• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024
1

نقطه چرکین و معضل دولت جدید تفاله های برجای مانده از دولت روحانی است/شکل گیری نظم جدید جهانی با افول آمریکا/نظارت بر قیمت ها در بازار تشدید شود

  • کد خبر : 151787
  • 16 اردیبهشت 1401 - 17:38
نقطه چرکین و معضل دولت جدید تفاله های برجای مانده از دولت روحانی است/شکل گیری نظم جدید جهانی با افول آمریکا/نظارت بر قیمت ها در بازار تشدید شود

شماری از ائمه جمعه شهرستان های استان همدان با اشاره به افزایش گرانی های اخیر، خطاب به مسئولان کشور و شهرستان، مسئولان دولت و نمایندگان مجلس، گفتند: انتظار داریم که این امید که در دل مردم زنده شده را به ناامید تبدیل نکنید، گرانی برای قشر متوسط و ضعیف جامعه ما مرگ بار است؛ مسئولان […]

شماری از ائمه جمعه شهرستان های استان همدان با اشاره به افزایش گرانی های اخیر، خطاب به مسئولان کشور و شهرستان، مسئولان دولت و نمایندگان مجلس، گفتند: انتظار داریم که این امید که در دل مردم زنده شده را به ناامید تبدیل نکنید، گرانی برای قشر متوسط و ضعیف جامعه ما مرگ بار است؛ مسئولان قوای نظام دست به دست هم دهید هم احتکار را بگیرید و هم بازار را مدیریت کنید. ما مردم اعتقاد و اعتماد و امید به دولتمردان و رئیس جمهور داریم و ان شالله روزهای خوبی در انتظار است.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه شهرستان های استان همدان اقامه شد.

همدان

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه موقت همدان، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با تاکید بر لزوم توجه به خطر دشمن داخلی اظهار کرد: خطر این دشمن به مراتب بیشتر از دشمن خارجی است زیرا با اقدامات خود باعث بدبینی به نظام می‌شود تا اساس آن را از بین ببرد.

وی افزود: در دولت بعد از سازندگی بود که دشمن داخلی آدرس تأسیسات هسته‌ای را به دشمنان داد و در سال ۱۳۶۴ بود که در مذاکرات پنهانی و غیر رسمی به دشمن القا کرد که برای پیروزی باید ناوهای خود را به خلیج فارس بیاورید.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه تحریم‌های اقتصادی در کشور نیز در نتیجه اقدام نفوذی‌های داخلی بود اضافه کرد: باید نسبت به خطر نفوذی‌ها روشنگری کرد.

وی با تاکید بر لزوم خودسازی گفت: کسی می‌تواند منتظر ظهور حضرت مهدی(عج) باشد که علاوه بر مراعات واجبات و مستحبات دینی؛ واجبات و مستحبات اجتماعی را نیز رعایت کند.

ارزنده ادامه داد: این موضوع بدان معناست که منتظر واقعی بداند و آگاهی داشته باشد در چه زمانی صحبت کند، چه زمانی نقد داشته باشد و در چه شرایطی دفاع کند.

وی خاطرنشان کرد: انسان منتظر باید زیرکی خاصی داشته باشد و مراقب باشد در مسائل اجتماعی و سیاسی کشور بر اثر تبلیغ مسموم دشمن در مسیری حرکت نکند که امام زمان راضی نباشد.

وی گریزی به وضعیت کشور زد و گفت: شرایط امروز کشور نیازمند هوشمندی و تجزیه و تحلیل دارد که باید مراقب بود آب به آسیاب دشمن نریزیم و به خودی گل نزنیم.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه عملکرد دولت خالی از نقد نیست و باید به ویژه در مسئله گرانی تدبیری اندیشیده شود تاکید کرد: البته با گذشت هشت ماه از روی کار آمدن دولت هم نباید آیه یأس بخوانیم، امروز متأسفانه برخی، بر اثر تبلیغات سوء دشمن از یک زاویه به مسائل نگاه می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید هم نقاط ضعف را گفت و هم نقاط مثبت را اضافه کرد: به فرموده رهبری باید افرادی که توانایی دارند چون اهالی قلم، سخنرانان متبحر، معلمان، اساتید و اهل دانش به جهاد تبیین مشغول شوند.

