• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
5

 نصب هرگونه پوستر تبلیغاتی در در محل‌های دولتی و عمومی ممنوع است

  • کد خبر : 112640
  • 16 اردیبهشت 1400 - 12:17
 نصب هرگونه پوستر تبلیغاتی در در محل‌های دولتی و عمومی ممنوع است

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: بنا بر ماده ۶۱ انتخابات مجلس شورای اسلامی نصب هرگونه اعلامیه و پوسترهای تبلیغاتی در محل‌های عمومی، دولتی و خصوصی مگر با رضایت افراد ذی‌حق ممنوع می‌باشد. به گزارش عصر همدان؛ عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم […]

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان بیان کرد: بنا بر ماده ۶۱ انتخابات مجلس شورای اسلامی نصب هرگونه اعلامیه و پوسترهای تبلیغاتی در محل‌های عمومی، دولتی و خصوصی مگر با رضایت افراد ذی‌حق ممنوع می‌باشد.

به گزارش عصر همدان؛ عباس نجفی، معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان عنوان کرد: مطابق ماده ۵۷ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی استفاده از هرگونه پلاکارد، پوستر، دیوارنویسی و کاروان‌های تبلیغاتی، استفاده از بلندگوهای سیار (به استثناء عکس برای تراکت، زندگینامه، همچنین سخنرانی پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران آنان) در خارج از محل‌های تعیین شده ممنوع می‌باشد.

وی با اشاره به ماده ۶۱ انتخابات مجلس شورای اسلامی مبنی بر غیرقانونی بودن نصب اعلامیه و پوسترهای تبلیغاتی حتی دارای مجوز قانونی، در محل‌های عمومی و دولتی، اظهار کرد: الصاق اعلامیه، پوستر و هرگونه آگهی تبلیغاتی بر تابلو مدارس، بیمارستان‌ها، سایر موسسات آموزشی و سازمان‌های عمومی و ادارت دولتی، سازمان‌های وابسته به دولت و خودروها دولتی، اتوبوس‌های شرکت واحد، تأسیسات عمومی و صندوق‌های پست، باجه‌های تلفن و… ممنوع می‌باشد.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان اظهار کرد: در اماکن خصوصی نیز کاندیداها و طرفداران آنان، تنها با رضایت مالکین و افراد ذی‌حق مجاز به الصاق اعلامیه و پوستر در اینگونه اماکن هستند.

نجفی افزود: در صورت احصاء جرائم مذکور توسط هیئت‌های اجرایی، نظارت و کنترل؛ تیم متشکل از نمایندگان فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها‌ نسبت به امحاء و اعمال تذکر به کاندیداها در همان زمان اقدام خواهند کرد همچنین متخلفین به مجازات‌های درجه ۷ و در برخی موارد به مجازات‌های درجه ۶ (شامل حبس و جزای نقدی) نیز محکوم می‌گردند.

وی بیان کرد: در راستای اجرای ماده مذکور، شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها می‌توانند با استفاده از امکانات محلی مکان‌های مناسبی برای الصاق یا ارائه اقلام تبلیغاتی نامزدها تعیین نمایند لذا این طرح در جلسه ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی مطرح گردیده و به فرمانداران نیز ابلاغ شد تا با هماهنگی نامزدهای و ستادهای تبلیغاتی آنان اجراء شود.

معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان همدان خاطر نشان کرد: این طرح در دوره‌های قبلی با استفاده از ظرفیت برخی حوزه‌ها اجراء و با هماهنگی شهرداران و نامزدها در چندین نقطه از شهر داربست‌هایی نصب شد و کاندیداها نیز به صورت متحد‌الشکل به تبلیغات پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=112640
  • دیدگاه‌ها برای  نصب هرگونه پوستر تبلیغاتی در در محل‌های دولتی و عمومی ممنوع است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.