• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

وارونه جلوه دادن واقعیت ها، کار دشمن/آل سعود توان مقابله با جبهه مقاومت را ندارد، کودکان یمنی را قتل و عام می کند

  • کد خبر : 143067
  • 08 بهمن 1400 - 16:17
وارونه جلوه دادن واقعیت ها، کار دشمن/آل سعود توان مقابله با جبهه مقاومت را ندارد، کودکان یمنی را قتل و عام می کند

شماری از ائمه جمعه همدان گفتند: راهپیمایی مردم ایران علیه جنایات ددمنشانه آل سعود، خشم و انزجار ملت ما از قتل و عام بی پناهان یمنی و محکومیت اقدام نسل کشی آل سعود، این سرکرده صهیونیسم و امریکایی در منطقه است. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه […]

شماری از ائمه جمعه همدان گفتند: راهپیمایی مردم ایران علیه جنایات ددمنشانه آل سعود، خشم و انزجار ملت ما از قتل و عام بی پناهان یمنی و محکومیت اقدام نسل کشی آل سعود، این سرکرده صهیونیسم و امریکایی در منطقه است.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد. در برخی از شهرستان ها، پس از اقامه نماز نمازگزاران برای حمایت از مردم یمن راهپیمایی کردند.

همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی -عبادی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه بزرگترین خدمت راه انداختن کار مردم است اظهار کرد: خروج جامعه از ظلمت به سوی نور یکی از اهداف الهی است.

وی با بیان اینکه روزهای خدا روزهایی است که قدرت خدا در عالم تجلی یافته و به ایام‌الله معروف می‌شوند افزود: در آستانه دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و باید مسئله اهمیت دهه فجر را دائما متذکر شد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه با انقلاب اسلامی سیطره قدرتمندان شکسته شد و اجتناب از طاغوت رخ داد تصریح کرد: میل پیدا کردن به حکومت طاغوتی در اسلام محکوم و حکومت طاغوتی غیر مشروع است و ما موظف مبارزه با طاغوت هستیم.

وی با اینکه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را تحفه الهی دانستند ادامه داد: امام می فرماید: «اگر دست توانای خدا نبود، امکان نداشت که جمعیت ۳۶ میلیونی در مقابل دنیا بایستد» و امام انقلاب را به دلیل امداد غیبی موفق دانسته است.

شعبانی با اشاره به اینکه این سؤال مطرح است که چگونه این تحول رخ داد و چطور در کشوری که عشرتکده برپا بود یک انقلاب الهی به وقوع پیوست خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ نفر در شهر نو تهران روسپیگری می کردند، صدها عشرتکده و صدها قمارخانه در تهران برپا بود و ۶ هزار کارت بهداشتی برای خانم‌ها صادر شده بود.

وی با بیان اینکه در زمان حکومت پهلوی استفاده مشروبات الکلی را قانونی و رایج کردند گفت: در جشن هنر شیراز در سال ۱۳۵۶ اتفاقاتی رخ داد که باورکردنی نیست، ۵۰ سال پیش دو پسر با هم در دربار ازدواج کردند.

اگر انقلاب اسلامی نبود چیزی از دین نمی‌ماند

امام جمعه همدان اظهار کرد: اگر خدا به داد جمعیت نرسیده بود، معلوم نبود که مسئله فحشا را تا امروز با وجود شبکه‌های مجازی به کجا می‌رساندند و چیزی از اسلام باقی نمی‌ماند.

وی با بیان اینکه اگر انقلاب نبود، نماز جمعه، هیأت‌ها و مساجد نبودند و خبری از دین نبود تصریح کرد: اگر ملتی صبور و شکور باشد، ایام‌الله بیشتری را تجربه می‌کند به شرط آنکه به سمت نور حرکت کند و بهانه‌جویی نکند.

