• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
4

هشت قله افتخار استان همدان در دفاع از حریم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبیین می‌شوند 

  • کد خبر : 183190
  • 14 اردیبهشت 1402 - 9:18
هشت قله افتخار استان همدان در دفاع از حریم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبیین می‌شوند 

دبیر کمیته فضای مجازی کنگره شهدای استان همدان موضوعات مدنظر برای تبیین تا زمان برگزاری اجلاسیه را اعلام کرد. به گزارش عصرهمدان؛ حسین ربیعی، دبیر کمیته فضای مجازی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید گرانقدر استان همدان، در جمع خبرنگاران موضوعات مدنظر برای تبیین تا زمان برگزاری اجلاسیه را اعلام کرد. وی در این جلسه […]

دبیر کمیته فضای مجازی کنگره شهدای استان همدان موضوعات مدنظر برای تبیین تا زمان برگزاری اجلاسیه را اعلام کرد.

به گزارش عصرهمدان؛ حسین ربیعی، دبیر کمیته فضای مجازی دومین کنگره ملی هشت هزار شهید گرانقدر استان همدان، در جمع خبرنگاران موضوعات مدنظر برای تبیین تا زمان برگزاری اجلاسیه را اعلام کرد.

وی در این جلسه اعلام داشت با توجه به جنگ شناختی دشمن در بستر فضای مجازی، امروز لازم است با تبیین افتخارات بی نظیر استان همدان در شکل گیری و استمرار انقلاب اسلامی و معرفی آن به نسل های سوم، چهارم و پنجم انقلاب بخشی از دین خود را ادا نماییم.

مسئول فضای مجازی سپاه انصارالحسین علیه السلام استان همدان، با اعلام برگزاری جلسات متعدد هیئت اندیشه ورز با صاحب نظران و پیشکسوتان دفاع مقدس برای تعیین نقشه راه، مهم‌ترین موضوعات مدنظر را در قالب هشت قله افتخار استان همدان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به شرح زیر اعلام کرد.

قله اول افتخار: انسداد مسیر عبور ستون‌های زرهی رژیم طاغوت ، رژیم بعث و گروهک منافقین در بزنگاههای حساس انقلاب اسلامی

بهمن ۵۷ و مسدود کردن مسیر ستون زرهی رژیم پهلوی از کرمانشاه به طرف تهران به رهبری شهید آیت الله مدنی، مسدود کردن ستون زرهی رژیم بعث عراق در سرپل ذهاب و در همان ایام ابتدای شروع جنگ تحمیلی توسط رزمندگان همدانی و نهایتا مسدود کردن تنگه مرصاد در مرداد ۶۷ در مقابل گروهک منافقین توسط رزمندگان لشکر انصارالحسین علیه السلام

قله دوم افتخار: حماسه آفرینی های مجاهدان استان همدان در عملیات‌های مختلف کمان ۹۹ ، شکستن حصر سنندج ، فتح المبین ، الی بیت المقدس ،کربلای ۴و۵ ، رمضان ، والفجر ۸ و مرصاد و…

قله سوم افتخار: استقامت و پایداری در جنگ شهرها و بمباران های شهرهای مختلف استان همدان با محوریت جمعه خونین رمضان در سال ۶۴ و شهادت دهها نمازگزار روزه دار در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه استادیوم قدس همدان ، قریب ۱۰۹ بار شهرهای مختلف استان همدان مورد حمله هوایی و موشکی رژیم بعث عراق قرار گرفته است.

قله چهارم افتخار: حضور پررنگ و بی نظیر رزمندگان استان همدان در رزمایش های حضور در قالب های لشگرهای مختلف که این ابتکار به الگو و طرح سراسری لبیک یا خمینی تبدیل شد . نقش پررنگ شهید صوفی در بخشی از این رزمایش ها و این طرح تبیین خواهد شد.

قله پنجم افتخار: حمایت های مردم دارالمجاهدین استان همدان در پشتیبانی از جنگ و رزمندگان تحت عنوان جنگ اقتصادی با محوریت حضرت آیت الله موسوی همدانی 

به دنبال اظهار ناتوانی دولت وقت در تامین هزینه های جنگ در اواخر سال ۶۴ ، مردم استان همدان در پشتیبانی و تامین هزینه های رزمندگان خود از سال ۶۵ پیش قدم شده و همین طرح الگوی ملی شده است.

قله ششم افتخار: پیش قدم بودن در جهاد تبیین در قالب معرفی الگوها و فرماندهان برجسته با نگارش صدها جلد کتاب که بخش قابل توجهی با نظر خاص و تقریظ رهبر معظم انقلاب همراه بوده است.

همچنین پیش قدم بودن در برگزاری یادواره های شهدا و بازدید از مناطق عملیاتی و جنگی که بعداً این بازدیدها به طرح سراسری اردوهای راهیان نور ختم گردید.

قله هفتم: نقش برجسته زنان در صحنه های رزم و پشتیبانی از رزم با نگاه معرفی به چهره های شاخص استان همدان نظیر مرحوم سرکار خانم حدیدچی ( دباغ) نخستین فرمانده زن در سپاه یا شهیده منیره سیف به عنوان دختر جوان شهید ترور در نهاوند و…

همچنین جلوه های ویژه پشتیبانی از جنگ در شهرهای مختلف استان

و نهایتا قله هشتم: تمرکز بر معرفی شهدای دارای ویژگی های خاص و برجسته و کمتر معرفی شده در سطح استان با هدف الگوسازی برای نسل های جدید انقلاب نظیر شهدای گروه انقلابی ابوذر ، شهید طالبیان ، شهید احدی ، شهید رضایی ، شهید اروجعلی شکری ، شهدای مظلوم سوباشی ، شهید سید میلاد مصطفوی و…

این بخش با فضای تعاملی با کاربران فضای مجازی دنبال خواهد شد.

در پایان، دبیر کمیته فضای مجازی کنگره شهدای استان همدان از همه بزرگواران و اصحاب رسانه های رسمی و کاربران و مدیران کانال ها و پیج های فعال در پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی برای همراهی در این فضای خاص ایجاد شده برای معرفی شهدا و ادای دین نسبت به آنها ،دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=183190
  • دیدگاه‌ها برای هشت قله افتخار استان همدان در دفاع از حریم انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تبیین می‌شوند  بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.