• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

مردم همدان مدت هاست منتظر تحقق وعده ی مسئولین در موضوع بحران آب هستند/لزوم بازنگری در نقاط ضعف راهکارهای عرصه فرهنگ

  • کد خبر : 166976
  • 15 مهر 1401 - 17:13
مردم همدان مدت هاست منتظر تحقق وعده ی مسئولین در موضوع بحران آب هستند/لزوم بازنگری در نقاط ضعف راهکارهای عرصه فرهنگ

شماری از ائمه جمعه استان همدان با بیان اینکه عموم مردم با اغتشاش و آشوب‌های دشمن همراه نشدند، تاکید کردند: مردم در این موضوع فهم درستی دارند و می‌دانند با آشوب و همراهی با دشمنان، مشکلات کشور حل نمی‌شود. به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه سراسر استان […]

شماری از ائمه جمعه استان همدان با بیان اینکه عموم مردم با اغتشاش و آشوب‌های دشمن همراه نشدند، تاکید کردند: مردم در این موضوع فهم درستی دارند و می‌دانند با آشوب و همراهی با دشمنان، مشکلات کشور حل نمی‌شود.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز عبادی سیاسی جمعه ظهر امروز در میعادگاه های نماز جمعه سراسر استان همدان اقامه شد.

همدان

آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته همدان در جمع نمازگزاران اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های جامعه مطلوب وجود انسجام اجتماعی و همبستگی بین آحاد جامعه است.

وی افزود: قرآن کریم بارها و بارها اختلاف در جامعه را برگرفته از هواهای نفسانی عنوان کرده و تذکر می‌دهد که در جامعه مواظب و مراقب باشید دچار اختلاف نشوید.

امام جمعه همدان تصریح کرد: تذکر نعمت‌ها، باعث افزایش نعمت در جامعه می‌شود، نعمت اخوت و انسجام اجتماعی، الفت اجتماعی است، نعمت برادری که در جامعه اسلامی باشد.

وی ادامه داد: پیامبر گرامی اسلام جامعه‌ای که دچار اختلاف بود را تبدیل به جامعه‌ای کرد که انصار و مهاجر داشت که تحت رهبری پیامبر انسجام و ایثار داشتند و برادر هم بودند.

شعبانی گفت: نخستین مسئله‌ای که پیامبر(ص) فرمودند خداوند برای جامعه نمی‌پسندد قیل و قال، اختلافات اجتماعی و شکاف اجتماعی در جامعه بود بنابراین جامعه باید به انسجام برسد.

وی با بیان اینکه قوانین الهی محور وحدت و محور انسجام در جامعه است بنابراین از منظر دینی همه باید ملتزم به قوانین الهی باشیم خاطرنشان کرد: جامعه ما یک جامعه دینی‌ ـ اسلامی است، آنچه به عنوان آموزه‌های دینی توسط مرجعیت شیعه، توسط امام راحل و رهبر معظم انقلاب مطرح شده به عنوان قانون الهی.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه جامعه پیامبر اسلام با التزام به قانون انسجام پیدا کرد گفت: ممکن است برخی افراد قانون را قبول نداشته باشند اما در همه دنیا به این شکل است که برای جلوگیری از اختلافات همه باید ملتزم به قانون باشند؛ تمام کشورهای دنیا قوانینی دارند و ممکن است عده‌ای مخالف باشند، طبیعی است که قوانین بشری موافق و مخالف دارد اما در قوانین الهی همه باید مطیع باشیم.

وی اظهار کرد: همه دنیا از منظر اجتماعی و حقوقی قانون را محور انسجام می‌دانند همه باید به قانون احترام بگذاریم و مسئولان بیشتر باید این مسئله را رعایت کنند. متولیان قانون به قانون بیشتر احترام بگذارند.

