• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

۲۸ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا شناسایی شده است/ پنجشنبه اولین مرحله رزمایش «کمک مومنانه»

  • کد خبر : 60981
  • 31 فروردین 1399 - 15:01
۲۸ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا شناسایی شده است/ پنجشنبه اولین مرحله رزمایش «کمک مومنانه»

علی قره باغی گفت: زمان اجرای رزمایش کمک مومنانه ماه مبارک رمضان است و مرحله اول پنج شنبه همین هفته تا ۱۵ ماه مبارک و مرحله دوم از ولادت کریم اهل بیت تاعید فطر است. به گزارش عصر همدان؛ ظهر امروز علی قره باغی، دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از […]

علی قره باغی گفت: زمان اجرای رزمایش کمک مومنانه ماه مبارک رمضان است و مرحله اول پنج شنبه همین هفته تا ۱۵ ماه مبارک و مرحله دوم از ولادت کریم اهل بیت تاعید فطر است.

به گزارش عصر همدان؛ ظهر امروز علی قره باغی، دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از اوایل اسفند که کشور درگیر ویروس کرونا شد اقدامات مقابله ای خوبی توسط نهادهای دولتی، حاکمیتی، سپاه، بسیج، جهادگران و نیروهای مردمی صورت گرفت.

وی افزود: همه مردم با توجه وظایف اجتماعی که بر عهده داشند به صورت خود جوش پای کار آمدند و امروز شاهدیم که شرایط کشور ما نسبت به بسیاری از کشورهای برخوردارتر و پر مدعا خوب است.

قره باغی با اشاره به اینکه بیماری کرونا هرچند مشکل ساز شد اما برخی مسائل مهم را در جهان نشان داد، افزود: کشورهایی همچون ایالات متحده آمریکا و ایتالیا که در جهان مدعی بودند و براساس برخی استاندارد دها در رتبه های بالای درمانی قرار دارند ودر مقابل این ویروس درمانده آمد.

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ادامه داد:  ما در کشور نصف این تجهیزات کشور های مدعی را هم نداریم اما بهتر از آنها در مقابله با کرونا کار کردیم و این را مدیون ورود مدافعان سلامت با کمترین چشم داشت، اخلاص و ایثارشان هستیم.

وی باتاکید براینکه بسیجیان و نیروهای جهادی اقدامات خوبی در راستای گند زدایی و ضد عفونی کردن معابر و اماکن داشتند، خاطرنشان کرد: بسیاری از طلاب که هیچ وظیفه سازمانی نداشتند پای کار آمدند و بسیاری از آن ها در این راه شهید شدند اما در مقابل دیدیم که در کشور های غربی و اروپایی حتی سالمندان به حال خود رها شدند.

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ادامه داد: در حالیکه مردم وظیفه خود دانستند با تهیه بسته های معیشتی و بهداشتی و نذورات به کمک هم نوعان خود بروند اما در کشورهای غربی و اروپایی راهزنی مدرن بین اسپانیا، ایتالیا، امریکا، سوئد و چک شروع شده و ماسک ضد عفونی کننده یکدیگر را می دزدند.

قره باغی با بیان اینکه در کشور های دیگر فروشگاه ها غارت می شوند و صف های طولانی جلوی آنها ایجاد می شود، تصریح کرد: مردم در کشور ما قبل از تشکیل قرارگاه مواسات چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به نیازمندان کمک کردند؛ در اینجا احساس ناامنی وجود ندارد اما در کشوری که خود را بالاترین سطح امنیت می داند فروش اسلحه سه برابر می شود تا مردم از خود دفاع کنند و این یعنی همان قانون جنگل!

وی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه امروز نیاز جوامع اخلاق و معنویت است، گفت: این سخن حضرت آقا یعنی ،استاندارد ۹ گانه ای که در سطح جهان براساس آن کشورها را رتبه بندی می کنند شاخصه های غلطی است و شاخصه اصلی اخلاق و معنویت است.

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با تاکید براینکه با وجود اخلاق و معنویت و حتی کمبود های مادی، زندگی می تواند بهشت باشد و بدون اخلاق و معنویت، حتی با مادیات فراوان محیط زندگی جهنمی بیش نیست، اظهار کرد: غربی ها با تمام برخورداری که دارند در مقابل یک ویروس مستاصل ماندند و تنش و ناامنی دارند.

قره باغی ادامه داد: توده های مردم، جهادگران و بسیجیان براساس وظایف اجتماعی خود پای کار آمدند تا شیوع ویروس را مدیریت کنند، این بیماری هرچقدر هم که طول بکشد بالاخره پشت سر گذاشته می شود اما گذشتنش با کمک مردم و مدیریت خوب نظام و حاکمیت می تواند کارنامه درخشانی برای نظام باشد.

وی با بیان اینکه موقع شیوع بیماری طاعون در کشور، جمعیت ۲۷ میلیونی مردم بین ۶ تا ۹ میلیون نفر قربانی داده است، افزود: این نشان می دهد حکومت مرکزی خوب عمل نکرده است اما حال نظام و حکومت دینی ما با کمترین هزینه فوتی برهه را می گذارند واقدامات خوبی تا ۲۳ فروردین امسال انجام شده است.

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به این که تا کنون در راستای مقابله با کرونا، پنج هزار و ۲۵۴ عملیات روزانه در سطح استان با بیش از ۴۰ هزارو ۳۸۶ نفر نیروانسانی انجام گرفته، گفت: با فعالیت جهادی در مجموع ۳۹ هزار و ۲۳۴ مکان ضد عفونی شده است.

