• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
1
نغمه آسمانی الغوث الغوث در همدان طنین انداز شد؛

ناله‌های امید در تاریکی شب

  • کد خبر : 213757
  • 15 فروردین 1403 - 9:15
ناله‌های امید در تاریکی شب
در شب 23 ماه رمضان، نغمه ملکوتی دعای الغوث الغوث در آسمان استان همدان پیچید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛نغمه ملکوتی دعای الغوث الغوث در شب ۲۳ ماه رمضان در آسمان استان همدان طنین انداز شد و ناله‌های سرشار از امید و ایمان مردم در فضای معنوی این شب پر برکت پیچید.

در این شب عزیز، مومنان و مشتاقان در سراسر استان همدان با زمزمه دعای الغوث الغوث، از خداوند متعال طلب یاری و فرج نمودند و با تضرع و خشوع، ناله‌های خود را به آسمان رساندند.

حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) در شهر همدان، مسجد جامع ملایر، مسجدالنبی نهاوند، و دیگر اماکن مذهبی استان مملو از حضور مردمی بود که با قلوبی آکنده از ایمان و امید، به درگاه خداوند مناجات می‌کردند.

در این شب پرفیض، نوای دلنشین دعای الغوث الغوث، شور و معنویت خاصی به فضای استان همدان بخشید و اشک شوق و امید در چشمان مومنان حلقه زد.

امید است که خداوند متعال به برکت این شب عزیز و دعای خالصانه بندگانش، فرج و گشایش در تمام امور را نصیب مسلمین جهان بگرداند.

شب ۲۳ ماه رمضان، یکی از شب های پرفضیلت ماه مبارک رمضان است که به عنوان لیله القدر نیز شناخته می‌شود. در این شب، ملائکه بر زمین نازل می‌شوند و برای بندگان طلب مغفرت می‌کنند.

بر اساس روایات، خداوند متعال در این شب، تقدیر یک سال آینده انسان ها را رقم می‌زند. از این رو، مومنان در این شب با دعا و مناجات به درگاه خداوند متعال، طلب خیر و برکت می‌کنند.

در این شب ها، زمزمه دعای جوشن کبیر، در مساجد و اماکن مذهبی، شور و حال عجیبی را به وجود می‌آورد. گویی مومنان، با زمزمه هر بند از دعا، به نغمه آسمانی عشق و ایمان گوش می‌سپارند.

اشک شوق و ندامت در چشمان مومنان، گواه عمق ایمان و اعتقاد آنهاست. گویی در این شب ها، دریچه رحمت الهی گشوده می‌شود و بندگان، در آغوش رحمت و مغفرت خداوند غرق می‌شوند.

شب های قدر، فرصتی برای توبه و بازگشت به سوی خداست. فرصتی برای رها شدن از قید و بند گناه و آغوش گشودن به سوی پاکی و رستگاری.

در این شب ها، فرشتگان بر زمین نازل می‌شوند و برای بندگان طلب مغفرت می‌کنند. گویی زمین و آسمان، در هم می‌آمیزند و نغمه آسمانی قدر، در تمام هستی طنین انداز می‌شود.

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=213757
  • دیدگاه‌ها برای ناله‌های امید در تاریکی شب بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.