• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

نجات بیش از ۹۰۰ نفر در حوادث مختلف توسط آتش‌نشانان همدان  

  • کد خبر : 34842
  • 10 آذر 1398 - 13:56
نجات بیش از ۹۰۰ نفر در حوادث مختلف توسط آتش‌نشانان همدان  

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش‌نشانان همدان طی ۸ ماهه نخست امسال ۹۲۹ نفر از شهروندان را در ۲۹۷۷ عملیات اطفاء حریق، امداد ونجات و احتیاط حریق و حوادث نجات دادند. به گزارش پایگاه خبری عصر همدان محمدرضا بیاناتی امروز در جمع خبرنگاران از نجات بیش از ۹۰۰ نفر در حوادث طی […]

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: آتش‌نشانان همدان طی ۸ ماهه نخست امسال ۹۲۹ نفر از شهروندان را در ۲۹۷۷ عملیات اطفاء حریق، امداد ونجات و احتیاط حریق و حوادث نجات دادند.

به گزارش پایگاه خبری عصر همدان محمدرضا بیاناتی امروز در جمع خبرنگاران از نجات بیش از ۹۰۰ نفر در حوادث طی ۸ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: از آغاز سال تا پایان آبان ماه  ۱۱۴ هزار و ۷۱ تماس در سامانه ۱۲۵ همدان ثبت شد.

وی با بیان اینکه از مجموع تماس‌های ثبت شده ۲ هزار و ۸۸۵ تماس منجر به انجام عملیات شد گفت: ۶ هزار و ۶۷۰ تماس به منظور دریافت راهنمایی و مشاوره، ۱۱ هزار و ۵۲۵ تماس اشتباه، ۱۲ مورد اعلام حریق کذب و ۹۲ هزار و ۸۸۷ مورد ایجاد مزاحمت بوده است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان بیان کرد: از ۲ هزار و ۸۸۵ عملیات انجا م شده یک‌هزار و ۶۴۴ عملیات اطفاء حریق، یک‌هزار و ۲۴۱ عملیات امداد و نجات و ۱۲ عملیات مربوط به احتیاط حریق و حوادث بوده است.

وی افزود: پوشش گیاهان خودرو با ۸۸۲ مورد، وسایل نقلیه با ۱۶۷ مورد، اماکن مسکونی با ۱۷۱ مورد، باغات و فضای سبز با ۱۲۰مورد و مراکز تجاری با ۵۸ مورد بیشترین ڪاربری عملیات‌های اطفاء حریق را شامل بوده است.

بیاناتی با بیان اینکه یک‌هزار و ۶۲۰ عملیات اطفاء حریق در محدوده شهر همدان و ۲۴ عملیات خارج از آن انجام شده است تصریح کرد: علت بروز ۶۹۸ مورد از حوادث آتش‌سوزی عمدی، ۹۲۶ مورد غیر عمدی و ۱۹ مورد نیازمند ڪارشناسی است.

وی ادامه داد: نجات حیوانات با ۲۳۷مورد، مهار حیوانات با ۲۳۲ مورد، نجات افراد محبوس شده در آسانسور با ۲۱۴ مورد، نجات افراد محبوس شده دراماکن مختلف با ۲۰۰ مورد و رفع آبگرفتگی و نجات در سیلاب‌ها با ۱۰۲ مورد بیشترین نوع عملیات‌های امداد و نجات را شامل شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان خاطرنشان کرد: یک‌هزار و ۲۳۲ مورد از عملیات‌های امداد و نجات در محدوده شهر همدان و ۹ مورد خارج از شهر بوده است.

وی یادآور شد: بیشترین کاربری این عملیات‌های امداد و نجات اماکن مسکونی با ۷۶۵ مورد، وسایل نقلیه با ۱۵۷ مورد و مراکز تجاری با ۴۷ مورد است.

بیاناتی با بیان اینکه ۴۱ نفر از جمله ۴ آتش‌نشان در حوادث آتش‌سوزی و ۱۰۰ نفر از جمله دو آتش‌نشان در عملیات‌های امداد و نجات مصدوم و ۱۶ نفر فوت شدند اظهار کرد: آتش‌نشانان ۸۶۹ نفر را در  عملیات‌های امداد و نجات و ۶۰ نفر را در عملیات‌های اطفاء حریق، نجات دادند.

وی با اشاره به آموزش ۱۰ هزار و ۶۰۳ نفر در این بازه زمانی گفت: طی این مدت ۶۵۸ پروانه و دستورالعمل ایمنے و ۲۵۱ پایان کار و تاییدیه ایمنی برای ساختمان‌ها صادر شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان بیان کرد: در ادامه پایش سطح ایمنی اماکن مختلف، از آغاز سال تا پایان آبان ماه نیز ۱۵۹ مورد پایش از اماکن اداری، تجاری، آموزشی، درمانی و…. انجام شده است.

انتهای پیام/ذ

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=34842
  • دیدگاه‌ها برای نجات بیش از ۹۰۰ نفر در حوادث مختلف توسط آتش‌نشانان همدان   بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.