• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3
رزمنده دوران دفاع مقدس شرح می‌دهد؛

منافقین، از مخالفت با پهلوی تا ترور مردم بی‌گناه

  • کد خبر : 187348
  • 28 خرداد 1402 - 17:50
منافقین، از مخالفت با پهلوی تا ترور مردم بی‌گناه
رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه منافقین در زمان پهلوی در برابر ظلم این خاندان می‌ایستادند گفت: افکار آن‌ها بعداز مدتی تغییر کرد و با ورود به مسیر انحرافی به جایی رسیدند که مردم معمولی را در خیابان‌ها ترور می‌کردند و در دوران دفاع مقدس با ستون پنجم دشمن همکاری داشتند.

سیدعلی مساوات در گفتگو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه تشکیل گروهک منافقین به سال ۴۴ بر‌می‌گردد گفت: این گروهک با هدف مقابله با پهلوی ایجاد شد اما بعداز سال ۵۰ تا ۵۴ توسط فردی به نام تقی شهرام به انحراف کشیده شد.

وی با اشاره به اینکه منافقین با کمونیست‌ها  اتحاد ایدئولوژیکی پیدا کردند افزود: این اتحاد باعث ایجاد زمینه حاکمیت مارکسیستی در سازمان مجاهدین خلق شد، آن‌ها که با هدف اسلامی و علیه ظلم رژیم پهلوی تشکیل گروهک داده بودند در نهایت تبدیل به مارکسیست اصلاح طلب شدند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس ادامه داد: اعضای سازمان مجاهدین خلق، با مخالفت افراد سازمان آن‌ها را ترور می‌کردند، شهید مجید شریف واقفی در سازمان مجاهدین خلق بود اما بخاطر جدا کردن مسیرش از مسیر منحرف سازمان توسط اعضای دیگر به شهادت رسید و دانشگاه صنعتی شریف به نام او نام‌گذاری شد.

مساوات با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، منافقین خود را مدعی میراث‌ انقلاب دانستند تصریح کرد: منافقین می‌گفتند ما انقلاب کردیم و این در حالی بود که آن‌ها حتی یک درصد هم در پایه‌ریزی و پیروزی انقلاب نقش نداشتند.

وی با اشاره به اینکه منافقین بعداز مدتی شروع به جذب نیرو و مخالفت با جمهوریت و اسلامیت کردند گفت: آن‌ها نظام را قبول نداشتند و در دهم فروردین ماه سال ۵۸ نیز که رفراندوم برگزار شد  ولی در آن شرکت نکردند.

این رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: منافقین همواره علیه امام خمینی(ره) و تفکرات او بودند و پس از مدتی به وسیله بنی صدر تصمیم گرفتند تا خود را به رئیس جمهور وصل کنند تا در کشور نفوذ داشته باشند.

مساوات با اشاره به سخنرانی بنی صدر در سال ۵۹  و در دانشگاه تهران افزود: بعداز آن سخنرانی، منافقین عمیقأ از مرحله مخالف وارد مرحله معارضین شدند؛ آن‌ها عمدا علیه اصول اعتقادی مردم و نظام راه‌پیمایی می‌کردند و همواره مقابل مردم بودند.

وی ادامه داد: منافقین با عزل بنی صدر ، عملا از مرحله معاندین وارد مرحله ترور کردن مردم شدند؛  در همدان ۲۸ مورد ترور ثبت شده است که از افراد معمولی بودند. این رزمنده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه از سال‌های ۶۴ به بعد منافقین وارد عراق شدند اظهار کرد:  آن ‌ها در دوران دفاع مقدس با ستون پنجم مخفیانه کار می‌کردند و در یگان وگردان ها نفوذ می‌کردند و همپای ارتش عراق، با ایرانی‌ها می‌جنگیدند.

مساوات با اشاره به عملیات‌های نظامی منافقین با نام‌های آفتاب در فکه، چلچراغ در ۲۸ خردادماه ۱۳۶۷ در مهران و فروغ جاویدان در کرمانشاه گفت: متاسفانه با حمله ناجوانمردانه منافقین در عملیات چلچراغ، مرز مهران به دست آن ‌ها افتاد اما با وجود رزمندگان غیور وطن همچون شهید آبکار، بعداز یک ماه این منطقه آزاد شد.

وی با تاکید براینکه منافقین در تنگه چهار زبر با تلفات سنگینی مواجه شدند افزود: با وجود رزمندگان و هوشیاری آن‌ها، صدهانفراز منافقین به درک واصل شدند و شکست خوردند.

انتهای پیام/سعیدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187348
  • دیدگاه‌ها برای منافقین، از مخالفت با پهلوی تا ترور مردم بی‌گناه بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.