• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4

پذیرایی روزانه ۶هزار زائر در موکب امام حسن مجتبی (ع)

  • کد خبر : 25872
  • 18 مهر 1398 - 11:42
پذیرایی روزانه ۶هزار زائر در موکب امام حسن مجتبی (ع)

 در آستانه اربعین حسینی موکب های متفاوتی در اقصی نقاط استان همدان مشغول خدمت رسانی به زوار اباعبدالله هستند که هر کدام خدمات متفاوتی را برای زائران در نظر گرفته اند . به گزارش عصر همدان؛ استان همدان امسال نیز با موکب هایی که حال و هوای خاصی به شهر داده اند به استقبال اربعین […]

 در آستانه اربعین حسینی موکب های متفاوتی در اقصی نقاط استان همدان مشغول خدمت رسانی به زوار اباعبدالله هستند که هر کدام خدمات متفاوتی را برای زائران در نظر گرفته اند .

به گزارش عصر همدان؛ استان همدان امسال نیز با موکب هایی که حال و هوای خاصی به شهر داده اند به استقبال اربعین می رود هر کسی در گوشه ای از شهر مشغول خدمت رسانی در موکب های زوار اباعبدالله است.

موکب امام حسن مجتبی که در پلیس راه همدان واقع شده است و برای چندمین سال متوالی است که برپا می شود تجربیات خوبی در برپایی و پذیرایی زوار امام حسین دارد.

منوچهر مولایی، مسول موکب امام حسن مجتبی برپایی موکب را بهترین کار دنیا دانست و گفت : موکب امام حسن مجتبی برای سومین سال متوالی است که به همت مردم خیر روستای مهاجران دایر می شود و هر سال سعی کردیم خدمان بیشتری نسبت به سال قبل ارائه دهیم.

وی ادامه داد : خدماتی چون اسکان و وعده های غذایی برای زوار در نظر گرفته شده است و روزانه ۳ هزار حلیم پخش می شود و روزانه تقریبا ۶ هزار نفر غذا داده می شود.

مولایی با اشاره به برپایی موکب های ساده افزود: وعده های غذایی ساده چون برنج و حلیم به زوار داده می شود و مردم مهاجران در تامین نیازهای ‌موکب تلاش ویژه ای دارند و برای خدمت از زوار امام حسین (ع) از یکدیگر سبقت می گیرند دیروز مثلا یک تن سیب زمینی یکی از اهالی تحویل داد ‌و در حقیقت این موکب یک پایگاه مردمی است.

مولایی مسول موکب امام حسن مجتبی عنوان کرد: به زوار ابا عبدالله هر چه خدمت کنیم کم است و هر روز از ۵ صبح موکب مشغول تهیه غذا و آماده خدمت رسانی است.

وی با اشاره به تاثیر کارهای فرهنگی در موکب ها گفت: امسال سعی کردیم کارهای فرهنگی زیادی ارائه دهیم و از چند طلبه دعوت کردیم در ساعت های مختلف داخل موکب باشند برای مشاوره و راهنمایی و نماز جماعت موکب همیشه برپاست.

سید میلاد موسوی، مسول موکب دیگری به اسم شهید سید مهدی موسوی که در بلوار فرودگاه و جنب هلال احمر دایر شده است به خبرنگار عصر همدان گفت: در حقیقت افراد موکب ها را زوار جامانده از قافله اربعین تشکیل می دهند که خدمت رسانی در این موکب ها کم از زیارت اباعبدالله نیست.

وی با اشاره به تعداد زیاد موکب ها در خدمات رسانی به زوار امام حسین گفت : مسولین موکب ها باید سعی کنند با هماهنگی و تعامل بیشتر خدمات متنوع تر و ویژه ای ارائه دهند.

مسول موکب شهید سید مهدی حسینی افزود: سه وعده صبحانه و ناهار وشام که در وعده تقریبا ۲ هزار زائر حضور دارند پذیرایی می شود و اسکان برای تمام ساعات روز داریم و سرویس بهداشتی ها و حمام مجزا برای استفاده وجود دارد.

انتهای پیام /ا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=25872
  • دیدگاه‌ها برای پذیرایی روزانه ۶هزار زائر در موکب امام حسن مجتبی (ع) بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.