• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
3

مردم منتظر تغییر وضعیت اقتصادی و بهبود شرایط هستند/۲۲ بهمن، یادآور پایان تحقیر ایرانیان

  • کد خبر : 143836
  • 15 بهمن 1400 - 16:15
مردم منتظر تغییر وضعیت اقتصادی و بهبود شرایط هستند/۲۲ بهمن، یادآور پایان تحقیر ایرانیان

جمعی از ائمه جمعه استان همدان با بیان اینکه ۲۲ بهمن یادآور پایان تحقیر ایرانیان است، گفتند: باید به جوانمان بگوییم که سابق بر این زیر سلطه غرب بودیم و آنان ما را تحقیر می کردند و امروز به برکت انقلاب مقتدر شدیم و شیطان بزرگ در برابر ملت خار شده. به گزارش عصرهمدان؛ نماز […]

جمعی از ائمه جمعه استان همدان با بیان اینکه ۲۲ بهمن یادآور پایان تحقیر ایرانیان است، گفتند: باید به جوانمان بگوییم که سابق بر این زیر سلطه غرب بودیم و آنان ما را تحقیر می کردند و امروز به برکت انقلاب مقتدر شدیم و شیطان بزرگ در برابر ملت خار شده.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرستان های مختلف استان همدان با رعایت پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.

همدان

آیت الله «حبیب الله شعبانی موثقی» در خطبه‌های نماز جمعه این هفته همدان، اظهار داشت: پهلوی رژیمی ضد دینی و دشمن اسلام بود که همین امر محرک اصلی مردم برای قیام علیه طاغوت و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

وی با تاکید بر لزوم آگاه‌سازی جوانان از رویدادهای ۱۰۰ سال اخیر، تصریح کرد: جوانان خاطرات صد سال اخیر به خصوص وضعیت حکومت پهلوی را مطالعه کنند تا بدانند در دوران حکومت ۵۷ ساله پهلوی چه بر سر ملت آمده است.

مردم منتظر تغییر وضعیت اقتصادی و بهبود شرایط هستند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان در ادامه خطبه نماز جمعه اظهار گفت: مردم منتظر نتیجه اقدامات جهادی دولت در راستای تغییر وضعیت اقتصادی بازار و بهبودی شرایط هستند.

آیت الله شعبانی موثقی افزود: توجه به اقتصاد مقاومتی باید مدنظر دولت قرار بگیرد تا بتواند شرایط را بهبود ببخشد.

وی اضافه کرد: دولت در عرصه اقتصادی نیاز به انسجام و هم افزایی دارد و باید از دولت‌های گذشته عبرت بگیرد.

آیت الله شعبانی موثقی برخورداری دولت از تیم اقتصادی منسجم را مورد تاکید قرار داد و گفت: البته رئیس جمهور وعده داده که تمام تلاش خود را برای خرسندی ملت و رهبر معظم انقلاب بکار می‌گیرد اما انتظار هست که قاطعانه‌تر در این زمینه اقدام شود.

وی افزود: در آستانه عید قرار داریم و کالاهای اساسی مردم باید تامین شود و دولت برای موفقیت در حل مشکلات اقتصادی نیاز به تیم اقتصادی مقتدر و منسجم است.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: بدنه دولت باید تعیین وضعیت شود و اگر قرار است ماندگار باشد، باید تقویت شود.

به گفته وی، تلاش‌ها، روحیه و مدیریت جهانی دولت خوب است اما مردم انتظار دارند نتیجه تلاش‌ها دیده شود و بازار به ثبات اقتصادی مناسب دست یابد.

وی افزود: آمار اقتصادی در دهه ۹۰ رضایت بخش نیست و راه حل رفع مشکلات اقتصادی این است که در کنار هم باشیم.

امام جمعه همدان خاطرنشان کرد: دلیلی که منجر شد در عرصه نظامی پیشرفت کنیم اما در خودروسازی مشکل داشته باشیم این است که در عرصه نظامی روی پای خودمان ایستادیم و منتظر کشورهای دیگر نشدیم./ایرنا

نهاوند

اهمیت توجه به صنایع دانش‌بنیان برای عبور از تحریم‌ها/ عمل به جهاد تبیین برای بیان واقعیت‌های انقلاب بسیار ضروری است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: رهبر انقلاب بر جهاد تبیین بسیار تأکیددارند و باید واقعیت‌های گذشته برای مردم بیان شود و جوانان بدانند درگذشته درزمینهٔ بهداشت و امنیت و امکانات در چه وضعیتی بوده‌ایم و امروز در کجا هستیم.

