در جایگاه دانشگاه و دانشجو سخن بگوید.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد مهمترین انتظاری که از یک دانشجو توقع می رود را ایمان،تقوا، خودساختی و تعهد داشتن او برشمرد و افزود: دانشجو اگر می‌خواهد از موج سواری دشمن در امان بماند، جز با دوری از گناه و تعهد نمی‌تواند پیروز میدان باشد.

وی گفت: دانشگاه باید جایگاه تربیت دانشجوی باتقوا و دینمدار باشد،محل اعتلای آداب دینی و پرورش انسانهای کامل باشد.، ما تا رسیدن به آن دانشگاه مدنظر رهبری و امام ره فاصله داریم.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه امروز راه برای رشد و تعالی و تکامل به لحاظ علمی، فرهنگی، دینی در دانشگاهها باز است، افزود: توقع داریم دانشجوی ما پویا و به روز در بصیرت و آگاهی دینی و عقیدتی و سیاسی باشد.

بهار

حجت الاسلام محمد علی ارزنده گفت: دولت جدید مخالف مذاکره نیست اما اولویت را اقتصاد، برداشتن تحریم و نگاه به درون و حفظ حقوق کشور دانسته و هدف دولت جدید در میز مذاکره برداشتن تحریم هاست و به هیچ وجه از حقوق ملت کوتاه نخواهند آمد.

خطیب جمعه شهر بهار با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: عمل به وعده ها انسان با اراده میخواهد و از حرف تا عمل فاصله است و  پیمان شکنی  نکوهش می شود و مومن نباید خلاف کارها انجام دهد و تخلف از عهد و پیمان شکنی از رذایل اخلاقی شمرده می شود و ضربات شکننده و جبران ناپذیری دارد و هیچ چیز رسواتر از پیمان شکنی نیست و پسندیده نیست چیزی را بگوئیدو عمل نکنید.

حجت الاسلام  محمد علی ارزنده نیز افزود: سستی در عمل باعث نفاق میشود  بین عمل  و گفتار خیلی فاصله است، یکی از مشکلات ما انسان ها وعده و وعید دادن است مومن وقتی وعده میدهد باید پای وعده ها بایستد و در وعده دادن باید سخت گرفت، و مومن را از عمل به وعده هایش بایدشناخت.

حجت الاسلام ارزنده افزود:مشکلات عدیده امروز، گرانی و فشار اقتصادی برای عموم سخت شده در خانواده‌ها به سختی زندگی میکنند،در این میان نباید افراد تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی، خیریه ها را که در مضیقه هستند غافل شویم   و چه بسیار خانواده هایی که با چند معلول زندگی میکنند و کمک های بهزیستی نیز محدود است و از خیرین درخواست داریم  از این خانواده ها  حمایت کنند.

خطیب جمعه شهر بهار تصریح کرد:  دین در برخی از موارد ظاهری شده و  و فقط در ظاهر اهل خیر، دینداری هستیم و در برخی مسائل از انسانیت فاصله گرفته ایم  از کمک به خویشان و نزدیکان هم امتناع میکنیم، و شاید هم حقی از آنان ضایع میکنیم که این عمل از کار دزدان سرگردنه هم بسی بدتر است.

حجت السلام ارزنده با اشاره به بحث مذاکره که  امروزه بحث کل دنیاست گفت:  همه به دنبال نتیجه هستند باید گفت که دولت قبل با قصد توقف و تعطیلی هسته ای وارد این مذاکره شد با این که ادعا میکردند که میخواهند چرخ های سانتریوفاژها را فعال کنند و در اوج نافرجامی ضرباتی خوردیم اما دولت جدید از وقتی که روی کار آمده گفته ما مخالف مذاکره نیستیم و اولویت را برجام قرار نداده بلکه اولویت را اقتصاد، برداشتن تحریم و نگاه به درون و حفظ حقوق کشور دانسته  و هدف دولت جدید  در میز مذاکره برداشتن تحریم هاست تا با گام های قوی تر برای غنی سازی ۶۰درصد و ۹۰ درصد آماده شوند و با بالا بردن  توان غنی سازی لرزه بر اندام دشمن اندازندو به هیچ وجه از حقوق ملت کوتاه نخواهند آمد.

همچنین وی عنوان کرد: در مسئله اصفهان تعدادی خود فروخته آب زاینده رود را بهانه کردند، از کشاورزان سو استفاده کردند و قصدشان ایجاد ناامنی، درگیری و اغتشاشات بود و قصدشان از این توطئه ها این بود که میخواهند مسئولان را مجبور کنند که در پشت میز مذاکره بنشینند و نتواند روی پای خود بایستند.

در پایان نیز با تبریک روز دانشجو به فعالیت های دانشجویان قبل و بعد از انقلاب که ثابت قدم بودند اشاره کرد که  هر روز افتخارات روز افزون را برای مملکت ایران به ارمغان آوردند و عنوان کرد: امروز دشمن در عرصه جنگ نرم بسیار فعالیت میکند و در جاهایی موفق شده و  اگر اندیشه انسان را تصرف کنند اگر جنگ سختی باشد کسی قدم نمیگذارد چراکه امروز  دشمن ارزش های نظام، داشته ها، شهدا را هدف گرفته و در حال  توطئه علیه کشور است و باید دانشجویان با تقویت سلامت معنوی خود در این عرصه قدم بگذارند تا دشمن را در رسیدن به اهداف مایوس کنند همانطور که در اتفاقات اخیردر حمله سایبری به وزارت نفت در کمتر از ۲۴ ساعت  با تجهیز شدن به علم و فن آوری نوین جوانان توانستند ذلت بزرگی برای اسرائیل به ارمغان آوردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=137471
  • دیدگاه‌ها برای پیشرفت علمی مهمترین نیاز کشور است/دستیابی به توافق عزتمندانه در مذاکرات هسته ای، کمترین حق ایران بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.