آمریکا با هر کشوری که به سیاست‌های آن توجه نکند دشمن است

شعبانی افزود: دومین محور وحدت در شهر مدینه، ولایت و رهبری پیامبر اسلام است، از ابتدای اسلام رهبری دینی و سیاسی می‌تواند یک وحدت ایجاد کند.

وی تصریح کرد: در حوادث اخیر بیان مقام معظم رهبری و موضع‌گیری ایشان، نفی دوقطبی‌های دشمن، مسئله‌ای که فرمودند مسئله دشمن باحجاب و بی‌حجاب نیست، نفی قومیت‌گرایی که دشمن به آن دامن می‌زند، و این موضوع که فرمودند مردم بلوچ و مردم کرد چقدر زحمت کشیدند؛ موضوع فتنه و دشمنی دشمن را نشان داد.

امام جمعه همدان افزود: رهبری در طول ۴۲ سال گذشته محور وحدت جامعه است، ایشان فرمودند که دشمن با ایران قوی کار دارد، مسئله فقط جمهوری اسلامی نیست، مسئله فقط اسلام نیست، بلکه این است که دشمن ایران قوی و ایران مستقل را نمی‌تواند ببیند.

وی با بیان اینکه آمریکا با هر کشوری که به سیاست‌های آن توجه نکند دشمن است گفت: آمریکا دشمن درجه اول خود را از نظر اقتصادی چین می‌داند او بنا ندارد بگذارد کسی در مقابل او حرف بزند، فرقی ندارد چه کشور کمونیستی چین باشد، چه جمهوری اسلامی ایران باشد و چه روسیه.

شعبانی افزود: اگر کشوری بخواهد مقابل آمریکا بایستد او برایش برنامه‌ریزی می‌کند، تحریم می‌کند، اغتشاش طراحی می‌کند، راهبری می‌کند، حمایت می‌کند و بعد هم با بهانه‌های واهی تحریم می‌کند.

امروز برنامه‌ریزی دشمن این است که شکاف اجتماعی ایجاد کند

وی با بیان اینکه امروز برنامه‌ریزی دشمن این است که شکاف اجتماعی در کشور ایجاد کند و این به ضرر همه کشور و آحاد ملت است ادامه داد: ما یک کشور هستیم، تمدن بزرگی داشتیم، قبل از اسلام هم ایران، کشوری بزرگ بوده و بعد از اسلام، عمیق‌تر شد و بزرگ‌تر، وقتی آموزه‌های اسلام با آموزه‌های ایرانی عجین شد، اتفاقات بزرگی را رقم زد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمنان امروز نمی‌خواهند ایران بزرگ و قوی را ببینند و دنبال تضعیف آن هستند ادامه داد: راهکار حل مشکلات بیان واقعیت‌ها و راهکارهای درست برای اصلاح مفاسد است که می‌تواند باعث قوام کشور شود، هر انسان عاقلی می‌داند راهکار مطالبات واقعی مردم، اغتشاش نیست.

وی با اشاره به اینکه اخیراً به خاطر اغتشاشات، کشور از سوی دشمن تحریم شد گفت: آنها خودشان اغتشاش را ایجاد می‌کنند، حمایت می‌کنند و بعد به بهانه اغتشاش با تحریم برای کشور مشکل اقتصادی ایجاد می‌کنند، متأسفانه با اغتشاشات اخیر میلیاردها تومان در این کشور هزینه اقتصادی و مشکلات اقتصادی درست شد.

شعبانی گفت: با کمک گرفتن از نخبگان حوزوی و دانشگاهی می‌شود آسیب‌ها و راهکارها را شناسایی کرد، می‌شود سازوکارهای حقوقی برای بیان اعتراض‌ها بدون اغتشاش، بدون آشوب، بدون ایجاد ترس در جامعه تعبیه کرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از شهروندان ما به خاطر این اغتشاشات در کوچه و خیابان احساس ناامنی می‌کنند اظهار کرد: نسلی امروز به دنیا آمده که انقلاب و دفاع مقدس را ندیده است، از ظلم و جور و زندان‌های پهلوی خبر ندارند، از زجرهایی که این ملت کشید تا ظالمان را بیرون کنند، خبر ندارند، از زجری که شهدا کشیدند، کسانی که ناخن آنها را کشیدند، سر آنها را با مته سوراخ کردند و روغن داغ ریختند، کسانی که پوست آنها را ریختند، از اینها خبر ندارد و هیچ ذهنیتی نسبت به گذشته ندارد.

