• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2

نقشه راه اقتصادی دولت امیدوار کننده است/لزوم توجه به تربیت دینی کودکان و نسل آینده/شهرداری سیاست توسعه مناطق کم‌برخوردار را در پیش بگیرد

  • کد خبر : 132410
  • 23 مهر 1400 - 14:15
نقشه راه اقتصادی دولت امیدوار کننده است/لزوم توجه به تربیت دینی کودکان و نسل آینده/شهرداری سیاست توسعه مناطق کم‌برخوردار را در پیش بگیرد

امامان جمعه شهرستان های مختلف استان همدان؛ ضمن توصیه به دولت برای انتخاب مدیران انقلابی در سطوح مختلف مدیریتی کشور، وحدت امت اسلامی را از ضروری ترین مسائل جامعه اسلامی برای حفظ استقلال و بازیابی شوکت دیرین و احیای تمدن اسلامی دانستند. به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهر های مختلف استان همدان با رعایت کامل […]

امامان جمعه شهرستان های مختلف استان همدان؛ ضمن توصیه به دولت برای انتخاب مدیران انقلابی در سطوح مختلف مدیریتی کشور، وحدت امت اسلامی را از ضروری ترین مسائل جامعه اسلامی برای حفظ استقلال و بازیابی شوکت دیرین و احیای تمدن اسلامی دانستند.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهر های مختلف استان همدان با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

همدان

به گزارش عصرهمدان به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های سیاسی عبادی  نماز جمعه همدان با بیان اینکه در همه زمان‌ها بر روی زمین حجت الهی وجود دارد اظهار کرد: اول کسی که به عالم آمد، حجت خدا بود و آخرین کسی که از عالم برود نیز حجت خداوند خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه جامعه شیعه باید دائما در حال انتظار ظهور موعود زندگی کند افزود: جامعه شیعه خود را آماده ظهور و اصلاح جهان نگاه دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه جشن گرفتن برای آغاز امامت ولی عصر(عج) بسیار نیکوست تصریح کرد: اما باید به عنوان یک شیعه به شکلی زندگی و عمل کنیم که دل حضرت مهدی(عج) شاد شود.

شهرداری سیاست توسعه مناطق کم‌برخوردار را در پیش بگیرد

وی در ادامه سخنانش با اشاره به تأییدیه حکم شهردار همدان توسط وزارت کشور ادامه داد: در مسئله شهرداری، مردم انتظاراتی دارند که باید برآورده شود.

شعبانی با تأکید بر اینکه کارآمدی مدیریت شهری باعث توسعه شهر و رضایتمندی مردم می‌شود خاطرنشان کرد: عملکرد مثبت شهرداری در نوع مواجهه با ارباب رجوع، در ایجاد رضایت تأثیرگذار بوده و امید است شهردار جدید سیاست‌های کلان و راهبردی برای چهار سال پیش رو را تدوین کند و بر اساس آن پیش برود.

وی با بیان اینکه شهرداری باید سیاست توسعه مناطق کم‌برخوردار را در پیش بگیرد گفت: اگر با همین سیاست در بودجه‌بندی پیش برویم، تبعیض‌ها بیشتر می‌شود و تنها در بخشی از شهر شاهد رشد بیشتری خواهیم بود بنابراین برای رسیدن به عدالت توسعه‌ای این سیاست باید دگرگون شود.

همدان در استاندارد دهای مصرف آب بالاتر از کشور قرار دارد

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به اینکه در ۵۰ سال گذشته کاهش بارندگی به مانند امسال را تجربه نکردیم اظهار کرد: در مصرف آب شرب خانگی ۶۰ درصد مشترکان همدانی پرمصرف هستند و همدان در استاندارد دهای مصرف بالاتر از کشور قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه شرایط آب، مطلوب و مساعد نیست افزود: سد اکباتان در شرایط بدی قرار دارد البته مسؤولان جلسات مختلف تشکیل و پیش‌بینی‌هایی را در نظر گرفتند تا مصرف آب دچار مشکل نشود اما ممکن است به جیره‌بندی برسیم.

شعبانی با بیان اینکه باید برای ۲۰ سال آینده وضعیت آب تدبیر کنیم تصریح کرد: برنامه‌های بلندمدتی لازم است که آب استان تأمین شود اما همراهی مردم نیز ضروری است چراکه برای رسیدن یک لیتر آب شرب، بودجه بسیاری هزینه شده تا به منازل برسد.

