• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
4
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

مدیریت بحران نیازمند هماهنگی یکپارچگی است

  • کد خبر : 204084
  • 23 آبان 1402 - 9:37
مدیریت بحران نیازمند هماهنگی یکپارچگی است
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان گفت: مدیریت بحران نیازمند هماهنگی یکپارچگی دستگاه‌های مرتبط است تا نتایج مطلوبی به دست آید در غیر این صورت نه تنها در زمان بحران مشکلی حل نمی شود بلکه موازی کاریها بر مشکلات نیز می افزاید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان» علی اکبر نظری با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در امر فرهنگ سازی اظهار داشت: افزایش آگاهی مردم در امور مختلف جامعه بویژه امور شهری بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه انعکاس اطلاعات در جامعه به خوبی انجام نمی شود.

وی همچنین در زمینه توجه به ایمنی در امور مختلف شهری اظهار داشت: ضروریات جامعه در تدوین برنامه ها و اقدامات باید مدنظر باشد و امروز یکی از ضروریات مدیریت شهری تشکیل یا راه اندازی اداره HSE  است .

نظری  با بیان اینکه شهرداری‌ها وظیفه رفع خطر در شهر را دارند، ادامه داد: با توجه به اینکه مدیریت بحران شهرداری زیر نظر خود شهرداری نیست بلکه بر عهده استانداری است بر این اساس می طلبد هماهنگی و یکپارچگی در این زمینه به وجود آید شهرداری مدیریت اصلی را بر عهده بگیرد.

رفع خطر از فضاهای شهری، وظیفه شهرداریهاست

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با بیان اینکه موضوع (محیط ایمن) HSE بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: رعایت اصول ایمنی تمامی امور شهری در حوزه‌های عمرانی خدمات شهری شهرسازی از جمله پروژه‌های عمرانی بسیار مهم است و باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مهدی حیدری با اشاره به اهمیت نظارت در حوزه رعایت ایمنی، افزود: رفع خطر از محیط شهری از وظایف شهرداری‌هاست و با توجه به مشکلات ایمنی که در سطح شهر و پروژه ها مشاهده می شود این سوال پیش می‌آید که آیا در این مورد نظارت صورت می پذیرد.

وی با بیان اینکه ایجاد یک محیط امن و سالم نیازمند درک و اجرای ضوابط است، گفت: حوادث ناشی از کار به عنوان یکی از عوامل مهم در از دست دادن نیروی انسانی کارآمد و هدررفت سرمایه محسوب می‌شود و نظارت عمده‌ترین سهم را در جلوگیری از بروز حوادث دارند.

حیدری نظارت بر رعایت ایمنی در کار و امور شهری را حائز اهمیت دانست و اضافه کرد: رفع خطر از محیط شهری بسیار گسترده است و بدون برونسپاری نمی‌توان آن را به خوبی نظارت کرد.

 

وی همچنین با اشاره به حادثه ناگوار مرگ یکی از دوچرخه سواران در بلوار ارم، اظهار داشت: برخی حوادث به رعایت پروتکل‌های ایمنی برمی‌گردد و باید در این زمینه پیشگیری‌های صورت پذیرد که در این زمینه ما در شهرداری عقب هستیم.

 

انتهای پیام/د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=204084
  • دیدگاه‌ها برای مدیریت بحران نیازمند هماهنگی یکپارچگی است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.