به جای اتهام زدن به نسل جوان، پاسخ این جوان پر از ابهام و سئوال را بدهیم

امام جمعه همدان افزود: امروز همه ما موظف هستیم به جای اتهام زدن به این نسل، پاسخ این جوان پر از ابهام و سئوال را بدهیم، این جوان گاهی کم‌کاری و خلف وعده دیده، گاهی بعضی از مسائل اقتصادی را دیده است، خب گاهی نمی‌تواند درست تحلیل کند.

وی گفت: نسل جوان و نوجوانی ممکن است تحلیل اشتباهی داشته باشد اما دنبال عدالت‌خواهی باشد، ممکن است دنبال نفی تبعیض باشد، اما در تشخیص مصداق نتواند تشکیل بدهد، باید با او گفتگو و صحبت کرد.

شعبانی با بیان اینکه البته حقانیت اسلام، دین و حکومت دینی با عملکرد مسئولان سنجیده نمی‌شود، ما باید مسئولان را با اسلام بسنجیم نه اینکه فهم اسلام را به عملکرد مسئولان گره بزنیم گفت: اسلام را باید درست فهمید و مسئول را با شاخصه‌های اسلام قضاوت کنیم، ممکن است که یک مسئولی عملکردش با اسلام مطابقت داشته باشد، ممکن است نداشته باشد، به این گونه نیست که کسی در جمهوری اسلامی مسئولیت داشته و او اسلام بوده است.

مردم می‌دانند با آشوب، مشکلی حل نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه اسلام همان چیزی است که در مواضع امام بزرگوار و رهبر معظم انقلاب تبیین می‌شود ادامه داد: امروز حوزه‌های علمیه، صدا و سیما، آموزش و پرورش و متولیان فرهنگی بدانند وقت قیام برای تبیین است، باید سخن گفت، همه ما موظف هستیم که این کار را انجام دهیم.

امام جمعه همدان تصریح کرد: تعطیلی حدود الهی به ویژه در برخورد با مفاسد اقتصادی در ذهن نوجوان تأثیر دارد، رها شدن فضای مجازی و قتل عام فرهنگی که در آن رخ می‌دهد، نظام آموزشی و پرورشی، عدم توجه برخی از خانواده‌ها به ارزش‎های الهی از جمله مشکلات است.

وی با بیان اینکه خدا را شکر که عموم مردم با اغتشاش و آشوب‌های دشمن همراهی نکردند گفت: فهم درستی که برای مردم شکل گرفته باعث این اتفاق بود چراکه می‌دانند با آشوب، مشکلات حل نمی‌شود.

شعبانی با تأکید بر اینکه نسل امروز ما اهل پذیرش حق است گفت: باید آسیب‌های فرهنگی را بشناسیم و بدانیم کجا کوتاهی کردیم، در حوزه فرهنگی خیلی کوتاهی کردیم، خیلی از افرادی که در آشوب‌ها بودند، خیلی از دخترانی که کشف حجاب می‌کنند نه لجبازی سیاسی دارند و نه معاند، تنها سئوال دارند، البته عده‌ای هم با طراحی وارد عرصه شدند و دنبال تجزیه کشور.

چرا مشکل آب مردم حل نمی‌شود/ آیا قرار نیست به جز من فرد دیگری با مردم حرف بزند؟

وی با بیان اینکه مراقب شایعات باشیم اظهار کرد: امروز دشمن با هر فریب و دروغی می‌خواهد ایجاد اغتشاش کرده و سرمایه‌های اجتماعی را تضعیف کند، به خیال خام خود دنبال جنگ داخلی و تجزیه است که البته عدم تحقق این آرزوی واهی نیاز به بحث ندارد چراکه این کشور،کشور اهل بیت(ع) است، مردم متدین ما اجازه این مسئله را نمی‌دهند.