وی با اشاره به اینکه ورزش همگانی، ارتقای سلامت جامعه و  ایجاد نشاط در جامعه بسیار مهم است ادامه داد: یک سوم مرگ و میر در دنیا مربوط به بیماری قلبی است بنابراین زیرساخت‌ها برای ورزش همگانی و البته معلولان فراهم شود و در شهر از دوچرخه هم می‌توان سود برد.

زیرساخت‌ها برای ورزش بانوان فراهم شود

امام جمعه همدان با بیان اینکه زیرساخت‌ها برای ورزش بانوان هم باید فراهم شود خاطرنشان کرد: پارک‌های اختصاصی بانوان را باید افزایش یابد و سپس برنامه‌های دیگر اجرا شود.

وی با اشاره به اینکه با مردم افغانستان همدردی می‌کنیم گفت: برنامه آمریکا تقویت داعش در افغانستان است و می‌بینیم که در این اقدام تروریستی در افغانستان مجامع بین‌المللی در برابر این کشتارها ساکت هستند.

شعبانی اظهار کرد: مردم نمازگزار را در نماز جماعت به شهادت می‌رسانند اما صدایی از مجامع بین‌المللی بیرون نمی‌آید، پس این حقوق بشر کجاست؟

هر جا ناامنی هست پای آمریکا در میان است

وی افزود: هر جا ناامنی هست پای آمریکا در میان است، البته مسئولیت ایجاد امنیت در افغانستان نیز بر عهده طالبان است و آنها باید امنیت در افغانستان را فراهم کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه توصیه خداوند به انبیاء اولوالعزم این است که در مسائل دینی با یکدیگر نجنگید و تفرقه ایجاد نشود تصریح کرد: امروز دشمن برنامه‌ریزی کرده که تفرقه بین شیعه و سنی ایجاد کند که این اختلاف ها، خلاف حرف خداست.

وی در ادامه با تبریک هفته نیروی انتظامی با اشاره به اینکه امنیت امروز محصول تلاش نیروی انتظامی است ادامه داد: احساس امنیت یک امر اتفاقی و ساده نیست چراکه مستکبران همان برنامه‌هایی که در کشورهای دیگر دارد، برای ما هم دارد، اما جوانان غیور و مجاهدی هستند که این امنیت را فراهم کردند.

شعبانی خاطرنشان کرد: برای معلولان زیرساخت‌ها باید فراهم شود چراکه معلولان دارای استعدادهای بسیاری هستند به ویژه روشندلان که در بین آنها حافظ کل قرآن هم داریم.

ملایر

به گزارش عصرهمدان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه ملایر در مسجد جامع با اشاره به در پیش بودن هفته وحدت اظهار کرد: وحدت یک از مهمترین اولویت ها در جامعه امروز در بین مسلمانان است و ائمه اطهار توصیه های فراوانی به وحدت داشته‌اند.

وی گفت: متاسفانه روحانیون و مراجعی که دست پرورده انگلیس هستند در هفته وحدت به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمین هستند.

امام جمعه ملایر با اشاره به سالروز آغاز امامت و ولایت امام زمان(عج) بیان کرد: ما باید بدانیم نسبت به آخرین امام چه تکلیفی داریم و چرا بعد از امام حسن عسگری علیه السلام معصوم چهاردهم در پرده غیبت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مقصر غیبت ما مسلمانان هستیم، تصریح کرد: باید در دوران غیبت و در سایه ولایت فقیه قدردان اسلام بوده و برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به قرارگیری در هفته نیروی انتظامی تصریح کرد: پلیس با همکاری مردم امنیت پایدار خوبی در کشور ایجاد کرده است و باید دانست پیشگیری بهتر از درمان است و حضور به موقع نیروی انتظامی باعث جلوگیری از بسیاری از اتفاقات می شود.

وی بیان کرد: حضور پلیس راهور در جاده ها سبب امنیت می شود و نباید یک مجموعه کیمن گرفته باشد و باید جلو دید باشد تا حوادث پیشگیری شود.

امام جمعه ملایر با تلاش های انجام شده در واکسیناسیون عمومی تاکید کرد: همه مردم باید واکسن بزنند تا شاهد ریشه کنی کامل ویروس کرونا باشیم اما اگر نیمی از مردم از زدن واکسن امتناع کنند به ما جامعه آسیب می رسد و اثرگذاری واکسیناسیون از بین می رود.

