• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

مرمت حمام تاریخی زرهان، توسط معماران خوش ذوق تویسرکانی

  • کد خبر : 184658
  • 02 خرداد 1402 - 10:22
مرمت حمام تاریخی زرهان، توسط معماران خوش ذوق تویسرکانی

فرماندار تویسرکان گفت: حمام تاریخی زرهان توسط کارآفرین و معماران هنرمند و خوش ذوقی از این دیار با حمایت دولت در دست مرمت و تبدیل شدن به سفره خانه سنتی است. حسین افشار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان ؛ با بیان اینکه بازسازی بناهای تاریخی برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی موثر است، گفت: […]

فرماندار تویسرکان گفت: حمام تاریخی زرهان توسط کارآفرین و معماران هنرمند و خوش ذوقی از این دیار با حمایت دولت در دست مرمت و تبدیل شدن به سفره خانه سنتی است.

حسین افشار در گفتگو با خبرنگار عصر همدان ؛ با بیان اینکه بازسازی بناهای تاریخی برای جذب گردشگر و رونق اقتصادی موثر است، گفت: حمام های تاریخی به مانند حمام سرابی و زرهان در تویسرکان بخشی از هویت تاریخی این شهرستان است.

وی عنوان کرد: این روزها حمام قدیمی زرهان توسط کارآفرین و معماران هنرمند و خوش ذوقی از این دیار با حمایت دولت در دست مرمت و تبدیل شدن به سفره خانه سنتی است.

فرماندار تویسرکان افزود: اجرای این پروژه با ارزش، در راستای حفظ آثار و بناهای تاریخی، توسعه گردشگری و نیز اشتغالزایی است و تابستان سال جاری به بهره برادری می رسد.

افشار از کمک دو میلیارد تومانی دولت در قالب تسهیلات کم بهره به مجری این پروژه خبر داد و افزود: توجه به بناهای تاریخی به عنوان هویت یک منطقه و تبدیل آن به امکانی دیدنی، ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش عصرهمدان، حمام زرهان با توجه به نوع طاق و قوس‌های آن از جمله بناهای به جا مانده از دوران قاجار است و در یکی از محله‌های قدیم پایتخت طلای سبز ایران به همین نام قرار دارد و از این رو به نام حمام زرهان موسوم است.

این بنا در گذر زمان به دلیل عدم استفاده دچار فرسایش شده بود و سال های اخیر توسط اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بخش هایی از آن مرمت شده و در حال حاضر این مجموعه تاریخی توسط بخش خصوصی پس از صدور مجوزهای مربوطه در حال مرمت به‌ منظور تبدیل‌ شدن به سفره خانه سنتی است.

انتهای پیام/زنگنه

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=184658
  • دیدگاه‌ها برای مرمت حمام تاریخی زرهان، توسط معماران خوش ذوق تویسرکانی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.