• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

مهمترین استراتژی مدیریت حفظ نباتات، مبارزه با مرحله سن مادری است

  • کد خبر : 53614
  • 19 اسفند 1398 - 13:29
مهمترین استراتژی مدیریت حفظ نباتات، مبارزه با مرحله سن مادری است

منصور رضوانی جلال از طرح مبارزه با سن که هر سال اواخر اسفندماه یا اوایل بهار در استان اجرا می شود خبر داد و گفت: مهمترین استراتژی مدیریت حفظ نباتات استان، مبارزه با مرحله سن مادری است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: عملیات مبارزه با سن مادر […]

منصور رضوانی جلال از طرح مبارزه با سن که هر سال اواخر اسفندماه یا اوایل بهار در استان اجرا می شود خبر داد و گفت: مهمترین استراتژی مدیریت حفظ نباتات استان، مبارزه با مرحله سن مادری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در گفتگو با خبرنگار عصر همدان گفت: عملیات مبارزه با سن مادر براساس دمای هوا در اواخر اسفند ماه یا اوایل بهار اتفاق می افتد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد مبارزه با سند در هر شهرستان گفت: اهمیت جلوگیری و سمپاشی در اولین ریزش بسیار مهم است و در واقع مبارزه با مرحله سن مادری به عنوان مهمترین استراتژی مدیریت حفظ نباتات استان مطرح است.

رضوانی جلال تاکید کرد: جهاد کشاورزی استان همدان آمادگی و اقدامات لازم را برای مبارزه با سن فراهم کرده و به محض ریزش در هر شهرستان و منطقه ای اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی با اشاره به فارغ التحصیلان کشاورزی که هر ساله در این طرح شرکت می کنند، بیان کرد: اگر نیاز باشد از فارغ التحصیلان کشاورزی در اکثر مناطق و شهرستان ها استفاده می کنیم که حضوری به زمین های زراعی سرکشی کنند و اقدامات لازم را انجام دهند.

رئیس جها کشاورزی استان همدان با اشاره به بارش های خوب استان گفت: بی شک سال زراعی خوبی را در سال آینده داریم زیرا تداوم بارش ها در همدان و سطح کشور کشاورزان را به لحاظ سفره های آبی غنی کرده است.

به گزارش عصر همدان؛ سن غلات از مهمترین آفات گندم و جو است و این آفت با تغذیه از گندم و جو در مراحل مختلف رویشی موجب کاهش عملکرد (خسارت کمی) و از بین بردن خاصیت نانوایی (خسارت کیفی) می شود.

انتهای پیام/  آ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=53614
  • دیدگاه‌ها برای مهمترین استراتژی مدیریت حفظ نباتات، مبارزه با مرحله سن مادری است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.