وی ادامه داد: در همین شهرستان نهاوند به برکت انقلاب اسلامی الآن روستایی نداریم که نعمت گاز و برق و آب نداشته باشند درحالی‌که در رژیم پهلوی از این خبرها نبود و حتی از جاده روستایی هم خبری نبود.

امام‌جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها افزود: رهبر انقلاب در دیدار با فعالان اقتصادی نکات بسیار مهمی بیان کردند که باید موردتوجه قرار بگیرد که حمایت از صنایع دانش‌بنیان از تأکیدات ایشان و توجه به نیروهای داخل ازجمله این فرمایشات بود.

وی بیان کرد: اگر صنایع دانش‌بنیان رونق بگیرد هیچ بن‌بستی درزمینهٔ تولید قطعات و پیشرفت صنایع مختلف نداریم و زمینه‌ساز توسعه کشور خواهد بود که رهبر انقلاب نیز بر این موضوع تأکید داشتند.

حجت‌الاسلام مغیثی با انتقاد از وضعیت صنعت خودرو گفت: راه‌حل صنعت خودرو توجه به صنایع دانش‌بنیان است برای مثال برای یک قطعه تحریم شده معطل بمانیم و ۲۰ هزار خودرو در انبار بماند و مسئولان بگویند که دشمن تحریم کرده که این خیلی نقص است.

وی ادامه داد: قطعات را خارجی‌ها نمی‌دهند ولی خودمان که می‌توانیم بسازیم چون فکری که می‌تواند موشک بسازد و آمریکا را سر جایش نشانده یعنی نمی‌تواند یک قطعه بسازد و این نهایت بی‌عرضگی است.

امام‌جمعه نهاوند در بخش دیگری از خطبه‌ها به فرصت دهه فجر برای بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: دهه فجر فرصتی برای بیان گزارش‌ها و اقدامات مسئولان و پیشرفت‌های نظام است و باید بابیان دستاوردهای این ۴۳ سال مردم را امیدوار کنیم.

وی ادامه داد: درگذشته، انقلاب اسلامی با انواع تهدیدها و تحریم‌ها و مشکلات مواجه شد که در همه این حوادث حضور مردم و هدایت‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری باعث شکست نقشه‌های دشمنان و سربلندی ایران اسلامی در همه بحران‌ها بود و به یاری خدا آینده برای مردم ما بسیار بهتر خواهد بود.

تویسرکان

خطیب نماز جمعه تویسرکان با بیان اینکه ۲۲ بهمن یادآور پایان تحقیر ایرانیان است، گفت: باید به جوانمان بگوییم که سابق بر این زیر سلطه غرب بودیم و آنان ما را تحقیر می کردند و امروز به برکت انقلاب مقتدر شدیم و شیطان بزرگ در برابر ملت خار شده است.

حجت الاسلام مرتضی موحدی» در خطبه های نماز جمعه پانزدهم بهمن ماه، به دیدار فعالان اقتصادی با رهبر انقلاب در هفته ای که گذشت اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر انقلاب بخش مهمی از مشکلات ما ناشی از تصمیم گیری های غلط یا کم کاری مسئولان و امثال این موارد است.

مشکلات اقتصادی ما ناشی از کم کاری مسئولان است

وی اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ جنگ اقتصادی دشمنان علیه ما اوج گرفت، اما ملت ایستادگی کردند و باید دانست که عمده مشکلات ما نه به خاطر تحریم های اقتصادی بلکه به دلیل کم کاری مسئولان بوده است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: با این وجود آنچه که سبب ساز شد تا امریکا نتواند اقتصاد ایران را فرو پاشد، به دلیل تلاش جهادگران در حوزه اقتصادی بوده و هست.

رونق تولید، جهاد امروز است

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: این جهاد در جامعه کنونی بزرگترین عبادات است و کار آنانی که تلاش می کنند تولید را رونق ببخشند جهاد گرانه.

وی در ادامه با گرامیداشت یوم الله ۲۲ بهمن که در پیش داریم، از این روز به عنوان عید بزرگ انقلاب یاد کرد و گفت: سابق بر این زیر سلطه غرب بودیم و آنان ما را تحقیر می کردند و امروز به برکت انقلاب عزیز مقتدر شدیم و شیطان بزرگ این چپاولگر در مقابل ملت ما خرد شده، که این نعمت بزرگی است.

