• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
1

نهاد های فرهنگی در مقام اجرا از مصوبات غافل شده اند

  • کد خبر : 39759
  • 08 دی 1398 - 13:40
نهاد های فرهنگی در مقام اجرا از مصوبات غافل شده اند

علی اصغر کاراندیش مروستی گفت:سال گذشته  ۹ هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی کشور بوده که در بین نهادهای مختلف توزیع شده اما در مقام اجرا از مصوبات غافل شده و همگرایی وجود نداشته است. به گزارش عصر همدان؛ معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در شورای فرهنگ عمومی شهرستان […]

علی اصغر کاراندیش مروستی گفت:سال گذشته  ۹ هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی کشور بوده که در بین نهادهای مختلف توزیع شده اما در مقام اجرا از مصوبات غافل شده و همگرایی وجود نداشته است.

به گزارش عصر همدان؛ معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملایر با اشاره به مهمترین معظلات در حوزه فرهنگ گفت: ۲۶ دستگاه و نهاد دولتی و غیردولتی در حوزه فرهنگ فعالیت می کنند و بودجه و اعتبار این حوزه به این دستگاه ها داده می شود.

وی به بودجه سال گذشته نهادهای فرهنگی اشاره کرد و افزود: ۹ هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگ کشور بوده که در بین نهادهای مختلف توزیع شده اما در مقام اجرا از مصوبات غافل شده و همگرایی وجود نداشته است.

کاراندیش مروستی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ها  وظایف مهمی دارند، ادامه داد: اگر بخواهیم در حوزه فرهنگ رشد مناسبی داشته باشیم باید از خرج اعتبارات پراکنده پرهیز کنیم و شورای فرهنگ عمومی می تواند با همسو کردن بخش های مختلف فرهنگی نقش موثری در ارتقای فرهنگ داشته باشد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه فرهنگ زمانی می تواند خوب عمل کند و نقش داشته باشد که حرکت آنها در یک راستا باشد، تصریح کرد: امروز به تولید محتوای فاخر در بخش فرهنگ نیاز داریم چرا که ما در بخش تولید محتوا ضعف داریم.

کاراندیش مروستی شفاف سازی، ادغام و کاهش مجوزها و توجه بیمه هنرمندان را از مهمترین اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد و افزود: بیمه هنرمندان از اقدامات مهم این وزارت خانه بوده و در سال ۹۵ از ۱۷ هزار و ۸۰۰ به ۳۳ هزار نفر رسیده است.

وی کاغذ را از معضلات اصلی حوزه انتشار دانست و تاکید کرد: با پیگیری ها ۱۰۰ هزار تن کاغذ با ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی در نظر گرفته شد و هنوز مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پایان با اشاره به فعالیت بیش از ۸۰۰ مجتمع فرهنگی و هنری در شهرستان های کشور گفت: ۳۲۰ مجتمع نیز در حال احداث است و باید همه بخش ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ و فرهنگ سازی تلاش کنند.

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=39759
  • دیدگاه‌ها برای نهاد های فرهنگی در مقام اجرا از مصوبات غافل شده اند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.