قره باغی با تاکید براینکه مجموع فعالیت ها با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی استان، شهرداری و ستاد استانی مقابله با کرونا انجام شده، خاطر نشان کرد: هیچ نیرویی خودسرانه اقدام به ضدعفونی نکرده و همه اقدامات با در نظر گرفتن استاندارد ها و با هماهنگی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ رزمایش دفاع بیولوژیکی توسط تیم سپاه انصارالحسین(ع) هر شهرستان صورت گرفته، تصریح کرد: در روزهای اول کمبود مواد پیشگیری و مقابله ای مثل ماسک و گان، بسیجی ها وام سال گذشته که برای اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی گرفته بودند را صرف ایجاد خیاطی کردند و با روحیه جهادی کارگاه ها را تغییر کاربری و ۱۱ کارگاه متوسط و نیمه بزرگ ایجاد کردند.

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ادامه داد: کارگاه ها پس از دریافت مجوز از دانشگاه علوم پزشکی و صنعت معدن و تجات تعدادی کارگاه خانگی نیز با نظارت دانشگاه ایجاد شد که تولیدات این کارگاه های خانگی صرف استفاده غیر بیمارستانی شد.

قره باغی با اشاره به اینکه در مجموع تولیدات بالغ بر یک میلیون و ۳۷۴ هزار ماسک و ۶۶۸ هزار عدد در قالب پک بهداشتی و هدایا به مردم داده شده، افزود: مابقی تولیدات در بازار توزیع شد و با توجه به اینکه یکی از نیاز های بیمارستان ها گان های اتوکلاو بودند تعداد هزار عدد گان اتوکلاو و استفاده طولانی توسط جهاد گران تولید و تحویل بیمارستان ها شد.

وی از تحویل ۱۶۲ هزار جفت دستکش یکبار مصرف قالب پک بهداشتی به نیازمندان خبرداد و افزود: به تعدادی از بسیجیان نیز به صورت داوطلبانه آموزش کمک بهیاری دادیم تا در مواقع لازم برای بحث غربالگری و قرنطینه سازی شهر و روستا به کار گیری شوند.

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با تاکید براینکه ۱۸ هزارو ۳۶۵ اردو جهادی طی تا پنجشنبه گذشته انجام شده، خاطرنشان کرد: تعداد نفرات فعال در روز ۶۰ هزارو ۸۴۷ نفر بوده و ۱۱۳ تیم از بسیجیان در طرح فاصله گذاری اجتماعی به کار گرفته شدند و همچنین ۵۱ گروه بسیجی که ۲۶۳ نفر بودند در طرح غربالگری با مشارکت اداره بهداشت فعالیت کردند.

قره باغی با بیان اینکه تا ۲۳ فروردین، ۲۸ هزارو ۸۳۰ بسته معیشتی و غذایی تهیه و توزیع شد، تصریح کرد: ۱۱۹ هزارو ۳۰۰ بسته بهداشتی که دو هزارو ۶۰۰ بسته را سپاه تهشیه کرد ارزشی بالغ بر ۴۰۰ هزار تومان و در مجموع یک میلیارد و۴۰ هزارو تومان بود.

وی با اشاره به اینکه از بعداز سخنرانی نیمه شعبان رهبرانقلاب و اهمیت حضور مردم برای کمک به نیازمندان و کمک مومنانه و مواسات بسیاری ها پای کار آمدند، اظهار کرد: شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ساختاری تشکیل داد و درهمدان نیز با درایت حجت الاسلام شعبانی و پیش بینی قبلی ایشان فعالیت ها ادامه پیدا کرد و تاکنون ۲۸ هزار و ۴۰۰ خانوار آسیب دیده از کرونا در استان شناسایی شده است.

 قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با تاکید براینکه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) شامل چندین کمیته از جمله کمیته رصد و پایش و رصد ساختاری است افزود: هدف ما این است که با حفظ کرامت انسانی نیازمندان بتوانیم نیازمندان حقیقی که کسب و کارشان آسیب دیده اما هیچ گاه عادت به دریافت کمک نداشتند را شناسایی و برای رفع مشکل آنها اقدام کنیم.

قره باغی با بیان اینکه باید اجناس و تنوع جنس پک های معیشتی یکسان باشد خاطر نشان کرد: زمان اجرای رزمایش ماه مبارک رمضان است مرحله اول پنج شنبه همین هفته تا ۱۵ ماه مبارک و مرحله دوم از ولادت کریم اهل بیت تاعید فطر است.

وی با اشاره به اینکه شماره حساب اصلی برای کمک های مردمی و خیرین ۳۸۱ ۰۳۵ ۱۱۵۰ ۴۵۴۴۵۱ و ۶۲۷۳ ۸۱۷۰۱۰۰۳۹۵۷۰ می باشد تصریح کرد: مردم می توانند هزینه ای راکه هرساله برای افطاری دادن صرف می کردند به حساب ها واریز کنند تا سفره افطاری نیازمندان پر شود.

دبیر قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه بسته های کمک معیشتی شامل ده کیلوبرنج، سه کیلو مرغ، دو قوطی رب، یک بسته خرما، ۳ بسته ماکارانی، دو بطری روغن مایع، ۵ کیلو حبوبات و ۲ بسته سویا می شود تصریح کرد: کمیته امداد و بهزیستی نیز به صورت جداگانه کمک های معیشتی نیازمندان که تحت پوشش آنها هست را تحویل می دهند.

 

انتهای پیام/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=60981
  • دیدگاه‌ها برای ۲۸ هزار خانواده آسیب دیده از کرونا شناسایی شده است/ پنجشنبه اولین مرحله رزمایش «کمک مومنانه» بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.