شعبانی با اشاره به اینکه در آن زمان خود ارکان نظام شاهنشاهی سردمدار فساد بودند اظهار کرد: کافی است که خاطرات معشوق شاه و یا خاطرات اسدالله علم را مطالعه کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره سفر رئیس جمهور به کشور روسیه تصریح کرد: خط اصلی سیاست خارجی تأمین منافع ملی و استقلال کشور است و هر کشوری که بتواند منافع ما را تأمین کند، جمهوری اسلامی با آن مذاکره می‌کند، ما اگر با غرب مشکل داشتیم به دلیل این است که استقلال ما را به رسمیت نشناختند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به جنایات انجام شده در یمن توسط آمریکا و اسرائیل و عربستان سعودی گفت: ۱۷ هزار نفر کشته شدند که ۴ هزار نفر آنها کودک هستند و ۲ هزار و ۸۰۰ نفر نیز از زنان، متأسفانه این جنایات توسط کشوری که بیت‌الله الحرام در آن است و خود را خزانه‌دار می‌داند، صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دستور صریح اسلام است که اگر دو گروه مسلمان با یکدیگر جنگ کردند تذکر داد و اگر قبول نکردند مانع شد خاطرنشان کرد: وظیفه قرآنی ماست که نسبت به این کشتار وحشیانه اعلام انزجار کنیم و حداقل کاری که می‌توانیم کنیم شعار علیه عربستان سعودی است.

شعبانی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در بازی دیروز باعث شادی مردم شد و باید  تشکر کنیم از همه دست‌اندرکاران و آرزو کنیم که این شادی‌ها استمرار یابد اظهار کرد: متأسفانه برخی از افراد که خارج کشور هستند هیچ شادی را برای ایران تحمل نمی کنند.

نهاوند

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: رمز تداوم انقلاب همان رمز پیروزی انقلاب است که وحدت و اطاعت از ولی فقیه بود و امروز هم باید پیرو رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم تا از مشکلات عبور کنیم.

وی اظهار داشت: در جهاد تبیین باید واقعیت ها را بگوییم و نگذاریم دشمن همانگونه که میخواهد واقعیت ها را وارونه جلوه دهد.

امام جمعه نهاوند افزود: دشمن می خواهد باعث ناامیدی مردم از انقلاب شود و وظیفه ما است که بگوییم در گذشته از لحاظ امکانات در کجا بودیم و امروز به برکت انقلاب در کجا هستیم.

وی ادامه داد: در جهاد تبیین باید واقعیت ها را بگوییم و برای جوانان نقاط قوت و امیدواری انقلاب اسلامی را بازگو و تبیین کنیم.

حجت الاسلام مغیثی گفت: ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار قرار دارد و دارای قدرت دفاعی بسیار بالایی است و دشمن جرئت تعرض به انقلاب اسلامی را ندارد.

وی به کشتار مردم یمن اشاره کرد و بیان داشت: از مدعیان حقوق بشر صدایی در حمایت از مردم مظلوم یمن بلند نمی شود و در قبال کشتار کودکان و زنان آنها ساکت هستند.

حجت الاسلام مغیثی گفت: آل سعود با حمایت آمریکا انواع جنایت ها را در قبال مردم یمن انجام می دهد و دنیا سکوت کرده است و در این حالت وظیفه ما است که از مردم مظلوم یمن حمایت کنیم.

تویسرکان

جنایات صهیونیسم در منطقه برای جلوگیری از صدور انقلاب است/آل سعود توان مقابله با جبهه مقاومت را ندارد، کودکان یمنی را قتل و عام می کند

حجت الاسلام مرتضی موحدی، خطیب نماز جمعه تویسرکان در خطبه های نماز جمعه هشتم بهمن ماه، با بیان اینکه تقابل جبهه حق و بالل از زمان هابیل و قابیل تاکنون بوده است، گفت: امروز جبهه متحد و مقاومت در مقابل جبهه صهیونیستی ـ امریکایی به طور روشن و شفاف ایستاده و آل سعوددبه طور روشن در صف صهیونیست ها علیه مسلمان به پا خواسته است.

وی با اشاره به اینکه تمام این جنگ ها چه از دوران دفاع مقدس علیه ایران و چه بعد از آن علیه ملت های ازادیخواهی همچون لبنان و فلسطین و سوریه برای جلوگیری از صدور انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: شکست جبهه کفر به سرکردگی امریکای جنایتکار و صهیونیسم کودک کش در جنگ ۳۳ روز لبنان و ۲۲ روزه فلسطین و به ویژه در سوریه آنان را در خار کرده است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: از این رو دشمنان اسلام، آل سعود جنایتکار را با حمایت های مالی و تجهیزاتی به جان مردم یمن انداخته اند و دست به قتل عام زده اند.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: هفته گذشته شاهد بودیم که غیورمردان یمن چگونه سامانه های امریکایی پدافند هوایی آل سعود و امارات متحده عربی را به خاک نشاند و پایگاه های آن دو کشور را با پهپادها و موشک های بالستیک زد.