ارزنده با بیان اینکه این افراد وظیفه دارند خود اوضاع و احوال را درک کرده و شرایط را به خوبی برای دیگران تبیین کنند خاطرنشان کرد: برخی از افراد اوضاع و احوال هشت سال قبلی را زود فراموش می‌کنند اما ما از یاد نخواهیم برد در چهار سال اول و حتی در چهار ساله دوم هر مشکلی بود بر گردن دولت قبلی انداخته می‌شد.

وی ادامه داد: از یاد نخواهیم برد در هشت سال گذشته قدرتمندترین تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی با قدت ۵۰ ساله تا ۸۰ ساله در همان دوره اول دولت ورشکسته شدند تا چه برسد به واحدهای کوچکتر.

ارزنده تصریح کرد: در دولت گذشته واحدهای تولیدی یک به یک به ورطه هولناک تعطیلی می‌افتادند و تعداد بسیاری بیکار و شرایط اقتصادی کشور وخیم‌تر می‌شد.

وی ادامه داد: هیچ دولتی وقتی دولت را تحویل داده است، قرض و بدهی چهار تا پنج ساله برای دولت بعدی به میراث نگذاشته که دولت فعلی باید ماهانه ۱۰ هزار میلیارد به چاه عمیقی که به وجود آوردند تزریق کند تا بالاخره این بدهی‌ها پاک شود.

امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: هشت ماه از دولت رئیسی می‌گذرد و برخی انتظار دارند در این مدت تمام ویرانی‌های هشت سال گذشته را ترمیم کند و این از بزرگواری رئیس جمهور است که هیچ اشاره‌ای به کمبودهای دولت قبل نمی‌کند و دنبال کار برای مردم است.

وی با بیان اینکه باید اقدامات مثبت را بیان کرد افزود: کارخانه‌های مهمی که یکی پس از دیگری در دولت قبل تعطیل شده بود، امروز هر یک دوباره به حرکت درمی‌آیند و شاید یک تا دو سال طول بکشد، مسئله اشتغال حل شود.

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دولت را قضاوت کنیم نباید از یک بعد به آن بنگریم بلکه باید از ابعاد گوناگون به آن نگریست و تنها نباید به شاخص‌های اقتصادی بسنده کرد.

وی افزود: امروز قلم به دستان مزدور که تمام تلاش و دغدغه‌های آن قدرت و پول است، به صورت مداوم سمپاشی کرده و علیه دولت انقلابی کار می‌کنند اما در هشت سال گذشته مشکلات را ندیدند.

ارزنده با بیان اینکه وقتی دلار از ۴ هزار تومان به ۲۰ هزار تومان رسید صدای قلم به دستان مزدور درنیامد خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم برخلاف دولت گذشته به دنبال حل مشکلات است و امروز باید مراقب بود گل به خودی نزنیم؛ البته نقد منصفانه و مطالبه‌گری حق مردم است و باید برای بهبود امور انجام گیرد.

وی با بیان اینکه هدف دشمن از بین بردن نظام جمهوری اسلامی است و ما در مقابل خانواده‌های شهدا باید پاسخگو باشیم خاطرنشان کرد: این نظام را با خون شهدا به دست آوردیم، بنابراین باید مراقبت کرد که برخلاف مصلحت نظام کاری نکنیم./فارس

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: روزی آمریکا تهدید می کرد و هر اقدامی می توانست انجام می داد ولی امروز ایران اسلامی به قدرتی رسیده است که پاسخ هر تهدیدی را می دهد.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی در زمینه های بسیار زیادی پیشرفت کرده است و قابل مقایسه با قبل نیست و در برخی جاها نیاز به تلاش و کار بیشتر داریم.

