• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

مورد فوتی مبتلا به آنفولانزا در اسدآباد نداشتیم

  • کد خبر : 34472
  • 08 آذر 1398 - 12:51
مورد فوتی مبتلا به آنفولانزا در اسدآباد نداشتیم

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: شمار مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا در شهرستان ۳ نفر رسیده که هیچ مورد فوتی در این زمینه نداشته‌ایم. محمدجواد نظری پویا در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، اظهار کرد: آزمایش تنها ۳ نفر از افراد مشکوک به آنفولانزا در این شهرستان مثبت گزارش شده و با ارجاع به […]

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد گفت: شمار مبتلایان به بیماری آنفلوآنزا در شهرستان ۳ نفر رسیده که هیچ مورد فوتی در این زمینه نداشته‌ایم.

محمدجواد نظری پویا در گفتگو با خبرنگار عصر همدان، اظهار کرد: آزمایش تنها ۳ نفر از افراد مشکوک به آنفولانزا در این شهرستان مثبت گزارش شده و با ارجاع به بیمارستان داروی بیماری آنفولانزا در اختیار آنان قرار گرفت.

وی افزود: مبتلایان به آنفولانزا با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد با اشاره به علائم آنفولانزا، گفت: در صورتی که افراد با تنگی نفس، علائم حاد سرماخوردگی و خلط خونی مواجه شدند، هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.

وی تأکید کرد: مردم اسدآباد آنفولانزا را جدی بگیرند و توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند.

نظری‌پویا با بیان اینکه افرادی که علائم سرماخوردگی دارند به خصوص کودکان، سالمندان، بیماران قلبی و تنفسی، مادران باردار و افراد پر خطر باید در منزل استراحت کرده و از حضور در مدرسه، محل کار و اجتماعات اجتناب کنند، گفت: شستشوی دائم دست‌ها ضروری است و افراد نیز باید در صورت حضور در جمعیت از ماسک استفاده نمایند و از دست دادن با افراد مشکوک به این بیماری پرهیز کنند.

وی با اشاره به چگونگی پیشگیری و مراقبت از بیماری آنفولانزا در خانواده و اطرافیان خود، افزود: با توجه به گردش ویروس آنفولانزا در سطح شهرستان اسدآباد، مشابه سایر نقاط کشور ضروری است مراقبت‌ها و تدابیر لازم طبق روال هر ساله انجام گیرد.

معاون بهداشتی دانشکده اسدآباد درباره تفاوت آنفولانزا با سرماخوردگی هم گفت: بررسی نشانه‌های بیماری‌های سرماخوردگی و آنفولانزا نشان می‌دهد که این دو بیماری در عین شباهت، تفاوت‌های اصلی و مهمی دارند که با شناخت آن‌ها می‌توان بهتر و زودتر بیماری را درمان کرد.

وی تصریح کرد: سرماخوردگی نسبت به آنفولانزا یک بیماری تنفسی ملایم‌تر محسوب می‌شود و در سرماخوردگی بیمار مبتلا را برای چند روز دچار حال ناخوشایند و بیماری می‌کند درحالی‌که آنفولانزا ممکن است فرد را هفته‌ها در رختخواب نگه دارد.

انتهای پیام/ن.غ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=34472
  • دیدگاه‌ها برای مورد فوتی مبتلا به آنفولانزا در اسدآباد نداشتیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.