وی عنوان کرد: به همین علت عربستان که در جنگ مقابل یمنی ها به خاک ذلت افتاده اند و توان رویارویی با آنان را ندارند، بزدلانه به جان زنان و کودکان بی پناه یمن افتاده و دست به قتل و عام این بی دفاعان زده است.

امام جمعه تویسرکان گفت: راهپیمایی مردم ایران علیه جنایات ددمنشانه آل سعود، خشم و انزجار ملت ما از قتل و عام بی پناهان یمنی و محکومیت اقدام نسل کشی آل سعود و امارات، این سرکرده های صهیونیسم و امریکایی در منطقه است.

حجت الاسلام موحدی در ادامه ایام میلاد خجسته حضرت فاطمه زهراء(س) در هفته ای که گذشت را گرامیداشت و به ویژه به مادران شهدا تبریک گفت.

وی همچنین گفت: رهبر انقلاب جهاد تبیین را عرصه ای مهم عنوان کردند، چرا که امروز انبوهی از رسانه های متخصص با هنر، علوم ارتباطات و پشتیبانی جنایتکاران عالم، به جان ملت های آزادیخواه جهان افتاده اند و به ویژه می خواهند حقایق کشور ما را وارونه نشان دهند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه دهه فجر فرصت مغتنمی برای روشنگری است، افزود: روزی معاویه حقایق امام علی(ع) را وارونه جلوه داد و امروز بوق های معاویه ای غرب تمام تلاش را خود را به کار گرفته اند تا تاریخ را تکرار کنند، هر چند سنت الهی بر این است که انقلاب متصل به انقلاب جهانی مهدی موعود(عج) شود.

اسدآباد

حجت‌الاسلام هاشمی، امام جمعه موقت اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته ۸ بهمن این شهر با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوا به روایتی از ائمه اطهار ع پرداخت.

وی بااشاره به سالروز ورود امام ره به میهن، اظهار کرد: دهه فجر یادآور روزهای پیروزی است، روزهایی که مردان مبارزه و جهادگر مقابل ارزش‌های دین ایستادگی کردند.

حجت‌الاسلام هاشمی رمز پیروزی ملت را نگه داشتن ارزش‌های اسلامی و گرامیداشت ایام مبارک فجر دانست و گفت: باید دانش آموزان را به گلزار شهدا برد و ارزش‌ها و جانفشانی‌ها را به آنان انتقال داد.

وی فلسفه وجودی پاسداشت دهه فجر یادآوری آن روزها برای نسل جدید دانست و افزود: باید به نسل امروزی یادآوری کنیم که انقلاب اینقدر ارزان به دست ما نیامده، و در حفظ آن تلاش کنیم.

امام جمعه موقت اسدآباد خطاب به مسئولان گفت: مسئول کسی است که مورد سؤال واقع می‌شود، بنابراین مسئولان باید پاسخگو باشند، ملت ایران امتحان پس داده و در برابر مشکلات سربلند درآمدند و اکنون نوبت مسئولان است.

وی بااشاره به گلایه مندی مردم از وضعیت گرانی و بی سامانی وضع موجود، تأکید کرد: دیروز شاهد بودید که باقیمانده منافقین چند ثانیه صداوسیما را هک کردند اما مردم جواب کوبنده ای به آنان دادند. بنابراین رسالت مسئولان این است که مشکلات مردم را اولویت قرار دهند. امروز مشکلات اقتصادی بر فرهنگ مقدم است، اگر چه فرهنگ مهم است.

حجت‌الاسلام هاشمی تأکید کرد: مسئولان موظفند ترمز گرانی را بکشند، باید کار کنند ، باید پاسخگو بکشید.

وی جنایات صهیونیست‌ها را علیه یمن محکوم کرد.

در پایان بین دو نماز نمازگزاران با شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر صهیونیست جنایات علیه ملت یمن را محکوم کردند.

بهار

حجت الاسلام محمد علی ارزنده گفت: امروز با گذشت چهل و سه سال از پیروزی انقلاب اسلامی اگر بخواهیم گل سرسبد دستاورد این انقلاب را مد نظر داشته باشیم باید همین عزت و اقتدار را در نظر بگیریم.

