• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

ناکارآمدی مسئولان ناکارآمد مردم را دلسرد کرده نه انجام وظیفه شورای نگهبان/همیت حضور حداکثری و انتخاب اصلح

  • کد خبر : 115503
  • 07 خرداد 1400 - 17:48
ناکارآمدی مسئولان ناکارآمد مردم را دلسرد کرده نه انجام وظیفه شورای نگهبان/همیت حضور حداکثری و انتخاب اصلح

ائمه جمعه شهرهای استان همدان با بیان اینکه ناکارآمدی مسئولان ناکارآمد مردم را دلسرد کرده نه انجام وظیفه شورای نگهبان، گفتند: آنانی که امروز از میزان مشارکت مردم ابراز نگرانی می کنند،همان هایی هستند که بیشترین سهم را ایجاد وضعیت موجود و دلسرد کردن مردم داشتند و متخصصان ناراضی کردند مردم هستند. به گزارش عصر […]

ائمه جمعه شهرهای استان همدان با بیان اینکه ناکارآمدی مسئولان ناکارآمد مردم را دلسرد کرده نه انجام وظیفه شورای نگهبان، گفتند: آنانی که امروز از میزان مشارکت مردم ابراز نگرانی می کنند،همان هایی هستند که بیشترین سهم را ایجاد وضعیت موجود و دلسرد کردن مردم داشتند و متخصصان ناراضی کردند مردم هستند.

به گزارش عصر همدان نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان در میعاد گاه های نماز جمعه و با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی اقامه شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران با بیان اینکه همه ما باید در فضای انتخاباتی توجه بیشتری به تقوا داشته باشیم اظهار کرد: حواسمان باشد به خاطر مسائل سیاسی دچار بی‌تقوایی، قضاوت‌های نادرست و تخریب دیگران نشویم.

وی با اشاره به اینکه دریافت مالیات بر مسکن خالی می‌تواند موثر باشد افزود: البته قوانین در حوزه کشاورزی نیز خوب است اما اجرای آن مهم است چراکه صرف تدوین یک قانون مشکل حل نمی‌شود و مهم نظارت بر اجرا و عمل کردن آن است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه قوانین فراوانی در کشور وجود دارد اما به آن عمل نمی‌شود در حالی که اجرای آن می‌تواند مشکلات را حل کند، توجه به این مهم از سوی نمایندگان و مجلس را مهم دانست و گفت: رهبر معظم انقلاب عملکرد نمایندگان مجلس را مطلوب ارزیابی کردند که این یک افتخار برای نمایندگان است.

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به مر قانون در حوزه احراز صلاحیت‌ها عمل کرده است ادامه داد: افرادی که برای ریاست جمهوری احراز صلاحیت نشدند و به رای شورای نگهبان تمکین کردند، قانونمداری خود را نشان دادند و این موضوع جای تقدیر دارد اما برخی رو به تخریب کردن آوردند که این اقدام درست نیست.

شعبانی در ادامه با تأکید بر لزوم حضور پرشور در انتخابات تأکید کرد: شرکت نکردن در انتخابات مشکلی از کشور حل نمی‌کند که هیچ، بر مشکلات آن نیز می‌افزاید بنابراین هر فرد دوستدار وطن و انقلاب باید نسبت به این موضوع آگاه باشد.

وی شرکت در انتخابات را باعث تقویت دولت و دستگاه‌ دیپلماسی و عصبانیت دشمنان خواند و با بیان اینکه عدم مشارکت در این رویداد مهم سیاسی زمینه خوشحالی قاتلان شهید سلیمانی را فراهم می‌کند بیان کرد: سربلندی کشور نیاز به شرکت در انتخابات دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه درست است مشکلات اقتصادی بسیاری از مردم را گله‌مند کرده اما راهکار حل آن قهر کردن با انتخابات نیست گفت: برخی دنبال این هستند که با عدم مشارکت، آدرس غلط به مردم بدهند که باید مراقب بود.

وی با بیان اینکه برای مردم مهم این است افرادی سر کار بیایند که مشکلات را حل کنند افزود: سرنوشت کشور میدان آزمون و خطا نیست، باید به کسی رأی داد که دارای برنامه و تیم اقتصادی قوی باشد.

شعبانی با بیان اینکه صرف وعده دادن و صحبت کردن مشکلات مردم برطرف نمی‌شود تصریح کرد: برای حل مشکلات مردم باید برنامه اجرایی مبنی بر واقعیت‌ها و شناخت ظرفیت‌های کشور داشت و آن را اجرا کرد.