وی با اشاره به پالس های اروپایی ها برای مذاکره بیان کرد: ایران اسلامی با توجه به تجارب سال های اخیر و عدم اعتماد به غربی ها عجله ای برای مذاکره ندارد.

حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه غربی ها با مذاکره به دنبال نابودی ایران هستند، عنوان کرد: دولت سیزدهم در صورتی که منافع ایران و ملت دیده شود حاضر به مذاکره می شود و باید دانست که مقصر اصلی در مذاکرات آمریکایی ها هستند.

وی افزود: آمریکایی ها هیچ اقدام سازنده ای برای مذاکرات انجام ندادند و همین امر باعث شده که ایران عجله ای برای مذاکره نداشته است.

امام جمعه ملایر با اشاره به سخنان جدید ظریف درباره تعلیق در برجام تاکید کرد: سخنان جدید ظریف خوش خدمتی به آمریکایی ها و دشمنان است که بگوید آنها به تعهدات خود که تعلیق بوده عمل کرده اند.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: همه دنیا می داند برجام را آمریکا بر هم زد و علنا این را اعلام کردند و حالا آنها اصرار دارند که ایران به میز مذاکره برگردد که این عجیب است.

وی اظهار داشت: در حالی که آنها از معاهده خارج شده اند و در حالی که شاخشان در عین الاسد شکسته شد باز هم تهدید می کنند که همه گزینه ها روی میز است.

حجت الاسلام مغیثی ادامه داد: آنها با این کار می خواهند ابهت درهم شکسته خود را احیا کنند و به دنیا بگویند ما هم هستیم در حالی که انقلاب اسلامی اینجور تهدیدات و ادبیات را بر نمی تابد و با قدرت به آن پاسخ می دهد.

امام جمعه نهاوند افزود: ایران هم عجله ای برای مذاکرات ندارد و هر وقت خواسته های ما در این تعهدات انجام‌ شد ایران نیز کارهای مرتبط را انجام می دهد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: نقشه راه اقتصادی دولت که اعلام شده در صورتی که عملیاتی شود اقدام بسیار امیدوارکننده ای است.

حجت الاسلام مغیثی بیان داشت: در این نقشه، مهار پایدار تورم افسار گسیخته که ارزش پول ملی را پایین آورده از اهداف این برنامه است که از مهترین کارهایی است که اگر انجام شود بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: تامین مایحتاج و معیشت مردم و مبارزه با فساد و مفسدین اقتصادی، اصلاح نظام بانکی و حمایت از تولید داخلی از دیگر اهداف این برنامه است که امیدواریم با همکاری قوای سه گانه و همراهی مردم بتوان به این اهداف برسیم.

تویسرکان

صهیونیسم با ایجاد آشوب در منطقه به دنبال سرپوش گذاشتن بر اوضاع نابسامان خود است

خطیب نماز جمعه تویسرکان گفت: از آنجا که جریان صهیونیستی ـ تکفیری خود را در حال نابودی می بیند، تمام تلاشش را به کار گرفته تا در کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مقاومت از جمله لبنان آشوب، بلوا، اختلاف و ناامنی ایجاد کند.

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه ۲۳ مهر ماه در تویسرکان، با تسلیت به مناسب سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)، گفت: مظلومیت و غربت آن امام همام بر کسی پوشیده نیست، چنانچه تعدادی از یارانشان هم نسبت به ایشان با وسوسه های شیطانی تردید داشتند!

وی اظهار کرد: چنین ایجاد شک، شبهه و بدبینی نسبت به ولی خدا در زمین، برنامه ای شیطانی است که همیشه از سوی افراد سست ایمان و بدطینت دنبال می شود.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: از سویی سالروز آغاز امامت امام عصر(ع) را باید گرامی داشت و باید بدانیم که خیرخواهی و محبت داشتن نسبت به یکدیگر از ویژگی های یاران ایشان است.

حجت الاسلام موحدی در ادامه عنوان کرد: به عقیده تعدادی از مقامات امریکایی و صاحب نظران این دولت جنایتکار و نیز خود اسرائیلی های غاصب، نابودی این غده سرطانی نزدیک است.

