• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
2

نامگذاری شهید سال از اسدآباد وظیفه را سنگین‌تر می کند

  • کد خبر : 65785
  • 25 اردیبهشت 1399 - 20:02
نامگذاری شهید سال از اسدآباد وظیفه را سنگین‌تر می کند

سرهنگ امیدعلی الیاسی با اشاره به اینکه انتخاب دو شهید از اسدآباد با عنوان شهید سال تکلیف را سنگین تر می‌کند، گفت: باید همه دستگاه‌های متولی برای معرفی شهیدان الهیاری و رضایی پیشگام شوند. به گزارش عصر همدان؛ فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در نشست خبری با موضوع معرفی شهدای سال ۹۹ در اسدآباد، اظهار کرد: […]

سرهنگ امیدعلی الیاسی با اشاره به اینکه انتخاب دو شهید از اسدآباد با عنوان شهید سال تکلیف را سنگین تر می‌کند، گفت: باید همه دستگاه‌های متولی برای معرفی شهیدان الهیاری و رضایی پیشگام شوند.

به گزارش عصر همدان؛ فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد در نشست خبری با موضوع معرفی شهدای سال ۹۹ در اسدآباد، اظهار کرد: امسال در شهرستان شهید علیرضا الهیاری‌خندان به عنوان شهید سال انتخاب و معرفی شد، او در سال ۱۳۳۵ در روستای علی‌آباد ایوراع متولد و در سال ۵۹ به اسارت درآمد و به شهادت رسید.

وی همچنین از انتخاب و معرفی شهید اسدآبادی به عنوان شهید سال کشوری در حوزه دانش آموزی خبر داد و افزود: شهید محمدرسول رضایی با آن وصیتنامه درخشان و استکبار ستیز با این عنوان که “در تشییع جناره من پرچم آمریکا را آتش بزنید تا همه بدانند من ضد آمریکایی و مطیع ولایت فقیه هستم” به عنوان شهید کشور این حوزه انتخاب شد.

الیاسی گفت: شهید محمدرسول رضایی در عملیات بیت‌المقدس در سال ۶۶ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

آرامش را مدیون خون شهداییم

وی با بیان اینکه امروز ما آرامش و امنیت در کشور را مدیون شهدا و صبر و مقاومت خانواده های آنان هستیم، گفت: باید این خانواده ها امروز تکریم و تقدیر شوند چراکه از جان فرزندانشان گذشتند.

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد از رسانه ها خواست که امسال با معرفی و شناساندن شهیدان به عنوان الگو در جامعه، در پوشش و انعکاس برنامه ها در این زمینه بیشتر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه ما و مسئولان دستگاه‌های فرهنگی این است که در طول سال برایمعرفی این شهدا برنامه داشته باشیم، افزود: از جمله‌ برنامه‌ها می‌تواند نامگذاری اماکن و معابر به نام این شهیدان، برگزاری یادواره شهدا، اشنا نمودن حلقه های صالحین با سیره و روش شهدا باشد تا دین خود را ادا کنند.

دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است

الیاسی در بخش دیگری از سخنانش به سالروز حماسه سوم خرداد و برنامه های این روز اشاره کرد و گفت: امسال چهلمین سالگرد دفاع مقدس را پشت سر می گذاریم که در واقع این گنجینه تمام نشدنی است و باید از آن دوران درس بگیریم.

وی سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را حماسه بزرگ تجلی، اراده و سند افتخار و نماد ننظام خواند و گفت: درواقع این حماسه درس ایثار، مقاومت، ولایتمداری، پیروزی ایمان بر سلاح، خودباوری و اتکا به ما داد و باید قدر این روز را بدانیم.

یادواره مجازی برای شهدا برگزار می شود

فرمانده سپاه ناحیه اسدآباد با اشاره به اینکه بیشتر برنامه های جمعی برای برنامه های گرامیداشت سوم خرداد تحت شعاع ویروس کرونا قرار گرفته، گفت: البته ما در ایام برگزاری یادواره های شهدا به صورت مجازی، تجلیل از نویسندگان دفاع مقدس سرکشی از جانبازان، توزیع کتابهای دفاع مقدس غبارروبی گلزار شهدا و برگزاری مسابقات فرهنگی را خواهیم داشت.

وی بر استفاده از رسانه ها و ظرفیت فضای مجازی برای روشنگری، معرفی دستاوردهای نظام تأکید کرد.

حضرت علی ع رستگاری را در شهادت دید

امام جمعه اسدآباد هم با بیان اینکه شهیدان الهیاری و شهید محمدرسول رضایی از افتخارات شهرستان هستند، اظهار کرد: افتخار ائمه اطهار شهادت است و حضرت علی(ع) به عنوان امام اول شیعیان در یک جمله رستگاری را در شهادت می بیند و این خیلی معنا دارد و باید قدر شهید و شهادت را دانست.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد با بیان اینکه شهرستان اسدآباد با وجود فرزند شهید ۱۳ ساله ای که امروز به عنوان یک نماد و الگوی در سطح کشور نامش برافراشته شده و این جای تبریک دارد، افزود: شهید محمدرسول رضایی در وصیتنامه اش نشان داده که دشمن شناس و سیاستمداری است که بعداز ده‌ها سال هنوز وصیتش ارزشمند و اوج و عمق آن زیاد است.

