• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
4
«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

موج بی‌عدالتی در تقسیم امکانات شهری در همدان

  • کد خبر : 208288
  • 09 دی 1402 - 8:24
موج بی‌عدالتی در تقسیم امکانات شهری در همدان
تقسیم ناعادلانه امکانات تفریحی و عمومی در همدان، مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ همدان شهری زیبا با آب و هوای مطبوع و دوست داشتنی که در غرب ایران قرار گرفته و مرکز استان همدان است.

این شهر به دلیل قدمت تاریخی که دارد بعنوان «پایتخت تاریخ و تمدن ایران» نام گرفته که این موضوع اهمیت تاریخی این شهر کهن را نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه دو فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این شهر زیبا و کوهستانی است، بنابراین می‌طلبد که مسئولان علیرقم در نظر گرفتن مکان‌های تفریحی برای شهروندان این شهر، بفکر ایجاد تفرج‌گاه‌هایی برای شهروندان سایر مناطق کشور باشند که مسافران بتوانند براحتی و با خیال آسوده به این شهر باصفا سفر کرده و از امکانات متناسب با سلایق و درآمدشان استفاده نمایند.

اما مسئله اصلی ما در این گزارش بیان مشکلات عدیده‌ی شهروندان همدانی در استفاده از امکانات رفاهی_تفریحی این شهر و همچنین بی‌تدبیری برخی از مسؤلان در تقسیم نا‌عادلانه امکانات تفریحی در سطح شهر است.

این مسئله باعث بروز مشکلات زیادی از جمله تجمع کودکان در کوچه‌ها، بی‌بهره ماندن آنها از فضای سبز و مناسب برای بازی و تفریح در پایین شهر، تجمع عظیم شهروندان در فضای تفریحی تدارک دیده در مناطق بالای شهر، عبور و مرور سخت و ترافیک سنگین در مسیر همین مکان‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ برای بررسی این مسئله، خبرنگار ما با چند شهروند گفتگویی داشته است.

حسین ۱۹ ساله در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ گفت: من و دوستانم از محله خضر به پارک مردم و بلوار آمده‌ایم، متاسفانه در محله ما جاهای تفریحی خوبی تدارک دیده نشده است.

وی ادامه داد: محله ما به‌قدری به‌هم ریخته و نابسامان است که دیگر جایی برای فراهم کردن امکانات شهری نمی‌ماند، تفریح سالم ما گذشتن از کوچه‌های باریک و پر‌سر و صداست.

امیر دوست حسین در ادامه گفتگوی ما لبخندی زده و می‌گوید: اصلاً مگر مسئولان ما را به‌عنوان شهروندان این شهر محسوب می‌کنند؟ خیابن‌های بدون قانون و باریک محله ما جز شلوغی و ترافیک چیزی برای ارائه ندارند، چه برسد به جاهای تفریحی!

وی افزود: جمعیت بی‌شماری را در این منطقه جا داده‌اند، کوچه‌ها مملو از جمعیت است، بچه‌ها برای تفریح سالم جایی جز کوچه‌های تنگ و بی‌قانون ندارند، وسایل نقلیه‌هم به سختی از آنها عبور می‌کنند.

امیر همچنین افزود: در منطقه ما چند‌تا پارک کوچک با امکانات خیلی کم ساخته شده که جوابگوی این همه جمعیت نیست، مثلاً یک پارک کوچک با دوتا تاپ و دو سرسره برای صدها بچه‌ که برای بازی به آنجا می‌روند، واقعاً خسته‌کننده است و خانواده‌ها از این قضیه رنج می‌برند.

سارا ۲۴ ساله در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» گفت: من و همسرم در روزهای تعطیلی به بلوار آمده که متاسفانه به‌دلیل شلوغی بی حد و حصر آن ساعت‌ها در ترافیک گیر می‌کنیم!

وی در پاسخ به پیشنهاد ما مبنی بر اینکه جای دیگری برای تفریح خود انتخاب کنید، بیان کرد: این شهر جز منطقه بلوار و رو به بالا، جایی برای تفریح ندارد، خیلی از مردم برای اینکه در روزهای تعطیلی به تفریح بروند جای خاصی در مناطق خود نداشته و به نا‌چار به این منطقه هجوم‌ می‌آورند که متاسفانه به‌قدری شلوغ می‌شود، جز ترافیک، سرو صدا و همهمه چیزی عایدشان نمی‌شود.

صادق ۵۰‌ ساله از اهالی منطقه منوچهری می‌گوید: منطقه ما بسیار غیر اصولی ساخته شده‌ است، متاسفانه با وجود این همه زمین در اطراف این منطقه، شهرداری فکری برای تفریح کودکان و جوانان نکرده‌ است.

وی کوچه‌های باریک و پر از وسایل نقلیه را با اشاره دست نشان‌داده و ادامه داد: در این کوچه‌ها کودکان‌مان از دست موتور و ماشین امان نداشته و جایی برای تفریح و بازی ندارند.

این شهروند ادامه داد: متاسفانه این مناطق و مردمش زمانی برای مسولان اهمیت پیدا می‌کنند که نیاز به رای آنها داشته، چند روزی قبل از انتخابات مساجد این مناطق مملو از حضور آنها شده و در سخنرانی‌های خود دائماً وعده سرازیر شدن امکانات به اینجا را می‌دهند اما همین که رای آوردند ما جزء فراموش شده‌گانیم.

شبنم ۱۵ ساله که با چند نفر از دوستانش برای تفریح به بلوار آمده بودند، با لبخندی پر از درد، در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» گفت: ما از مناطق کم‌برخوردار شهر به اینجا آمده‌ایم، برای منطقه ما جای تفریحی مناسبی تدارک دیده نشده‌است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ به راستی مسئولان شهری برای تفریح سالم جوانان این شهر و مناطق کم‌برخوردار، چه تدبیری دارند؟

انتهای پیام/ سا

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=208288
  • دیدگاه‌ها برای موج بی‌عدالتی در تقسیم امکانات شهری در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.