وی تصریح کرد: در گزارشی که حتی روزنامه اسرائیلی هاآرتص نوشته وضعیت رفاهی در درون این رژیم کودکش کش و غاصب بسیار بسیار نابسامان است.
امام جمعه تویسرکان تأکید کرد: از آنجا که جریان صهیونیستی ـ تکفیری خود را در حال نابودی و افول می بیند، تمام تلاش کورکورانه اش را به کار گرفته تا در کشورهای منطقه به ویژه کشورهای مقاومت آشوب، بلوا، اختلاف و ناامنی ایجاد کند.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: این رژیم جنایتکار به دنبال آن است تا با این اختلاف افکنی ها، سرپوشی برای شکست های پی در پی خود بگذارد که از جمله آن می توان به آشوب ایجاد شده از سوی صهیونیست ها در بیروت لبنان اشاره کرد.

وی تأکید کرد: اینجاست که می طلب کشورهای منطقه با بصیرت و آگاهی بخشی در دام نقشه های شوم صهیونیست ها گرفتار نشوند.

اسدآباد

حجت‌الاسلام روح‌الله رستمی، امام جمعه موقت اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با تأکید بر رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان و تسلیت شهادت امام یازدهم شیعیان، اظهار کرد: یکی از شاخص ترین فعالیتهای امام حسن عسکری ع این جامعه شیعیان و مسلمین را برای دوران غیبت آگاه کند و سیاستی به خرج داد که جامعه بتواند از بحران های پیش روی آن غالب شود.

وی بااشاره به مناسبتهای هفته پیش رو، تصریح کرد: بقیه الله با آمادگی جامعه ظهور خواهد کرد و این همرایی و وحدت در جامعه در حال رخداد است.

امام جمعه موقت اسدآباد لازمه آموزش و پرورش تربیت دینی کودکان و نسل آینده توجه به تعلیم و تربیت دانست.

وی بااشاره به نامگذاری روز جهانی غذا، گفت: غذا از لحاظ مختلف اهمیت دارد، اینکه لقمه حلال و حرام را توجه ویژه کنیم ، بعضی از سو تغذیه رنج می‌برند که این مهم یا از نداشتن و نداری است و یا از اسراف.

حجت‌الاسلام رستمی یادآور شد: به اندازه که کرونا از ما تلفات گرفته به همان هم در جامعه افراد از سوتغذیه فوت می کنند، و این دامن گیر جامعه فقراست.

وی بر امر ازدواج تأکید و از مرکز مشاوره تعالی خانواده در سازمان تبلیغات خبر داد.

بهار

حجت الاسلام محمد علی ارزنده: امام حسن عسکری(ع) درجهت حفظ اسلام و تبیین باور و آموزه مهدویت و ورود جامعه به عصر غیبت تلاش های درخوری انجام داده است که از جمله تشکیل ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیانان در مناطق مختلف بوده است.

خطیب نماز جمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی، با تسلیت سالروز شهادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت(ع) به اعتقادات مردم به امام بعد از امام حسن عسکری اشاره کرد، که درجهت حفظ اسلام و تبیین باور و آموزه مهدویت و ورود جامعه به عصر غیبت تلاش های درخوری انجام شده است که از جمله تشکیل ایجاد شبکه ارتباطی با شیعیانان در مناطق مختلف به دلیل گستردگی بلاد اسلامی و پراکندگی شیعیانان از طریق تعیین نمایندگان و اعزام پیک ها و ارسال پیام ها، فعالیت سری سیاسی با وجود تمام کنترل های از طرف خلیفه وقت انجام میشد، حمایت و پشتیبانی مالی از شیعیان به ویژه یاران خاص خود، دلگرمی شیعیان، آماده سازی شیعیان برای دوران غیبت فرزند خود، امام دوازدهم علیه السلام بود که با این خطرات و سختیها شیعیانان، اسلام را به ما رساندند و ما باید به وظیفه خود از اسلام، انقلاب و ولایت دفاع کنیم تا اسلام را به صاحب اصلی خود برسانیم تا مدیون انقلاب ،اسلام و شهدا نباشیم.

حجت السلام محمد علی ارزنده عنوان کرد: ثبات قدم و ثبات عقیده در بحث امامت امر عادی نیست و عمل به آن نجات از هلاکت است باید برای فرج دعا کنیم، شیعه باید در عمل پیروی و محبت خود را به امام عصر(عج) اعلام نماید تا ثبات عقیده بر وی عنایت شود.