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور باید دارای کارشناسان برجسته اقتصادی داشته و از تولیدکنندگان و مردمان شایسته استفاده کند ادامه داد: باید مردم در مدیریت کشور سهم داشته باشند و آنها که توانایی لازم را در اداره کشور دارند، ورود کنند.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: ما نیاز به دولتی انقلابی و جوان که دارای برنامه اقتصادی مناسب برای حل مشکلات کشور داشته باشد، نیاز داریم.

نهاوند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: امام راحل فزمودند که اگر کسی شورای نگهبان را رد کند مفسد است که این موضوع نشان دهنده اهمیت این شورا است.

وی اظهار داشت: دشمن به بهانه انتخابات در صدد ایجاد اختلاف و تفرقه بین ستادها و کاندیداها و افراد است و باید مراقب باشیم.

امام جمعه نهاوند افزود: علاج دردهای جامعه تصویب قانون عادلانه و اجرای آن است چون اگر یک مجلس خوب داشته باشیم و قوانین به نفع مردم تصویب کند و دولت جوان و انقلابی داشته باشیم کارهای بسیار بزرگی انجام می شود و مردم امیدوارتر می شوند.

وی ادامه داد: دشمن نمی خواهد مجلس قوی و دولت انقلابی داشته باشیم و نمی خواهند قوای مختلف با هم تعامل داشته باشند.

حجت الاسلام مغیثی افزود: هرکس طرفدار انقلاب و دین و کشور است باید در انتخابات شرکت کند چون انتخابات مظهر اقتدار کشور است.

وی بیان داشت: امروز ایران اسلامی در دنیا قدرتمند و با اقتدار است و دشمنان این را نمی خواهند و درصدد طراحی های شوم هستند.

امام جمعه نهاوند افزود: دشمن ضرب خورده است و در حال برنامه ریزی و درصدد ضربه زدن به انقلاب است و هرکاری برای کم رنگ کردن انتخابات انجام می دهند تا مردم را ناامید کنند.

وی با اشاره به شروع تبلیغات کاندیداهای انتخابات بیان داشت: تفرقه ایجاد کردن و دشمنی هدف استکبار جهانی است و باید انتخابات رقابتی برای خدمت بیشتر به مردم باشد.

حجت الاسلام مغیثی با مهم خواندن انتخابات امسال اظهار داشت: باید با انتخاب افرادی اصلح و انقلابی مشارکت حداکثری در انتخابات داشته باشیم تا بار دیگر دشمنان انقلاب ناامید شوند.

امام‌ جمعه نهاوند در پایان خطبه ها گفت: قرار است همزمان با سالروز شهادت امام صادق(ع) مراسم گرامیداشت شهید حاج میرزا محمد سلگی در روز ۱۶ خرداد با سخنرانی دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نهاوند برگزار شود.

تویسرکان

به گزارش عصرهمدان «حجت الاسلام مرتضی موحدی» در خطبه های نماز جمعه هفتم خرداد ماه در جوار آرامگاه مطهر حیقوق نبی(ع) در تویسرکان به روایتی از امام علی علی(ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت می فرمایند “از کسانی که تقوا را ضایع کردن عبرت بگیرید و مواظب باشید خودتان بی‌تقوایی نکنید که دچار عواقب سخت شوید تا مایه عبرت شوید.”

وی در ادامه به منوایت رهبر انقلاب و توصیه ایشان به جوانان درخصوص شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن و گرفتن امید از آنان پرداخت و اظهار کرد: رهبر انفلاب تلاش برای شکستن این محاصره را ریشه ای ترین جهاد جوانان می خوانند و ما باید ایمان داشته باشیم به نیروی جوانان، همان گونه که در آزادسازی خرمشهر شهدایی چون، باقری ها، کاوه ها و جهان آراها محاصره را شکستند امروز نیز همان شهدا الگوی رفتاری و عملی جوانان ما هستند.

خطیب نماز جمعه تویسرکان همچنین به مسئله زیر سوال بردن و تخطئه عملکرد شورای نگهبان از سوی برخی آن هم به بهانه کاهش مشارکت مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: بی تردید همان گونه که رهبر انقلاب عنوان کردند میزان مشارکت مردم در انتخابات ارتباطی با این اسم آن اسم و جناح ندارد، بلکه مردم به دنبال مدیری قوی، کارآمد و متعهد هستند و این ناکارآمدی است که مردم را دلسرد می کند.

حجت الاسلام موحدی گفت: آنانی که امروز از میزان مشارکت مردم ابراز نگرانی می کنند، همان هایی هستند که بیشترین سهم را ایجاد وضعیت موجود و دلسرد کردن مردم داشتند.

