• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1
ائمه جمعه استان همدان:

دفاع از امنیت کشور و مردم یک امر قطعی است

  • کد خبر : 214696
  • 31 فروردین 1403 - 15:09
دفاع از امنیت کشور و مردم یک امر قطعی است
در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ائمه جمعه استان تاکید کردند: جمهوری اسلامی اصول نظامی و انسانی خود را حمله موشکی به اسرائیل حفظ کرد و دفاع از امنیت کشور و مردم یک امر قطعی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛آیت‌الله حبیب شعبانی موثق نماینده ولی فقیه در استان همدان ضمن سپاه پاسداران و نیروهای مسلح به مناسبت شلیک موشک به مواضع رژیم غاصب در سرزمین‌های اشغالی افزود: رژیم منحوس اسرائیل در طول چهل سال گذشته و در همان اوایل انقلاب ترور‌های شخصیت‌های کشورمان را در دستور کار قرار داد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: بعد از جنگ تحمیلی نیز ترور دانشمندان هسته‌ای ما، شهید احمدی روشن،شهید فخری زاده، تهرانی مقدم، شهریاری، عباسی و شهدای زیادی توسط رژیم صهیونیستی در داخل کشور به شهادت رسیدند.

وی گفت: خرابکاری‌هایی که در عرصه‌های متفاوت نظیر حملات سایبری بر ایران داشته‌اند در تلویزیون رسمی خود عنوان نموده‌اند.

آیت الله شعبانی افزود: نخست وزیر سابق صهیونیست در مصاحبه‌های تلوزیونی قبل از ترور شهید فخری زاده گفته بود، آنقدر فخری زاده را می‌شناسم که او را در خیابان ببینم می‌شناسم و او در امان نیست و نخواهد بود.

وی گفت: دانشمند هسته ای مارا تهدید رسمی می‌کند و بعدا هم ایشان را ترور و به شهادت رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: مقامات جمهوری اسلامی را تهدید رسمی می‌کنند و آخرین اتفاقی که رخ داد حمله به کنسول گری کشورمان در سوریه بود، که این عبور از همه خط قرمز هاست.

وی افزود: جنایات این رژیم را در غزه ببینید که آبروی انسانیت را برده، بشری که ادعای تمدن و چند فکری داشت و حرف از مدرنیته و حقوق بشر میزد.

آیت الله شعبانی گفت: انسان چگونه می‌تواند سر بلند کند و ادعای انسانی کند با این همه جنایت که در غزه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در رابطه با حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع رژیم صهیونیستی عنوان کرد: جمهوری اسلامی در همه موضوعات خویشتن داری کرد اما با حمله موشکی، از خود دفاع کرد و از نظر قوانین بین المللی تجاوز به خاک سرزمین نیست و جز دفاعات مشروع است.

وی افزود: این اتفاق عظمت ایران و جهان اسلام را به رخ دنیا کشید و یک غرور مقدس را به دنبال داشت.

آیت الله شعبانی موثق عنوان کرد: جمهوری اسلامی اصول نظامی و انسانی خود را در این حمله حفظ کرد و دفاع از کشور در برابر متجاوز یک امر اجتناب ناپذیر است.

نماینده ولی فقیه گفت: دفاع از امنیت کشور و مردم یک امر قطعی است.

وعده صادق ضربه سختی به صهیونیست‌ها وارد کرد

حجت الاسلام والمسلمین عباس مولوی امام جمعه موقت نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: دشمن به دنبال هدف قراردادن دستگاه محاسباتی ما است و با این کار سعی دارد جای حقیقت و دروغ را تغییر بدهد و ما را دچار خطای محاسباتی کند.

وی در ادامه خطبه‌ها با تبریک عملیات غرورآفرین وعده صادق اظهار داشت: سپاهیان اسلام در این عملیات بزرگ حماسه آفریدند و کاری تاریخی کردند که بی‌نظیر بود.

حجت الاسلام والمسلمین مولوی افزود: جبهه غرب با وجود همه پشتیبانی از صهیونیست‌ها قدرت اقدام لحظه‌ای نیروهای مسلح ما را در عملیات پیچیده وعده صادق دید.

وی ادامه داد: گستره و این حجم از عملیات بی‌نظیر بود و این در حالی است که بخش کمی از توان ما به میدان آمد ولی دشمن با حمایت چندین کشور همه توان خود را به میدان آورده بود.

امام جمعه موقت نهاوند گفت: با وجود اینکه دشمن حدود دو هفته خود را آماده و تجهیز کرد، ولی ناکارآمدی و ناتوانی دشمن در این عملیات برای همه دنیا مشخص شد.

وی در ادامه با اشاره به وارونه نمایی حقیقت توسط دشمن در فضای مجازی اظهار داشت: باید مراقب پدافند رسانه‌ای دشمن باشیم چون آن‌ها با ابزارهای رسانه‌ای سعی در دروغ‌پراکنی و کمرنگ کردن این عملیات بزرگ دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مولوی در ادامه عنوان کرد: تثبیت قدرت بازدارندگی و نواختن سیلی به دشمن صهیونیستی از جمله اهداف این عملیات بود که بسیار موفقیت‌آمیز بود و به این اهداف هم رسیدیم.

وی گفت: رژیم صهیونیستی ضربه سختی خورده و افول آنها شروع شده و این عملیات پله و قدم دیگری در جهت نابودی این رژیم جنایتکار بود.