امام جمعه نهاوند افزود: اقتصاد هم مثل بقیه مشکلات قابل حل است و می توانیم در این بخش هم پیشرفت کنیم و امیدواریم این مشکلات را به کمک مردم و دولت حل کنیم.

وی بیان داشت: همانطور که رهبر انقلاب فرمود نظم جدید بین المللی در حال شکل گیری است که این کار با افول آمریکا اتفاق افتاده است و امروز آمریکا به مراتب ضعیف تر شده است.

حجت الاسلام‌ مغیثی گفت: صهیونیست ها در فلسطین و حامیان آنها نسبت به گذشته بسیار ضعیف تر شدند و آمریکا هیچ امیدی به آینده ندارد و رو به افول است و قدرت های دیگر در دنیا شکل گرفته است.

وی ادامه داد: هیچ امیدی به پیروزی عربستان در یمن نیست و مقاومت در منطقه دست برتر را دارد و صهیونیست ها هم به دور خود دیوار کشیده اند که این نتیجه مقاومت است و این واقعیت امروز منطقه است.

امام جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه ها اظهار داشت: از مسئولان درخواست داریم نظارت بر بازار و قیمت ها تشدید شود و از قاچاق گندم و آرد و دیگر محصولات جلوگیری شود.

وی ادامه داد: مسئولان باید مراقب باشند چون این کالا ها اساسی و مورد نیاز مردم است و این اقلام با قیمت های چند برابر در برخی کشورها به فروش می رسد و باید به این‌ موضوع رسیدگی و از آن جلوگیری شود.

تویسرکان

خطیب نماز جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه نقطه چرگین و معضل دولت جدید تفاله های برجای مانده از دولت روحانی است، گفت: با وجود داشتن برنامه های خوب اقتصادی دولت فعلی که پرچم دار اقتصاد مقاومتی است، از آنجا که بدنه اجرایی همچنان لیبرالی است کارها درست پیش نمی رود و باید آن مدیران نالایق هرچه سریعتر تغییر کنند.

به گزارش رودآور؛ «حجت الاسلام مرتضی موحدی» در خطبه های نماز جمعه شانزدهم اردیبهشت ماه در تویسرکان، گفت: دولت اگر بنای اصلاح ساختار اقتصادی دارد، بهتر برای مردم برنامه های خود را تبیین کند.

وی اظهار کرد: متأسفانه تفالههای غربگرایان دولت قبل در بدنه اجرایی اقتصادی کشورهنوز هستند و برنامه های دولت جدید را تیم اقتصادی لیبرالی انجام می دهد.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: غربگریان اعتقادی به اقتصاد مقاومتی ندارند و متأسفانه هنوز آن تیم در بدنه اجرایی هستند، با تغییر یک وزیر و دو وزیر اقتصادی نمی توان مشکلات معیشتی مردم را حل کرد، باید بدنه تغییر کند و انقلابی ها وارد میدان شوند، چرا که آثار شوم گرانی های امروز از دولت قبل، همچنان برجای مانده است.

حجت الاسلام موحدی با گلایه از عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا، عنوان کرد: مگر این ستاد مرده و فعالیت نمی کند که به راحتی در صدا و سیما می گویند قاچاق زیاد شده، پس شورای تأمین، فرمانداران، نیروی انتظامی و مرزبانان شهرهایی که در آنجا قاچاق رخ می دهد، کجا هستند؟

وی تأکید کرد: اگر مسئولی نمی تواند کار کند و عرضه مبارزه با قاچاق کالا را ندارند باید او را کنار بگذارند تا نیروهای جهادی و انقلابی پای کار بیایند.

