• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

موضع‌گیری‌های علامه مصباح در مسائل سیاسی، بر اساس حب و بغض فی‌الله بود

  • کد خبر : 175781
  • 01 بهمن 1401 - 11:50
موضع‌گیری‌های علامه مصباح در مسائل سیاسی، بر اساس حب و بغض فی‌الله بود

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: اگر‌ امروز می‌خواهیم ابوذر وار حرکت کنیم، باید مطالبه گری‌ها وحرف‌های ما مثل ابوذر، برای تحقق عدالت باشد نه برای رسیدن به منافع شخصی. به گزارش عصرهمدان؛ آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان صبح امروز در همایش بزرگ استاد […]

نماینده ولی فقیه در استان همدان اظهار کرد: اگر‌ امروز می‌خواهیم ابوذر وار حرکت کنیم، باید مطالبه گری‌ها وحرف‌های ما مثل ابوذر، برای تحقق عدالت باشد نه برای رسیدن به منافع شخصی.

به گزارش عصرهمدان؛ آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان صبح امروز در همایش بزرگ استاد فکر و آیین اختتامیه هشتمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر که در استاندارد ی همدان برگزار شد، گفت: یکی از برجستگی‌های علامه مصباح تصور دقیقی بود که ایشان از مسائل مختلف داشتند.

وی افزود: موضع گیری های علامه مصباح در مسائل سیاسی بر اساس حب و بغض فی الله بود

آیت الله شعبانی ادامه داد: این یعنی علامه مصباح اگر حرفی می‌زدند، برای خدا بود نه غرض شخصی.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه ابوذر فریادرسی است که فریاد عدالت خواهی را سر می‌داد، گفت: امروز اگر‌ می‌خواهیم ابوذر وار حرکت کنیم باید همانند ابوذر مطالبه گری‌ها وحرف‌های ما برای تحقق عدالت باشد نه برای رسیدن به منافع شخصی.

وی تاکید کرد: بازگشت راستین به قرآن کریم امروز در جامعه از ضرورت‌هاست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: فتنه‌هایی که گاهی از موارد با آن روبرو می‌شویم با بازگشت به قرآن به سکوت و آرامش تبدیل می‌شود.

وی تصریح کرد: گاهی برخی از علما و طلاب از وظیفه‌ای که قرآن برای آنها قایل شده که همان تبلیغ است، غافل می‌شوند.

آیت الله شعبانی عنوان‌کرد: علامه مصباح زمانی که جامعه نیاز به تبیین داشت و اسلام مورد هجمه قرارگرفته بود، به دور ترین نقاط کشور رفتند. ایشان هیچ گاه نگفتند که من علامه، آیت الله و مفسر هستم بلکه با تواضع خود در مسیر تحقق جهاد تبیین همیشه در تلاش بودند

امام جمعه همدان با بیان اینکه امروز باید تفکر اصیل اسلامی را در جامعه منتقل کنیم، تاکید کرد: موسسه حضرت امام(ره) در قم پژوهش‌های خوبی را انجام داده که لازم است این مسایل به جامعه و قشر فرهیخته منتقل شود.

آیت الله شعبانی در پایان با اشاره به مصوبه اخیر اتحادیه اروپا در مورد سپاه پاسداران بیان کرد: آرامشی که امروز پارلمان اروپا در جلسه خود دارد را مرهون شهدای مدافعان حرم و سردار سلیمانی هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=175781
  • دیدگاه‌ها برای موضع‌گیری‌های علامه مصباح در مسائل سیاسی، بر اساس حب و بغض فی‌الله بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.