امام جمعه همدان خطاب به مسئولان استان گفت: مردم مدتهاست منتظر عمل به وعده مسئولان در حوزه آب هستند، آب برخی مناطق قطع شده است و با وجود اینکه اقدامات زیادی صورت گرفته چرا در توزیع آن مشکل به وجود آمده است؟.

وی با اشاره به اینکه باید بررسی شود چرا این مسئله با مشکل مواجه شده است؟ نکند عده ای بخواهند با ایجاد این مشکلات مردم را عصبانی کنند؟ گفت: آیا قرار نیست به جز من فرد دیگری با مردم حرف بزند، کسی نیست از مردم عذرخواهی کند؟ اگر آبرسانی وظیفه من است بگویید تا حوزه علمیه را همراه کنم آبرسانی کنند!

شعبانی در پایان سخنانش با تقدیر از فراجا و نیروهای امنیتی افزود: در مسائل مختلف، تأمین امنیت باید از نیروهای خدوم تشکر کرد./فارس

اسدآباد

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ۱۵ مهر شهر اسدآباد، نمازگزاران و مؤمنان را به  رعایت تقوای الهی و دوری از گناهان توصیه کرد و بااشاره به هفته انتظامی، گفت: دستاورد و خروجی کار نیروهای انتظامی امنیت است و با وجود این نیروها امنیت در سطح کشور و جامعه اسلامی برقرار است.

وی گفت: حراست از مرزها کار بزرگ نیروی انتظامی است که کمتر به آن پرداخته شده است و حتی یک وجب از خاک به دشمن داده نشده است.

امام جمعه اسدآباد مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا، تأمین امنیت ناموس و جان و مال مردم را از وظایف نیروی انتظامی دانست و افزود:  نیروی انتظامی به عنوان یک نیروی کارآمد در قلب مردم است و در خاموشی فتنه ها همیشه پای کار بوده و در مقابل آشوب آشوبگران و فتنه فتنه گران قوی ایستاده است.

وی با تبریک هفته دامپزشکی از تلاش زحمات دامپزشکان در امر واکسیناسیون دامها قدردانی کرد.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد بااشاره به روز روستا، خطاب به استاندارد همدان, گفت: متٱسفانه روستای چنارسفلی مورد بی توجهی و بی مهری قرار گرفته و تاکنون نه نمایندگان ادوار مجلس و نه دولتهای مختلف در این روستا کار خاصی در بعد ورزشی، آبادانی، رفاهی انجام نداده‌اند، این در حالی است که این روستا بزرگترین روستای شهرستان به لحاظ جمعیتی و وسعت است.

وی بااشاره به آغاز هفته وحدت در ۱۷ مهر، گفت: نباید شیطنت های دشمنان در تجزیه طلبی، قومی گرایی ، اختلافات بین قومیتهای ایرانی بیندازد، همه ما چه شیعه و چه سنی به اعتقادات هم احترام بگذاریم و افتخار کنیم که ایرانی هستیم.

امام جمعه اسدآباد بر توجه به فرمایشات شجاعانه و پر مغز و وحدت آفرین و شفاف رهبر انقلاب در جمع نیروهای مسلح تأکید کرد و  گفت: آنجا که دشمن میگفت رهبر بدلش است، ایشان در جمع نیروهای مسلح با پاهای پیاده حاضر شدند و نشان دادند که دشمنان ما احمق‌اند.

وی با اشاره به فرمایش رهبری در خصوص درگذشت مهسا امینی و رشادت پلیس ، گفت: ایشان با درایت ، شفاف سازی و بصیرت افزایی موضوعات را بیان کردند و فتنه را زیر آمریکا قلمداد کردند. و این حق گویی ایشان را تنها در وجود امیر المؤمنین می‌بینیم.