امام جمعه تویسرکان ادامه داد: مگر رئیس جمهور فعلی نگفته بانیان وضع موجود نباید در بدنه اجرایی باشند، پس آیا بهتر نیست بدنه اجرایی هم سریعتر تغییر کند؟

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: به طور مثال یکی از معضلات تویسرکان و استان کمبود یا نبود نهاده های دامی است، این مسئله به طور مشخص به مدیران برجای مانده از دولت روحانی بازمی گردد که با همان تفکر و رویه نامناسب دولت تدبیر و امیدی کار می کنند و برای مردم مشکل ایجاد کرده اند.

وی با تأکید بر اینکه نقطه چرگین و معضل دولت جدید تفاله های برجای مانده از دولت قبل است که ضرورت دارد تغییر کنند، گفت: رویه دولت فعلی با دولت قبلی خیلی فرق می کند، دولت فعلی پرچم دار اقتصاد مقاومتی است و باید این موضوع را اجرا کند، اما متأسفانه با توجه به بدنه لیبرالی دولت قبل این شدنی نیست.

خطیب نماز جمعه تویسرکان عنوان کرد: بانک های خصوصی واقعاً سرمایه مردم را نگه داشته اند و افراد غربگرا که در بدنه وزارتخانه ها وجود دارند با این بانک های خصوصی هم دم هستند و سهامداران این بانک ها. اینان چگونه می توانند با فساد بانکی برخورد کنند؟! چگونه می توان با وجود این افراد که تفکر لیبرالی دارند، اصلاح ساختار اقتصادی داشته باشیم؟!

حجت الاسلام موحدی تأکید کرد: اصلاح اقتصادی بدون اصلاح تیم اقتصادی آن هم در بدنه اجرایی شدن نیست و می شود آنچه امروز گرفتارش شده ایم؛ آش همان است و کاسه همان.

وی افزود: با وجود داشتن برنامه های خوب اقتصادی دولت فعلی، اما از آنجا که بدنه اجرایی همچنان لیبرالی است برنامه ها درست پیش نمی رود و امیدواریم هرچه سریعتر این مدیران نیز تغییر کنند.

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۶ اردیبهشت با تأکید بر رعایت تقوای الهی گفت: داشتن تقوا و خالص بودن اعمال از ویژگی‌های انسانهای باایمان و مؤمن است و ماه رمضان ماه بزرگی از سفره تقوا است که بعداز آن اخلاص آن را نگه می دارد، اگر انسان دچار فخرفروشی و ریا در عبادت شود،از بین برنده تقواست.

وی بااشاره به گرامیداشت یاد شهید استاد مطهری و بزرگداشت هفته مقام معلم، گفت: امام راحل از استاد مطهری به عنوان فرزند عزیز خود یاد کرد و فرمود که اتو پشتوانه محکم برای حوزه های دینی و علمی و خدمتگزاری سودمند برای ملات و کشور بود. او یکی از شاگردان خوب امام ره و خدمتگزاران جامعه اسلامی بود.

امام جمعه اسدآباد بااشاره بله جایگاه رفیع معلمان آن را شغل انبیا خواند و گفت: کار معلم انسان سازی و تربیت اسلامی در انسان است، حق بزرگی گردان جامعه ، مسئولان و مردم و خانواده ها دارد و باید قدرشناس آنان باشیم.

وی تصریح کرد: معلمان انسانهای شایسته ای هستید که توقعاتی از آنان می رود، امام در صحیفه سجادیه فرمود: مسئول تمام انسانهای که باید انسان تربیت شوند و جوانانی که زیر دست آنان تربیت شوند، معلم است، بنابراین مسئولیت سنگینتی بر عهده آنان است.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد گفت: خدا نکند معلم از لحاظ اعتقادی، عقیدتی، سیاسی، تربیتی خود دچار مشکل باشد، نمیتواند مؤثر واقع شود. و افراد به انحراف کشیده می شوند.