خطیب جمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با اشاره به آیه ۸۱ سوره احزاب اظهار کرد: “همانا با آمدن حق، باطل نابود شدنیاست” زمانی که کفر و استبداد و ظلم سرتاسر عالم را در برگرفته بود و از اسلام ناب و شیعه به جز نام و اعمال فردی چیزی نبود، و استکبار یکه تازی میکرد و کسی جرات نفس کشیدن در مقابل ظلم و طاغوت را نداشت فرزندی از فرزندان حضرت محمد(ص) چنان غرشی کرد که کاخ های ظلم به لرزه در آمد و کاخ های ظالمان فرو ریخت.
حجت السلام محمد علی ارزنده تصریح کرد: دستاوردهای جمهوری اسلامی در طول ۴۳ سال در عرصه فرهنگ، تکنولوژی، صنعت، خودکفایی، نظامی، تمامیت ارضی،تشکیل جبهه مقاومت پیشرفتهایی فراتر از بیان ما کرده و اگر بخواهیم به یکی از این دستاوردها نگاه کنیم باید بگوییم عزت اسلام عزیز و عزت شیعه چنان بالا رفت که کاخ های ظلم و ستم و استکبار لرزید و رفته رفته مستکبران از هیمنه ای که داشتند چنان فرود آمدند که امروز چیزی از هیمنه آنها باقی نمانده است.

حجت الاسلام ارزنده افزود: دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی این هست و دشمن به اشکال مختلف درصدد این است که دستاورد های انقلاب اسلامی را نادیده بگیرد و جوانان ما متوجه این مسائل نباشند و مسائل آنچنانی را که اصلاً قابل ارزش نیست برای مردم ما بزرگ جلوه دهند، و این در سایه عزتی است که اسلام و انقلاب به ما داده است، عزت گوهری است که به راحتی روزی هر مملکتی نمیشود، عزت از آن خداوند است اما اگر مردم بندگی پیشه کنند و خدا را در نظر بگیرند و محور کارها را برای خداوند بدانند، خداوند هم به مومنان عزت میدهد و عزت در سایه اخلاص و ولایت مداری بدست آمده است.

امام جمعه بهار گفت: امروز با گذشت چهل وسه سال از پیروزی انقلاب اسلامی اگر بخواهیم گل سرسبد دستاورد این انقلاب را مد نظر داشته باشیم باید همین عزت و اقتدار را در نظر بگیریم وی همچنین اشاره کرد: در سال ۲۰۱۵ میلادی ائتلاف عربستان با کمک یهودی واسرائیل تشکیل و جنایاتی جنایاتی شکل گرفت و درحمله به مردم مظلوم یمن حرکت وحشیانه ای انجام دادند و بر اثر این بمباران شدید ۳۰ بار بمباران درمدت کوتاه باعث کشتار و زخمی شدن هزاران مظلوم شدند و اینجاست که هر آزاد اندیشی و غیور وغیرت مند در سراسر جهان در مقابل ظلم جهانیان فریاد بزند و در مقابل ظلم وفساد در هر جای دنیا بایستد.

حجت الاسلام ارزنده عنوان کرد: هرجایی که ظلم و فساد باشد باید درمقابل آن ایستاد و اگر یک فرد معلوم الحالی از بیرون شهرستان وارد شهر بهار شود و هر فسادی دلش می خواهد بکند باید ما در هر مسئولیتی هستیم در مقابل فسادش بایستیم تا انسان فاسدحواسش را جمع کند، اما اگر به بهانه های مختلف مصلحت اندیشی کنیم و در مقابلشان ضعیف بایستیم اینجاست که میدان را به افراد فاسد داده ایم .

متاسفانه دیشب فرد فاسد و معلوم الحالی وارد شهر بهار شده و هر غلطی که خواستند دراین شهر انجام دادند، در شهری که افتخار دیانت سرلوحه کار عموم مردم است، شهری که مزین است به عالمان و عارفان، افتخار شهر بهار آیت الله بهاری است و دو شهید مدافع حرم و بیش از ۶۰۰ شهید دارد، شب گذشته در یکی از تالارهای بهار شاهد عروسی مختلط بودیم که این حرکت محکوم است و مسئولان امنیتی باید هوشیارانه با این قبح شکنی برخورد کنند.

حجت الاسلام ارزنده اظهار کرد: اگر مردم ساکت هستند میخواهند کار در چهارچوب قانون انجام شود، مسئولان امنیتی و مسئولان مربوطه کجا بودند، اگر مراسمی برگزار میگردد باید طبق موازین شرعی برگزار شود و باید با عاملان فساد برخورد شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=143067
  • دیدگاه‌ها برای وارونه جلوه دادن واقعیت ها، کار دشمن/آل سعود توان مقابله با جبهه مقاومت را ندارد، کودکان یمنی را قتل و عام می کند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.