• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
1

مدیران شهری همدان نتوانستند بعد از ۷۰ سال ترافیک شهر ۳۰۰۰ساله را حذف کنند

  • کد خبر : 184742
  • 03 خرداد 1402 - 9:32
مدیران شهری همدان نتوانستند بعد از ۷۰ سال ترافیک شهر ۳۰۰۰ساله را حذف کنند

مدیر موزه هگمتانه گفت: مدیران شهری همدان نتوانستند بعد از ۷۰ سال ترافیک اثر تاریخی را حذف کنند و پیست اتومبیل سواری شده است، بنابراین بزرگترین مانع در حال حاضر میدان است. به گزارش عصر همدان؛ محمدی منصور در نشست علمی ثبت هگمتانه با بیان اینکه سالانه حدود ۵ میلیون و ۸۰۰هزار گردشگر به ایران […]

مدیر موزه هگمتانه گفت: مدیران شهری همدان نتوانستند بعد از ۷۰ سال ترافیک اثر تاریخی را حذف کنند و پیست اتومبیل سواری شده است، بنابراین بزرگترین مانع در حال حاضر میدان است.

به گزارش عصر همدان؛ محمدی منصور در نشست علمی ثبت هگمتانه با بیان اینکه سالانه حدود ۵ میلیون و ۸۰۰هزار گردشگر به ایران سفر می کند گفت:  سهم همدان از این تعداد حدود ۱۸هزار گردشگر است که سهم بسیار ناچیزی است.

وی با بیان اینکه ما به دنبال جذب گردشگر خارجی هستیم گفت: باید شرایط جذب گردشگر در این شهر را داشته باشیم، مثل شهری چون یزد  که دارای سه اثر ثبت تاریخی است.

 

مدیر موزه هگمتانه گفت: حدود ۳۵هکتار که قرار است ثبت جهانی شود مربوط به میراث است و ۴۵ هکتار در دست شهرداری است، بنابراین سهم شهرداری بیشتر است.

 

وی افزود: معیارهایی که باعث شده این اثر به یونسکو معرفی شود، نبوغ مهندسی که در این شهر به کار گرفته شده است و طراحی شهری در آن ایجاد شده است.

 

محمدی منصور ادامه داد: سازه ای که حدود ۷۰۰ متر طول دارد و واحدها بسیار منظم ساخته شده، شهر به حدی منظم احداث شده که ۱۲ معبر آن کاملاًًً موازی هم هستند.

 

در تپه هگمتانه سه لایه شهر روی هم قرار گرفته است

 

وی افزود: آثار معماری از دوره باستان طراحی شده است اما شهرسازی در معدود شهرهایی در دنیا رخ داده است که تپه هگمتانه از شهرهای باستانی یونان، هند و مصر منحصر به فرد تر و خاص تر است،و معیار دوم تداوم ۳۰۰۰سال زندگی است.

 

مدیر موزه هگمانه افزود: در تپه هگمتانه سه لایه شهر روی هم قرار گرفته که در هیچ جای دنیا سابقه ندارد

 

مدیران شهری همدان نتوانستند بعد از ۷۰ سال ترافیک شهر ۳۰۰۰ساله را حذف کنند

 

وی تاکید کرد: مدیران شهری همدان نتوانستند بعد از ۷۰ سال ترافیک اثر تاریخی را حذف کنند و پیست اتومبیل سواری شده است، بنابراین بزرگترین مانع در حال حاضر میدان است.

 

 

رئیس شورای شهر همدان در نشست ثبت جهانی هگمتانه با بیان اینکه به نظر می رسد که نظام مقدس جمهوری اسلامی علاوه گردنه های زیادی که داشته، روزهای خوشی سپری کرده گفت: روزهایی مثل سوم خرداد که مردم پیروزی فرزندان خود را جشن گرفتند.

 

محمود مسگریان ادامه داد: این پیروزی ها ادامه داشت و در نهایت ۲۲ بهمن ماه ۱۴۰۱ مردم غیرتمند و شجاع انقلاب اسلامی توطئه بسیار خطرناک دشمن را نقش بر آب کردند و همواره حامی خاک و آب میهن هستند.

 

وی افزود: آب و خاکی که در برهه ای از تاریخ مورد تعدی قرار گرفت اما غیور مردان ایران اسلامی توانستند از این آب و خاک دفاع و حمایت کنند که روز به روز شاهد عظمت این نظام مقدس هستیم.

 

رئیس شورای شهر با بیان اینکه توجه ویژه ای به ثبت تاریخی تپه هگمتانه  شد افزود: ثبت جهانی هگمتانه برای اولین بار در استان همدان رخ می دهد تا بتوانیم همدان را به جهانیان معرفی کنیم.

 

مسگریان تاکید کرد: هر چند مشاهیر ما چون بوعلی سینا و شهید حسین همدانی همدان را معرفی کرده اند اما این مکان تاریخی اگر ثبت جهانی شود گردشگران زیادی را راهی همدان می کند.

 

وی با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری کمک های قابل توجهی در مصوبات و بودجه ها داشته اند گفت: با یک دلی و هم صدایی باید بتوانیم هگمتانه را ثبت جهانی کنیم.

 

انتهای پیام/ اکبری

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=184742
  • دیدگاه‌ها برای مدیران شهری همدان نتوانستند بعد از ۷۰ سال ترافیک شهر ۳۰۰۰ساله را حذف کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.