امام جمعه اسدآباد تأکید کرد: تا زمانی که ما پای اعتقادات ایستاده‌ایم، دشمن در فتنه گری و آشوب گری هیچ غلطی نتوانست، کرد.

وی با لبیک به رهبر انقلاب، حاضران نمازگزار را به شعار «ای رهبر آزاده آماده.ایم آماده» تشویق کرد و نمازگزاران هم این شعار را داده و محکوم کردند.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار با سفارش همگان به تقوای الهی با تبریک آغاز امامت منجی عالم بشریت آقا امان زمان(عج) به پیشگاه امام زمان، مقام معظم رهبری و شیعیانان اهل بیت(ع) اظهار کرد: در آستانه ظهور علم به حوادث و فتنه های قبل از ظهور، برای ما امر واجبی است، تادر رابطه با مهدویت، عصر امامت، فلسفه غیبت و انتظار، علائم ظهور و سختی های آستانه ظهور مطالعه و تحقیق کنیم تا نسبت به آن علم پیدا کنیم و ثبات قدم داشته باشیم.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده با تاکید بر فتنه های سخت قبل از ظهور گفت: باید برای آمادگی و شناخت فتنه ها با عزم جدی در مسیر حق قرار گیریم و به آن عمل کنیم، چرا که فتنه ها به شکلی در سوریه، عراق، ایران، افغانستان و یمن و… آشکار میشوند و هر روز تا زمان ظهور این مشکلات شدید تر و پیچیده تر میشود و منتظر واقعی باید این سختی ها را تحمل کند خود را همیشه آماده کند و در سختی ها هراس تمام وجودش نگیرد چرا که پاکترین ، مومن ترین و سالمترین انسانها سعادت مند میشوند.

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به حضور و فرمایشات هفته گذشته مقام معظم رهبری در آیین دانش آموختگی نیروهای مسلح عنوان کرد: حضور مقتدارانه مقام معظم رهبری در سان، خط بطلان به شایعات نابخردان، درباره سلامتی مقام معظم رهبری کشید، همچنین ایشان تقویت نیروهای مسلح را تقویت کشور عنوان کرد که برخی از افراد خائن و بی خرد حرف‌هایی احمقانه در مورد نیروهای مسلح میگویند.

خطیب جمعه شهرستان بهار اذعان کرد: امنیت زیرساخت ابعاد جامعه است و در حوادث اخیر همه دیدیم که دشمن چگونه با ایجاد اغتشاشات و از بین بردن امنیت، احساس نا امنی در بین مردم ایجاد کرد، که در این اغتشاشات به سازمان انتظامی، بسیج و ملت ظلم شد چراکه کشور ایران را که در عرصه بین المللی امن ترین نقطه دنیاست را ناامن نشان دادند، و برخوردهای غیرانسانی با نیروهای مقتدر انتظامی و بسیجی داشتند که اگر نیروهای انتظامی میخواستند، میتوانستند با برخوردهای فیزیکی آنها را در نطفه خفه کنند.

حجت الاسلام ارزنده با تبریک هفته فراجا به نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی به بزرگ منشی و صبر خویشتن داری نیروهای انتظامی در اغتشاشات اخیر اشاره کرد که این قشر در اوج اقتدار ، مظلومترین بودند و ظلم های زیادی به آنان شد.

وی با تبریک پیشاپیش هفته وحدت، در آستانه میلاد حضرت محمد(ص) گفت: باید این هفته را گرامی بداریم تا دشمن نتواند با فتنه های خود در بین شیعه و سنی اختلاف اندازد و ما باید بر این امر مراقبت کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=166976
  • دیدگاه‌ها برای مردم همدان مدت هاست منتظر تحقق وعده ی مسئولین در موضوع بحران آب هستند/لزوم بازنگری در نقاط ضعف راهکارهای عرصه فرهنگ بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.