حجت السلام ارزنده در گرامیداشت هفته وحدت و میلاد خاتم الانبیاء اظهار کرد:هفته وحدت، یادآور ولادت رسول خوبی‌ها حضرت محمد(ص) آخرین فرستاده پروردگار است،‌ پیام‌آوری باعث وحدت امت اسلامی شده است و استکبار امروز علیه دیانت و اسلام موضع کینه توزانه ای دارد و در پی تفرقه بین شیعه و سنی است و لازم است و امروز بیش از پیش بصیرت داشته باشیم تا وحدت میان مسلمانان مستحکم شود و اجازه ندهیم دشمنان اسلام با تفرقه افکنی، امت واحد اسلام را از همدیگر جدا و متفرق سازند و همین انقلاب شکوهمند اسلامی با هویت شیعه به پیروزی رسید و خیلی تلاش ها شده برای این انقلاب و پایداری آن پس باید به ریسمان الهی چنگ زیم و متحد و یکدست باشیم تا اختلاف در بین ما نباشد و این موضوع در بسیاری از آیات و روایات دعوت به وحدت عقیده شده ایم وباید مراقب باشیم که مشرکین و انسان های جاهل، باعث تفرقه شیعه نشوند، باید شیعه و سنی دست به دست دهند و در مقابل دشمنان محکم بایستند.

وی نیز روز قدس، تاسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و برگزاری کنفرانس های اسلامی و بین الملی را از جمله فعالیت هایی دانست که باعث وحدت شیعه و سنی است و برای ایجاد وحدت عملی بین مسلمانان مطرح شده است و همچنین به حادثه تلخ جمعه گذشته اشاره کرد؛ که سنی های انگلیسی، اسرائیلی و امریکایی در قالب داعش در افغانستان با هدف تفرقه بین مسلمانان شیعیانان و اهل سنت در جنایتی مسجد ولایت قندوز، شمال افغانستان را منفجر کردند و ده‌ها نفر از غیرنظامیان کشته و زخمی کردند و اهل سنت و شیعیانان این عمل را محکوم کردند.

امام جمعه شهرستان بهار با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، از خدمات شبانه روزی این قشر زحمتکش تقدیر نمود و آرزوی موفقیت و طول عمر برای این عزیزان را داشت و یکی از مهمترین خدمات این نهاد را کشف مواد مخدر بیان کرد که بی‌شک و بی‌تردید خانمانسوز است و قاچاق این مواد باعث خانه خرابی جوانان و کسانی می‌شود که آن را مصرف می‌کنند و نوعی ظلم خانواده مصرف کنندگان است و نیروی انتظامی با عملکردی که در این حوزه انجام داده به نحو زیادی توانسته این مسئله را در شهرستان کنترل نماید.

گل تپه

حجت الاسلام اصغر خدابنده لو امام جمعه موقت بخش گل تپه در خطبه های نماز عبادی سیاسی امروز ظهار کرد:خدای متعال به ما مسلمانان دستور داده است که در همه امور زندگی از پیامبری تبعیت کنیم که اسوه ی تقوا و سعادتمندی است.

وی با اشاره به مسیر جامعه اسلامی افزود: حرکت در مسیر فکری و عملی پیامبر اسلام به معنای واقعی جامعه ای اسلامی را موفق خواهد کرد.

خدا بنده لو با اشاره به پیاده کردن سیره ائمه و پیامبر اسلام در جامعه اسلامی گفت: انقلاب اسلامی برای تغییر و شناخت عالم به وجود آمد و این انقلاب برای اصلاح مفاسد جهانی به وجود آمده است.

وی درادامه با اشاره به مناسبت های پیش رو اضافه کرد: همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید مانند برادر در کنار هم باشند و این مسئله مورد تاکید ائمه اطهار است.

امام جمعه موقت گل تپه افزود:همه ما به مقدسات یکدیگر احترام بگذاریم و از اهانت بپرهیزیم که این امر از ضرورت های وحدت است.

وی در انتها ضمن تبریک نهم ربیع الاول سالروز آغاز ولایت امامت امام عصر (عج) خاطر نشان کرد:یکی از وظایف سخت منتظران واقعی امام زمان (عج) حفظ دین و اعتقادات دینی است و معنی واقعی انتظار نیز همین است،منتظر واقعی باید با دینداری، پرهیزگاری و آماده سازی جامعه برای ظهور امام زمان (عج) تلاش نماید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=132410
  • دیدگاه‌ها برای نقشه راه اقتصادی دولت امیدوار کننده است/لزوم توجه به تربیت دینی کودکان و نسل آینده/شهرداری سیاست توسعه مناطق کم‌برخوردار را در پیش بگیرد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.