امام جمعه موقت نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به قدرت بازدارندگی کشور اظهار داشت: ایجاد و پایه این قدرت و ایجاد اعتماد به نفس برای سربازان سپاه اسلام کار رهبر معظم انقلاب اسلامی است که با رهنمودهای گرانقدری که داشتند این چنین برای کشور قدرت آفرینی کردند.

وی در بخش پایانی خطبه‌ها بیان کرد: با توجه به شروع ثبت نام حوزه‌های علمیه از جوانان و دانش آموزان علاقمند به سربازی امام زمان(عج) و درس خواندن در حوزه درخواست داریم برای این کار اقدام کنند.

عملیات وعده صادق هیمنه پوشالی اسرائیل را نشان داد

امام جمعه فامنین با تکیه بر آیات قرآنی که می‌فرماید اگر نصرت خدا شامل حال شما شود هیچ کسی نمی‌تواند بر شما غلبه پیدا کند و اگر خدا شما را خار و ذلیل کند کسی نمی‌تواند شما را یاری کند، پس مؤمنان باید فقط به خداوند توکل کنند و در روزهای اخیر نصرت خدا شامل همه نیروهای مسلح کشور که در کنار هم قرار گرفتند، شد علی الخصوص سپاه پاسداران عزیز که این حرکت دشمن شکن را انجام داد را تبریک می‌گویم.

خطیب نماز جمعه فامنین گفت: در هفته پیش رو سالروز تأسیس سپاه پاسداران را داریم و این روز بر سپاهیان اسلام تبریک گفت و افزود: چیزی که در مورد وعده صادق لازم است اشاره شود کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، قطر و … با تمام توان و قدرت آمدند در مقابل ایران بایستند و تعداد ۶ ناوچه در خلیج فارس مستقر کردند تا پهبادهای ما را مورد هدف قرار دهند و تلاش آنها در جلوی این پهبادها موفق نبود و هیچ کاری نتوانستند انجام دهند.

امام جمعه فامنین گفت: دشمنان ۶ لایه آتش بار درست کردند تا عملیات وعده صادق به نتیجه نرسد ولی نصرت خدا شامل شد چرا که این عملیات بسیار سنگین بود و دشمن با تمام قوا آمده بودند تا این عملیات انجام نشود.

وی افزود: سه نکته مهم عملیات وعده صادق که باید به آن توجه کنیم: اول این عملیات از داخل خاک کشورمان بود، دوم این عملیات فرماندهی واحدی داشت که ولی امر مسلمین جهان بود و سوم این عملیات بازدارنده شد.

حجت الاسلام والمسلمین غفاری افزود: دو مشکل بسیار مهمی که در این عملیات وجود داشت و باید آن را حل می‌کردیم: اول بخش پدافندی دشمن که بسیار گسترده بود و ما در این عملیات از موشک‌های پیشرفته خودمان استفاده نکردیم و دومین اینکه طوری عمل می‌کردیم که دنیا ما را محکوم نکند و الحمدالله این اتفاق نیفتاد بلکه دنیا آمریکا و اسرائیل را محکوم کردند.

وی گفت: دو نقطه‌ای که توسط سپاه مقتدر در عملیات وعده صادق مورد هدف بود، محلی بود که از همین نقطه بر علیه ما عملیات انجام داده بودند.

وی افزود: بعد از عملیات وعده صادق ۱۵ کشور تماس گرفته و گفتند ما تلاش می‌کنیم که آتش بس در غزه اتفاق بیفتد و این روزها آمریکا و اسرائیل و حامیان آنها در خشم قرار گرفته‌اند.

امام جمعه فامنین در پایان به سالروز شکست آمریکا در صحرای طبس در این هفته اشاره کرد و خاص خدا بود طوفان همه نقشه آنها را بهم ریخته و دنیای غرب از بی خدا بودن رنج می‌برد.

ایران با حمله اسرائیل ثابت کرد که اقتدار دارد

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی موحدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با قرائت دعای امام زمان(عج) و توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: خدا را شاکریم در عصری زندگی می‌کنیم که کشوری مقتدر و رهبری حکیم داریم.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق و اهمیت و لزوم آن، تصریح کرد: اولاً وعده صادق در مقابل دشمن درجه یک اهل ایمان بود و ثانیاً باید جنایت صهیونیست جواب داده می‌شد و این عملیات برای نمایش اقتدار و تامین امنیت بود.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه اسرائیل در مقابل حزب الله و حماس ناتوان می‌بیند و گور خود را کنده است، افزود: اسرائیل تلاش می‌کند که ایران و غرب را وارد عرصه جنگ کند و برخی تحلیلشان این بود که ایران با حمله به اسراییل به جنگ دامن زده درحالی که براساس قرآن، دشمن باید بترسید و این عملیات باید رخ می‌داد، باید توانمندی و اقتدار خود را به آنان نشان می‌دانند.

وی خاطر نشان کرد: اگر گرگ هاری بداند انسان ترسیده، دست از سرش بر نمی‌داشت، این جواب باعث شد که اسرائیل بفهمد ایران مقتدر در مقابلش هست و عمل به قرآن کردیم‌.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=214696
  • دیدگاه‌ها برای دفاع از امنیت کشور و مردم یک امر قطعی است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.