• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
2

سهم استان همدان در بهره‌مندی از ظرفیت های گردشگری بسیار پایین است

  • کد خبر : 40057
  • 09 دی 1398 - 14:36
سهم استان همدان در بهره‌مندی از ظرفیت های گردشگری بسیار پایین است

حسین قره باغی با بیان اینکه توسعه گردشگری زمینه ساز توسعه اقتصادی است گفت: متاسفانه سهم استان همدان در بهره‌مندی از ظرفیت های گردشگری بسیار پایین است به گونه‌ای که در جذب توریست خارجی شاهد ضعف هستیم. به گزارش عصر همدان؛ جلسه این هفته کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهرهمدان با حضور اعضای […]

حسین قره باغی با بیان اینکه توسعه گردشگری زمینه ساز توسعه اقتصادی است گفت: متاسفانه سهم استان همدان در بهره‌مندی از ظرفیت های گردشگری بسیار پایین است به گونه‌ای که در جذب توریست خارجی شاهد ضعف هستیم.

به گزارش عصر همدان؛ جلسه این هفته کمیسیون سرمایه گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهرهمدان با حضور اعضای شورا، دبیران کمیته های تخصصی و اساتید مرکز مطالعات و پژوهش های شورا با موضوع هم اندیشی برای پیشنهادهای تعرفه سال ۹۹ درحوزه های سرمایه گذاری و گردشگری برگزار شد‌.

دراین جلسه رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: توسعه گردشگری زمینه ساز توسعه اقتصادی است اما متاسفانه سهم استان همدان در بهره‌مندی از ظرفیت های گردشگری بسیار پایین است به گونه‌ای که در جذب توریست خارجی شاهد ضعف هستیم.

قراباغی اضافه کرد: علیرغم تاکیداتی که از سوی مدیریت ارشد استان در خصوص حمایت از سرمایه گذاری شده است اما در عمل شاهد تحقق این موضوع بسیار مهم نیستیم و به بهانه های مختلف موانعی برای بحث سرمایه گذاری ایجاد شده است.

وی با بیان این که چند سالی است؛ مدیران در حمایت از سرمایه گذار تنها شعار می‌دهند، گلایه کرد و گفت: انتظار می‌رفت با برگزاری رویدادها و اجلاس ها چند مورد از آثار ارزشمند و بی بدیل در کهن شهر تاریخی همدان مشمول ثبت جهانی می شد ولی این مهم تحقق نیافت.

رئیس کمیسیون اقتصاد سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای شهر همدان از وجود هراس بین مدیران استان در اجرای پروژه های سرمایه گذاری انتقاد کرد و گفت: مدیران در حوزه گردشگری و سرمایه گذاری باید ریسک پذیر باشند.

قراباغی افزود: اعضای شورای اسلامی شهر همدان به عنوان نمایندگان مردم در پارلمان شهری می توانند در موارد مختلف وارد شده و مطالبه گر باشند و خواسته های مردم را در چهارچوب قانون و مقررات مطالبه کنند.

وی با انتقاد از اینکه نمایندگان مجلس در خصوص عدم توجه به حوزه گردشگری گفت: نمایندگان باید پاسخگوی عملکرد خود در حمایت از گردشگری باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز اظهار کرد: کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورا با برگزاری این جلسه اقدام ارزشمندی را انجام داده که نیاز است روال کار شورا برای بودجه ریزی های سال های آینده نیز این گونه باشد.

کامران گردان اظهار کرد: تا زمانی که التزام و اعتقاد قلبی در امر جذب سرمایه گذار و به طور خاص در حوزه مدیریت شهری وجود نداشته باشد؛ کاری از  پیش نخواهیم برد.

وی تاکید کرد: لازم است مطالب مطرح شده در این جلسه به عنوان سیاست های کلی بودجه سازمان سرمایه گذاری به شهرداری ارائه شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان نیز با اشاره به حمایت های شورا و شهرداری از سرمایه‌گذاران، گفت : حمایت از سرمایه گذار از مهمترین مقوله ها در رونق اقتصادی شهر است به شرطی که آورده خوبی برای شهر داشته باشد.

حمید بادامی نجات به سرمایه گذاری میدان میوه و تره بار جدید شهر همدان هم اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا ۷۵ درصد سرمایه گذاری را به سرمایه گذار واگذار کردیم و تنها ۲۵ درصد برای شهرداری است اما متاسفانه هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده و این نشان می‌دهد که بعضی حمایت‌ها درست نبوده است.

بادامی نجات در این خصوص اضافه کرد: سود حاصل از اجرای پروژه میدان بار جدید همدان حتی کفاف ایجاد زیرساختهای آنرا نمی دهد و در این مورد در حق شهر و شهرداری اجحاف شده است.

وی تاکید کرد: باید آثار و نتایج سرمایه گذاری هایی که در گذشته انجام شده را را بررسی کرده و موانع و علل عدم تحقق اهداف را آسیب شناسی نمود چرا که در بعضی از موارد سرمایه گذاری ها در حوزه مدیریت شهری مشکل، منابع مالی مطرح نیست بلکه اگر سرمایه گذار واقعی برای بحث سرمایه گذاری باشد؛ قطعاً باید مورد حمایت واقع شود.

نایب رئیس شورای شهر همدان اظهار کرد: لازم است بخشی از ضوابط مربوط به جذب سرمایه گذار را اصلاح نموده و در این باره تجدید نظر کنیم.

انتهای پیام/ ر.د

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=40057
  • دیدگاه‌ها برای سهم استان همدان در بهره‌مندی از ظرفیت های گردشگری بسیار پایین است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.