• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
7

وظیفه دانشگاه‌ها پرورش انسان‌هایی در طراز شهید چمران است

  • کد خبر : 187650
  • 31 خرداد 1402 - 12:04
وظیفه دانشگاه‌ها پرورش انسان‌هایی در طراز شهید چمران است
استاد دانشگاه‌های نهاوند گفت: شهید چمران از جمله شخصیت‌های برجسته علمی و انقلابی است که فعال در میدان مبارزه بود.

غلام‌رضا رستمی در گفتگو با عصر همدان، گفت: شهید چمران در حبهه‌های مختلف فعالیت‌های گسترده‌ای داشته و در صف اول مبارزه با استکبار و طاغوت فعالیت داشتند.

وی اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ در دانشگاه پرورش انسان در طراز شهید چمران لازم است؛ چون ایشان نیرویی بسیار تاثیر گذار بودند.

استاد دانشگاه‌های نهاوند افزود: در کنار شخصیت علمی بسیار ارزشمند ایشان که دکترای فیزیک پلاسما و الکترونیک داشتند ولی در جبهه‌ها به رزمندگان هم آموزش تیراندازی می‌داد و شخصیتی منحصر به فردی بود‌. وی ادامه داد: شهید چمران از جمله شخصیت‌های برجسته علمی و انقلابی است که فعال در میدان مبارزه بود.

رستمی اظهار داشت: شهید چمران بصیر، شجاع، مومن، انقلابی، آگاه به زمان و در هر عرصه‌‌ای وارد می‌شدند منشا خیر و حرکت بود.

وی گفت: شهید چمران هم مانند شهید سلیمانی مرد میدان بود و علی‌رغم همه مسئولیت‌هایی که داشت و وزیر دفاع بود به رزمندگان هم آموزش می‌داد.

این استاد دانشگاه بیان داشت: شهید چمران نیرویی تاثیر‌گذار در تاریخ انقلاب است و تلاش‌ها و فعالیت‌های ایشان در سال‌های مختلف برای همه ما پیام دارد.

وی ادامه داد: این شخصیت برجسته بعد از انقلاب مدتی نماینده مجلس بود، مدتی وزیر دفاع بود و ستاد جنگ‌های نامنظم را ایجاد می‌کند و در جبهه‌ها حضور فعال داشت تا این‌که در ۳۱ خردادماه در دهلاویه آسمانی شد.

رستمی گفت: شخصیت خاص شهید چمران باعث شد که حضرت امام راحل در مورد این شهید والامقام بفرمایند؛ هنر آن است که بی‏ هیاهوهای سیاسی و خودنمایی‌های شیطانی برای خدا به جهاد برخیزد و خود را فدای هدف کند نه هوی‏، و این هنر مردان خداست.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وظیفه اساتید اظهار داشت: اساتید بسیجی و علما و نخبگان در جهاد تبیین وظیفه مهمی دارند و باید افکار صحیح و درست در جامعه توسط این نخبگان منتشر شود.

استاد دانشگاه‌های نهاوند ادامه داد: اساتید و نخبگان جامعه باید شهید بزرگوار چمران را الگوی خود قرار دهند و در هر جایی که هستند وظیفه خود را انجام دهند.

رستمی در پایان گفت: اساتید دانشگاه‌ها در راستای جهاد تبیین باید محیط پیرامون خود را روشن و آگاه کنند ولی جاهلیت مدرن نمی‌خواهد سخن حق مردم ایران شنیده شود و این وظیفه اساتید را سنگین‌تر می‌کند.

انتهای پیام/ سهرابی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187650
  • دیدگاه‌ها برای وظیفه دانشگاه‌ها پرورش انسان‌هایی در طراز شهید چمران است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.