وی از مسئولان خواست در رفع موانع و مشکلات زندگی و معیشتی معلمان و طرح رتبه بندی آنان قدم برادرند تا دغدغه جز تعلیم و تربیت نداشته باشند.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به افزایش گرانی های اخیر، خطاب به مسئولان کشور و شهرستان ، مسئولان دولت و نمایندگان مجلس ، گفت: انتظار داریم که این امید که در دل مردم زنده شده را به ناامید تبدیل نکنید، گرانی برای قشر متوسط و ضعیف جامعه ما مرگ بار است، کمر کارگر را خم می کند، مسئولان قوای نظام دست به دست هم دهید هم احتکار را بگیرید و هم بازار را مدیریت کنید. ما مردم اعتقاد و اعتماد و امید به دولتمردان و رئیس جمهور داریم و ان شالله روزهای خوبی در انتظار است.

وی خطاب به مردم هم گفت: مردم هوشیار باشید، ۴۳سال است که پای علم انقلاب و ولایت صبورانه تحمل و مجاهدت کردید، گرانی یک ماکارانی سبب نشود، یک عده ترسو و فرصت طلب و منافق که در سوراخ موش بودند، به شما چراغ سبز نشان دهند و شمارا اخفال کنند، صدمات و خسارتی به بیت المال و انقلاب بزنند، باید همه هوشیارانه عمل کنند و بهانه دست دشمن ندهیم.

امام جمعه اسدآباد از حضور باشکوه مردم و مسئولان در راهپیمایی روز قدس و نماز عیدفطر قدردانی کرد.

بهار

امام جمعه موقت شهر بهار با دعوت همگان به رعایت تقوای الهی به حدیث قدسی اشاره کرد که خداوند به حضرت موسی میفرماید” ای موسی در زندگی دنیوی خود آرزوهای دور و دراز نداشته باش اگر تو آرزوهای دور و دراز داشته باشی باعث قساوت قلب تو میشود و از من دور میشوی”

حجت الاسلام علی اصغر زارعی اظهار کرد: بالاترین هدفی که از اعمالمان داریم برای قرب الهی است اگر هدف ما از انجام اعمال رضایت و خشنودی خدا و نزدیک شدن به خدا باشد و چیزی که باعث کار و تلاش و برنامه ریزی در زندگی انسان است امید و آرزوها نسبت به آینده است این امید و آرزو نسبت به آینده مثل تیغ دو سر است هم میتواند زنده کند و هم بمیراند و اگر گرفتار آرزوهای دور و دراز شویم آخرت وقبر و قیامت را فراموش کنیم و مشغول دنیا و آرزوهای دور و دراز دنیا باشیم باخته ایم.

قساوت قلب از خطرناکترین اتفاق برای انسان است و باید به خدا پناه ببرید، اگر میخواهید دچار قساوت قلب نشوید بدنبال آرزوهای دور و دراز نباشید نه اینکه برنامه ریزی برای آینده نداشته باشید بلکه در کنار برنامه ریزی احتمال سفر آخرت را داشته باشید هر لحظه ممکن هستند سراغمان بیاید و باید خود را آماده کنیم و در هر مرحله از برنامه ریزی برای رشد زندگی، خانوادگی ، تحصیلی، شغل و… لحظه به لحظه به مرگ فکر کنید.

