• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

وضعیت هیچ کدام از شهرستان های استان همدان سفید نیست/ آژیر قرمز کرونا در تویسرکان و کبودرآهنگ به صدا درآمد

  • کد خبر : 63662
  • 14 اردیبهشت 1399 - 19:40
وضعیت هیچ کدام از شهرستان های استان همدان سفید نیست/ آژیر قرمز کرونا در تویسرکان و کبودرآهنگ به صدا درآمد

هیچ یک از شهرستان‌های استان همدان در وضعیت سفید کرونا قرار ندارند، این در حالی است که نام دو شهرستان تویسرکان و کبودرآهنگ امروز در لیست قرمز کرونا ثبت شده، به نظر همدانی ها کرونا را جدی نگرفته اند و با موج این ویروس همراه شده اند. به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ صبح امروز چهاردهم […]

هیچ یک از شهرستان‌های استان همدان در وضعیت سفید کرونا قرار ندارند، این در حالی است که نام دو شهرستان تویسرکان و کبودرآهنگ امروز در لیست قرمز کرونا ثبت شده، به نظر همدانی ها کرونا را جدی نگرفته اند و با موج این ویروس همراه شده اند.

به گزارش خبرنگار عصر همدان؛ صبح امروز چهاردهم اردیبهشت ماه نشست ستاد ملی مقابله با کرونا در پایتخت برگزار شد تا با اعلام لیستی از استان‌ها و شهرهای دارای وضعیت سفید و قرمز، تصمیم گیری شود که درب مساجد کدام یک از شهرستان ها می توانند از ۱۵ اردیبهشت ماه به بعد بازگشایی شود.

در آمار ارائه شده در خبرگزاری های رسمی۱۳۲ شهرستان کشور در وضعیت سفید قرار گرفتند و نام هیچ کدام از شهرستان‌های استان همدان  در آن دیده نمی شود.

این در حالی است که نام دو شهرستان تویسرکان و کبودرآهنگ در بین ۶۱ شهرستان کشور است که وضعیت قرمز کرونا در آن ها اعلام شده.

توضیح آن که شهرستان هایی که در دو هفته اخیر متوسط میزان بستری روزانه مرتبط با کرونای آن به ازای هر صدهزار نفر، بالای سه نفر بوده، قرمز محاسبه می شوند.

با توجه به نحوه قرار گرفتن یک شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی با یک حساب سرانگشتی می توان نتیجه گرفت در شهرستان ۱۰۳ هزار نفری تویسرکان در ۱۴ روز اخیر ۴۲ نفر به کرونا مبتلا شده اند.

این روند نشان از افزایش مبتلان به کرونا در همدان و در تویسرکان دارد، اما چرا این گونه رقم خورد؟ ضروری است تا مسئولان با مردم درخصوص آمار شفاف سازی کنند بی تردید القاء کاهش آمار مبتلایان به کووید-۱۹ و به دنبال آن کاهش رعایت نکات بهداشتی می تواند یکی از علل زمینه ساز این وضعیت باشد.

عدم شفاف سازی در اعلام آمار از یک سو و بی تفاوتی بخشی از جامعه نسبت به رعایت نکات و مسائل بهداشت فردی و ندید گرفتن میزان بالای سرایت این ویروس منحوس، همه و همه می تواند نشان دهنده این واقعیت تلخ باشد که گویا تویسرکانی ها با موج کرونا همراه شده اند.

هنوز کودکان در پارک ها بازی می کنند، هنوز مهمانی رفتن ها ادامه دارد و هنوز بخش قابل توجهی از ما مردم کرونا را جدی نگرفته ایم! باور کنیم آژیر قرمز کرونا در تویسرکان به صدا در آمده است.

زنگنه

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=63662
  • دیدگاه‌ها برای وضعیت هیچ کدام از شهرستان های استان همدان سفید نیست/ آژیر قرمز کرونا در تویسرکان و کبودرآهنگ به صدا درآمد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.