۲۲ بهمن یادآور پایان تحقیر ایرانیان

امام جمعه تویسرکان عنوان کرد: ۲۲ بهمن ماه یادآور سالروز پایان تحقیر، سلطه پذیری، وابستگی، دیکتاتوری و استبداد و رژیم پهلوی است.

حجت الاسلام موحدی تصریح کرد: آن رژیم خائن به امریکایی ها حق توحش می داد و ایران را به مانند عربستان امروزی خار و ذلیل کرده بود، چرا که امروز امریکا هم سرمایه عربستان را غارت می کند و به او لقب گاو شیرده می دهد و با وجود دادن سلاح های کشتار جمعی به این کشور از او هیچ حمایتی نمی کند.

اسدآباد

روحانیت همچنان پرچمدار انقلاب هستند/دشمن مشکلات معیشتی مردم را به گردن روحانیت می اندازد

حجت الاسلام سیدموسی حسینی مجد، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه ۱۵ بهمن امسال با تأکید بر رعایت تقوا، اظهار کرد: دروغگویی تقوا را ویران می کند، ستم و ظلم به زیر دست، همسر، فرزند و نادانی

وی با تبریک ماه مبارک رجب و با توجه به فضائل و برکات آن، گفت: انقلاب اسلامی هدیه پروردگار و معجزه قرن بود و آنچه که این انقلاب را از حوادث در طول ۴۳ سال نجات داده، مردم سالاری دینی است.

امام جمعه اسدآباد اسلامی بودن نظام جمهوری اسلامی را از ویژگی های اصلی این نظام و انقلاب دانست، افزود: امروز برکت جمهوری اسلامی بر ما تمام شده است. بوده است.

وی مؤثرترین نقش در پیدایش انقلاب را به وجود روحانیت و علما خواند و افزود: امروز هم روحانیت بدون توقع و در سخت ترین شرایط زندگی پرچمدار انقلاب هستند و لب به گله هم باز نمی کنند.

حجت الاسلام حسینی مجد خاطرنشان کرد: دشمنان گفتمان انقلاب را زیر سؤال می برند، مشکلات را بر گردن روحانیت می اندازند، انقلاب را تحریف می‌کنند، در حالی که میدانند دشمن در مشکلات جامعه نقش توطئه آمیز دارد.

وی درگذشت آیت الله صوفی گلپایگانی تسلیت و به خصوصیات او پرداخت.

امام جمعه اسدآباد از انتخاب آقای شرکایی به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان از سوی استاندارد و همراهی نماینده مجلس با وی قدردانی کرد.

بهار

خطیب جمعه شهرستان بهار در خطبه های نماز جمعه با سفارش همگان به تقوای الهی اظهار کرد: خداوند تبارک و تعالی در آیه ۸۴ سوره فجر به سه مطلب اشاره کرده، بازگشت به سوی خدا که وسیله آن توبه است با استغفار، و خداوند تبارک غفور و رحیم است، چرا باید استغفار کنیم ضمن اینکه زندگی یک انسان مسلمان و مومن شالوده ای از باید ها و نبایدها و افعالی از واجبات و محرمات است، و خداوند به وسیله این واجبات و محرمات اسباب رسیدن بندگان به عبودیت را فراهم کرده تا به معرفت الله واوج عبودیت برسند وقتی انسان به عوامل الهی که از ناحیه خداوند تبارک وارد شده نگاه میکند و از طرفی به اعمال خود نگاه میکند میبیند که بین آنچه خدا فرموده و انسان انجام میدهد بسیار فاصله است و لذا لازم است انسان یک راه میانبر داشته باشد تا طی مسیر کند و زود به مقصد برسد، چرا که اگر انسان اشتباه بکند برای همیشه بدبخت میشود و خداوند به انسان لطف و مرحمت کرده و راه میانبری به اسم استغفار را برای انسان قرار داده است.

حجت الاسلام محمد علی ارزنده تصریح کرد: بعضی مواقع دردهایی داریم که به عنوان بیماری میبینیم و درک میکنیم و برای آن وقت می گذاریم تا بهبود یابیم و برای مریضی جسمی ما این همه تلاش میکنیم، اما بیماری روحی که گناهان ماست و آلودگی روحی ماست و ما به دنبال پزشک و دوای مخصوص برای سلامت روح نیستیم، آنچه باعث بیماری روحی ما میشود گناهان ماست و وقتی در فضای معنوی قرار میگیریم بهره کافی از آن نمی‌بریم و چون غرق مریضی شده ایم و بیماری سرا پای وجودمان را گرفته، و توبه و استغفار دوای درد روحی ماست.