وی با بیان اینکه این متخصصان ناراضی کردن مردم، حرف از مشارکت نزنند، تصریح کرد: همه می دانند وعده های بی عمل، تورم، گرانی، بازار آشفته، کاهش ارزش پول ملی، افزایش نامعقول قیمت بنزین، کسری بودجه و به ویژه تمسخر مردم به جای پاسخگویی و مواردی بسیار از این قبیل به وسیله سوءتدبیرهای بانیان وضع موجود رقم خورده است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه اعمال قانون شورای نگهبان هرگز ریشه انقلاب را نمی خشکاند، عنوان کرد: مافیای قدرت و ثروت و نیز باندهای فساد هستند که زمینه ساز خشکاندن انقلاب می شوند و باید جلوی آنان گرفته شود.
حجت الاسلام موحدی همچنین گفت: انتخابات شورهای اسلامی شهر و روستا به فرموده رهبر انقلاب نیز مهم است، چرا که شورای خوب می‌تواند منطقه ای را آباد و شورای بد یک شهر را بیچاره و درمانده کند.

اسدآباد.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد امام جمعه اسدآباد، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان و پرهیز از خطاها، اظهار کرد: یکی از اوصاف مهم پیامبران الهی داشتن تقواست که نوعی مجاهد است و باید برای این مجاهدت شب و روز در مقابل نفس عماره و هوانفسانی و شیطانی بایستیم.

وی بااشاره به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای، گفت: ورزش‌ زور خانه ای یکی از ورزش های بسیار با معنویت و با ذکر و یاد حضرت علی ع بوده است که امروز یکی از زورخانه های این شهر به نام شهید شعبانی مزین است.

امام جمعه اسدآباد بااشاره به قرار گرفتن درآستانه سالروز ۱۴ و ۱۵ خرداد، تصریح کرد: امام خمینی شاگرد زبردست و تعلیم یافته مکتب امام صادق(ع) است که به روحانیت، مراجع و شیعه، ایران و ایرانیان، اسلام و اسلام خو‌اهان آبرو بخشید.

وی با بیان اینکه امروز جهانیان، انقلاب اسلامی را با نام امام خمینی ره می شناسند، گفت: امام راحل با صلابت و سیاستمداری که از خود نشان داد، پوزه استکبار را به خاک نشاند، و جرأت و جسارت را به انقلابیون و روحانیون و رزمندگان داد.

حجت‌الاسلام حسینی مجد، امام را سیاستمدار به تمام معنا، شجاع، فیلسوف دانست و گفت: امروز این امنیت، آرامش و را مدیون امام هستیم و تا عمر داریم عزادار ایشان خواهیم بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد، از برگزاری مراسم دسته عزاداری در روز رحلت امام و ۱۵ خرداد در این شهر خبر داد.

امام جمعه اسدآباد در ادامه سخنانش به موضوع انتخابات و انتخاب آگاهانه و حضور پر شور مردم هم گریزی داشت و گفت: امروز نیاز به برادری و انسجام در کشور داریم و هر کسی با هر سلیقه ای باید این وحدت و انسجام را حفظ کند و در برابر دشمن با مشارکت حداکثری در پای صندوق رأی صف آرایی کنیم.

وی با قدردانی از دیدگاه شورای نگهبان خاطرنشان کرد: نباید شورای نگهبان تضعیف بشود، چرا این شورا اختیار و مر قانون عمل کرده، و باید همه تابع قانون باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی مجد تأکید کرد: کسی حق درست کردن فتنه و یا اعتراض به شورای نگهبان را ندارد، مردم حق دارند خود با تحلیل و تحقیق از بین آن ۷ نفر نامزد فردی را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه باید مردم و حتی فرزندان، همسر و فامیل و آشنا را باید در انتخاب آزاد بگذاریم، گفت: کسی حق ندارد که برای کسی تعیین تکلیف کند اما باید برای انتخاب آگاهانه فرامین رهبری را مدنظر قرار داده و با هم مشورت کنیم.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه دشمن چشم دوخته است که ببیند مردم ایران چه کسی را انتخاب می‌کنند و چه میزان حاضر می‌شوند، گفت: باید با حضور گسترده و انتخاب درست نشان دهیم که پای انقلاب ایستاده ایم و این حضور و انتخاب مشت محکمی بر دهان دشمن خواهد بود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=115503
  • دیدگاه‌ها برای ناکارآمدی مسئولان ناکارآمد مردم را دلسرد کرده نه انجام وظیفه شورای نگهبان/همیت حضور حداکثری و انتخاب اصلح بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.