شهید علیرضا الهیاری خندان آزاده ای مفقود الجسد است

وی تصریح کرد: شنیده ام که عکسی از شهید محمدرسول رضایی در اتاق رهبری قرار دارد و این نشان از ارادت رهبر انقلاب به مقام شهداست.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به کرامت شهید علیرضا الهیاری خندان، گفت: او نیز شهید آزاده ای است که مفقودالجسد است.

وی با تأکید بر اینکه همه وظیفه داریم قدرشناس این اسطوره های باشیم، افزود: این شهدا نیستند که به ما نیاز داشته باشند بلکه این ما هستیم که نیازمند آنان هستیم و باید یاد و خاطره شان را زنده نگه داریم.

هر وقت چراغ سبز به دشمن نشان دادیم پر رو شد

حسینی‎مجد بار دیگر با اشاره به وصیت شهید محمدرسول رضایی که آتش کشیدن پرچم آمریکا را در تشییع جنازه اش مورد تأکید قرار داده، گفت: امروز دشمن ما همان دشمن است و باید با بی توجهی و بی اعتنایی مان به استکبار مقابل او بایستیم چرا که هروقت چراغ سبز به دشمن نشان داده ایم، پر رو شده و بین ما نفوذ کرده و اختلاف افکنی کرده است.

وی با اشاره به نکته دیگری در وصیت شهید محمدرسول رضایی با عنوان مطلیع و پیرو بودن با ولایت، گفت: امروز با یک فرمان ولایت و رهبری یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون ارزاق و ۲۵۰ میلیون تومان پول نقد بین کارگران روزمزد، نیازمندان و اقشار آسیب دیده ناشی از کرونا توزیع شد و این نشان از عمل به فرمان رهبری است.

امام جمعه اسدآباد بر توجه بیشتر نویسندگان کتاب‌های دفاع مقدس بر بحث سیره و روش شهدا، ولایتمداری، استکبارستیزی آنان تأکید کرد و افزود: روحانیت و یا هرکسی که در این نظام ادعا دارد، باید در رکاب ولایت باشد و در صورتی قابل است که مطیع ولایت و استکبارستیز باشد؛ تعارف نداریم.

همه باید در رکاب ولایت باشیم، خواست شهداست

وی با بیان اینکه امروز تا وقتی که در کشتی نظام در رکاب ولایت هستیم، ارزش دارد، افزود: چه بسا خیلی‌ها ولو با سابقه ترین در جبهه و جنگ بودند اما از این کشتی پیاده شدند و در رکاب ولایت نبودند که این ارزش کار را پایین می آورد.

حسینی مجد به کتابهای دفاع مقدس نقدی داشت و تأکید کرد: نویسندگان کتابهای دفاع مقدس باید ارزش‌ها را در این کتاب‌ها سرلوحه قرار دهند و بولد کنند تا خروجی خبی داشته باشد و انسان ساز باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شهرستان اسدآباد هم زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا را وظیفه دانست و گفت: باید قدردان خانواده‌های شهدا بود و از آنان تجلیل کرد.

چاپ کتابهای دفاع مقدس در ۵ محور

حمزه عبدکوند از تشکیل شورای هماهنگی دفاع مقدس در اسدآباد خبر داد و گفت: این شورا با محوریت امام جمعه، فرماندار و دبیری فرمانده سپاه، برنامه های ارج نهادن به ایثارگران ردر دستور کار دارد.

وی یاداور شد: ۷ کمیته زیر مجموعه ین شورا شکل گرفته که قرار است در ۵ محور کتاب های دوران دفاع مقدس برای چاپ در دستور کار قرار بگیرد.

گلایه مادر شهید محمدرسول رضایی از مسئولان

در ادامه مادر شهید محمدرسول رضایی با گلایه مندی از مسئولان، گفت: ما شهید را در راه اسلام و انقلاب داده ایم اما اینکه فرزند دیگر من بیکار است چه کسی پاسخگوست، البته که ما شهید را برای اینکه پسرم سرکار برود نداده ام.

همرزم شهید محمدرسول رضایی هم با خاطراتی از شهید محمدرسول رضایی، به ویژگی های شاخص این شهید اشاره کرد و گفت: او وقتی می خواست وصیتنامه بنویسد مطالعه زیادی داشت و قطعا” با داشتن آگاهی و دشمن شناسی چنین جمله را در وصیتش نوشت.

رضایی شجاعت، چالاکی و دلسوزی برای مستضعفین را از دیگر خصوصیات شهید محمدرسول رضایی دانست.

در پایان این نشست یکی از نویسندگان این حوزه با اهداء لوح سپاس و هدیه ای تقدیر شد.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=65785
  • دیدگاه‌ها برای نامگذاری شهید سال از اسدآباد وظیفه را سنگین‌تر می کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.