حجت الاسلام ارزنده افزود: انسان وقتی روحش آلوده شود از هزاران مرده مرده تر است و اگر میخواهید زنده شود و حیات واقعی در دنیا داشته باشد به دنبال استغفار باشد، در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم و روایت است که اگر کسی میخواهد بر سر سفره خداوند تبارک و تعالی بنشیند و از آن بهره مند شود، و فقط به اندازه خوردن و آشامیدن از ماه رمضان بهره نبرد و به صورت واقعی از این ماه بهره مند شود، باید مقدمه آن را آماده کند و در ماه شعبان و رجب، از این فرصت ها به معنای واقعی بهره مند شود و شرایط ضیافت الله را پیدا کند و پاک شود.

خطیب جمعه شهرستان بهار گفت: در ماه رجب بیشترین اعمال استغفار در پیشگاه خداوند تبارک و تعالی است، از این فرصت استفاده کنیم تا در روز قیامت وقتی پرونده اعمال به دستمان میدهند با امید به رحمانیانیت و غفاریت خدا آمرزنده شویم و امروز روز جمعه و دومین روز رجب المرجب، در نماز جمعه در میان بهترین بندگان از خدا بخواهیم ما را با بزرگی وستار بودن خود بیامرزد.

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به اینکه باطل رفتنی است و حق پایدار گفت: خداوند عنایت کرده امروز با وجود تحریم ها توطئه های دشمن، مشکلات، محاصره و تحمیل جنگ و شهادت عزیزان ما، انقلاب شکوهمند اسلامی مقدمه ای برای ظهور حضرت شده و جمهوری اسلامی نه تنها با اقتدار و صلابت بر روی پای خود ایستاده بلکه تشکیل جبهه مقاومت داده و اندک اندک جمع مستان الهی تکمیل میشود و مقدمات ظهور حضرت فراهم میشود و از خدا توفیق این را میخواهیم که از غافله پیاده نشویم و دراین مسیر در پشت سر رهبر انقلاب در زمینه سازی ظهور باشیم.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بین تولید کنندگان و فعالان اقتصادی گفت: انسان دلش به درد می آید وقتی رهبر از دولت های قبل گله میکند و میفرماید آمارهای دهه ی ۹۰ آمارهای اقتصادی و تورم مربوط به نقدینگی خرسند کننده نیست و هر روز یک مشکل اقتصادی بروز و ظهور میکند با وجود فعالیت های خوب دولت جدید، همه بر اثر ظلمی این که دولت قبل انجام داده ، و اگر مسیولان دولتی همراهی بیشتری میکردند وضع از این بهتر بود چنانچه دولت یازدهم و دوازدهم عبرتی برای دیگران شدند.

حجت السلام ارزنده نیز بنا به فرموده مقام معظم رهبری عنوان کرد: همه صلابت که امروز داریم زاییده تلاش و کوشش اندکی از مسئولان است که با جان و دل از نظر صنعت و تولیدات تلاش کردند و پشت رهبری ایستادند و اگر همه مسئولان به وظیفه خود عمل میکردند اوضاع از این بهتر بود و خدا از کسانی که در مقابل اسلام ایستادند و خیانت کردند نگذرد و خدا دولت خدمتگذار را موفق کند و باید به این دولت فرصت داد و لازمه موفقیت دعای شما مومنان برای مسئولانی است که برای خدمت آمده اند.

امام جمعه بهار در پایان تاکید کرد: جمعه آینده ۲۲ بهمن جهت تجدید میثاق با آرمانهای امام و شهدا با تمام وجود در راهپیمایی شرکت میکنیم و شب ۲۲ بهمن ساعت ۹ بانگ “الله اکبر” به بمناسبت پیروزی انقلاب اسلامی در پشت بام ها سر خواهیم داد نوشت محکمی بر دهان استکبار داخلی و خارجی خواهیم زد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=143836
  • دیدگاه‌ها برای مردم منتظر تغییر وضعیت اقتصادی و بهبود شرایط هستند/۲۲ بهمن، یادآور پایان تحقیر ایرانیان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.