حجت الاسلام زارعی تصریح کرد: مردم بهار با حضور در نماز عید فطر به معنای واقعی کلمه شکوه بندگی را رقم زدند و حضور پررنگ مردم متدین و وفادار در نماز عیدفطر امسال معنای زیادی دارد و از طرف ستاد نماز جمعه از تک تک بزرگواران و مردم عزیز که در نماز شرکت کردند تقدیر و تشکر مینمایم، و باید بگویم که هر کسی با نیت های خبیثانه این مردم متدین را به دین گریزی و دین ستیزی متهم میکندمطمئنا مردم را نمیشناسد و غرض دارد، چراکه بعد ازدو سال از شیوع کرونا و تبلیغات سو دشمن برای کمرنگ کردن حضور مردم در صحنه های حماسی، میبینم که مردم ما دیندار و متدین هستند، الان دشمن تمام تلاش خود را میکند تا با جنگ روانی، جنگ ترکیبی و رسانه ای و با تبلیغات منفی مردم را نسبت به ارزش های ملی و مذهبی ناامید کند و ما نباید بی تفاوت از کنار این لحظات حماسی عبور کنیم، باید با قوت و قدرت این حماسه های حضور را نشان دهیم و بیان کنیم تا مشتی بر دهان یاوه گویان و فرصت طلبان باشد که همیشه درحال جو سازی بر ضد نظام هستند.

وی نیز با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت مقام استاد شهید، نظریه پرداز انقلاب آیت الله مطهری، این هفته را به همه معلمان ، دلسوزان عرصه تعلیم و تربیت تبریک گفت و افزود: به جد باور دارم و معتقدم که در کشور ما به هیچ عنوان باارزش تر از کار تعلیم و تربیت وجود ندارد چون این کار، کار انبیاست و امروز معلم این وظیفه سنگین را به عهده دارد ، همه اصناف زحمت می کشند و مشقت هایی را تحمل میکنند اما معلم کسی است که زیرساخت ها و آینده جامعه را میسازد، و متاسفانه این قشر زحمت کش جزو کسانی هستند که بیشترین اجحاف در حق آنها شده است و از زحمات همه معلمان عزیز شهر بهار و مجاهدان عرصه تعلیم و تربیت به ویژه سرپرست آموزش و پرورش شهرستان بهار و معاونان ایشان تشکر میکنیم و واقعا معلمان شهرستان بهار سرآمد و نجیب می باشند واز همه آنها بخاطر اینکه در تجمع های اخیر فرهنگیان و تحصن ها حضور نداشتند و بهانه به دست دشمن ندادند بسیار متشکریم، البته مسئولین محترم باید بصورت ویژه به فکر معیشت این قشر زحمت کش باشند.

امام جمعه موقت شهرستان بهار در پایان با اشاره به گرانی های اخیر گفت: در عین حال که از دولت انقلابی آقای رئیسی به خاطر زحماتشان تقدیر و تشکر میکنیم و زحماتشان را در کاهش کشته شدگان کرونا را و پرداخت ماهانه ده هزار میلیارد بدهی دولت قبل و تقویت مذاکرات هسته ای و قطع دست مفسرین و اختلاسگران، آغاز به کار ساخت ۴ میلیون مسکن و…. را میبینیم، اما گلایه هایی هم از دولت انقلابی داریم، ما از دست های پشت صحنه برای گرانی گندم و نان و ارز ترجیحی خبر داریم و قطعا کارهای کارشناسی هم انجام شده اما رهبر انقلاب توصیه کرده که رسانه را از دست ندهید، دشمن در رسانه فعالیت خودش را میکند و دولت انقلابی هم باید کار کارشناسی را رسانه ای کند این مردم به شما رای دادند و پشت شما ایستادند و همچنان از شما حمایت میکنند، شما هم بیایید کار کارشناسی خود را رسانه ای کنید و در مورد گرانی گندم و حذف ارز ترجیحی و …با مردم صحبت کنید وبه اطلاع مردم برسانید و مردم میدانند که یک عده سودجو میخواهند بر علیه دولت رفتار کنند و از احساسات پاک مردم برای رسیدن به اهداف شوم خودشان استفاده کنند، اما همچنان مردم انقلابی در حمایت و پشتیبانی این دولت انقلابی پای کارند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=151787
  • دیدگاه‌ها برای نقطه چرکین و معضل دولت جدید تفاله های برجای مانده از دولت روحانی است/شکل گیری نظم جدید جهانی با افول آمریکا/نظارت بر قیمت ها در بازار تشدید شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.