• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

مبارزه با فساد و در بین مردم بودن باعث اعتماد مردم به دولت می شود/تقویت مقاومت از برکات مهم دفاع مقدس

  • کد خبر : 128909
  • 26 شهریور 1400 - 16:58
مبارزه با فساد و در بین مردم بودن باعث اعتماد مردم به دولت می شود/تقویت مقاومت از برکات مهم دفاع مقدس

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفتند: در دفاع مقدس ابهت ابرقدرتهای غرب و شرق را در هم شکستیم و حماسه آفریدیم. به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان در میعادگاه های نماز جمعه با رعایت کامل پروتکل […]

ائمه جمعه شهرهای مختلف استان همدان در خطبه های این هفته نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفتند: در دفاع مقدس ابهت ابرقدرتهای غرب و شرق را در هم شکستیم و حماسه آفریدیم.

به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان در میعادگاه های نماز جمعه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

همدان

به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد جوادی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه با دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: از دیدگاه امام صادق(ع) فرد بهشتی دارای این ویژگی‌هاست، ظاهری متبسم، زبانی لطیف، قلبی آکنده از رافت و مهربانی و دست باز برای کمک به دیگران در حد وسع.

وی با بیان اینکه اگر افرادی هستند که این خصوصیات را در وجود خود ندارند، باید آن را ایجاد کنند و این کار شدنی است گفت: با برخورداری از این ویژگی‌ها هم رشد فردی و هم رشد اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

امام جمعه موقت همدان با تأکید بر لزوم کمک به نیازمندان، توجه به این مهم را در شرایط اقتصادی امروزی بسیار حیاتی دانست و افزود: توجه به این موضوع زمینه تقویت تقوا را در افراد فراهم می‌کند.

وی با بزرگداشت سالگرد رحلت آیت‌الله طالقانی تصریح کرد: آیت الله طالقانی به دستور امام خمینی(ره) نخستین امام جمعه تهران بود و امام به ایشان لقب «ابوذر نظام» را داد، دشمنان بسیار تلاش کردند که بین ایشان و امام تفرقه ایجاد کنند،که هرگز موفق نشدند.

جوادی با بیان اینکه سالگرد شهادت آیت‌الله مدنی که امام خمینی(ره) ایشان را دست راست خودشان اعلام کردند را هم گرامی می‌داریم اظهار کرد: آثار اقدامات اجتماعی شهید مدنی در همدان همچنان وجود دارد که می‌توان به درمانگاه مهدیه، صندوق قرض الحسنه مهدیه، دارالایتام اشاره کرد.

وی در ادامه ضمن تشکر از متولیان امر در زمینه تولید و واردات واکسن و انجام واکسیناسیون در کشور  گفت: تزریق دز اول و دوم واکسن باید انجام شود.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه ۱۷ ماه از شیوع این بیماری گذشته و تنها ۱۹ میلیون دز وارد شده است گفت: در یک ماه گذشته بیش از ۳۰ میلیون دز وارد شد و اگر این اتفاق زودتر رخ می‌داد ما با مرگ و میر بسیاری از افراد مواجه نمی‌شویم.

وی با بیان اینکه برخی می‌پرسند چرا هنوز در دولت جدید گرانی وجود دارد اظهار کرد: امروز قیمت‌ها گران‌تر نشده و مهار تورم نیز مسئله زمان‌بری است که البته باید از سوی دولت انجام گیرد.

جوادی گفت: اقداماتی چون کاهش قیمت سیمان از ۱۰۰ هزار تومان به ۲۵ هزار تومان توسط دولت انجام شده و ما همه باید کمک کنیم تا روند ادامه یابد.

وی در ادامه با اشاره به بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: استکبار جهانی تلاش کرد تا با زور و تهدید نظام مقدس جمهوری اسلامی را از میان برادرد اما این ملت تمام تلاش خود را به کار بست تا یک وجب از خاک وطن به دست دشمن نیفتد و جز این هم نشد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه باید به نسل‌های آینده دلاوری و فداکاری مردان و زنان بزرگ این سرزمین در دفاع مقدس را منتقل کنیم راه پیروزی و موفقیت را در مقاومت و الگوبرادری از انسان‌های آزاده عنوان کرد.

ملایر

به گزارش عصرهمدان، حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر برقراری امام جمعه ملایر در خطبه های عبادی سیاسی این نماز جمعه ملایر با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای از بین بردن بیماری کرونا اظهار کرد: برخی کرونا را مرگ طب سنتی می دانند و این در حالی است که طب جدید نیز از مقابله با کرونا عاجز است.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ بارها فراگیری یک بیماری باعث از بین رفتن انسان های زیادی شده است، تاکید کرد: نباید اجازه داد به بهانه فراگیری بیماری کرونا به دین و اعتقادات مردم ضربه زد.

امام جمعه ملایر با اشاره به تحول عظیم در بحث واکسیناسیون کرونا در کشور اظهار کرد: مسئله کرونا از اولویت های اصلی کشور
است و روزانه تا بیش از ۵۰۰ نفر از هموطنان دنیا می رفتند و امروز با واردات چشمگیر واکسن به دنبال از بین رفتن است بیماری هس

وی گفت: چرا در دولت قبل واکسن وارد نمی شد اما امروز شاهد واردات میلیونی واکسن کرونا و تولید گسترده واکسن داخلی هستیم و این نشان از این است که فرمان این کشور به دست یک مدیر جهانی و انقلابی افتاده بود.

حجت‌الاسلام برقراری با بیان اینکه در داخل کشور برخی مسئولین ما را به بهانه پیوستن به fatf و کنوانسیون های دیگر تحریم کردند و این مسئله را بهانه عدم ورود واکن می دانستند، تاکید کرد: مدیریت انقلابی و جهادی یعنی در این مدیریت نمی توانیم و نمی شود وجود ندارد.

وی با اشاره به سفرهای استانی و جمعه های خدمت رئیس جمهور بیان کرد: حضور در خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و معادن طبس نشانی از مدیریت جهادی و انقلابی است و در یک ماه فعالیت دولت شاهد اتفاقات خوبی در کشور هستیم.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه امروز در مسئله بورس شاهد یک ثبات هستیم، تصریح کرد: برداشته شدن محدودیت سنی در برخی استان ها از جمله همدان نشان از قدم های بزرگ دولت است.

وی با اشاره به کاهش آمار مرگ و میر و مبتلایان به کرونا تصریح کرد: در سطح بین‌المللی نیز اقدامات موثری توسط دولت صورت گرفته است و دولت سیزدهم هر روز با مدیریت جهادی به دنبال گشایش در کشور است.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه ۲۰۳۰ که سندی ننگین برای کشور بود که دولت قبل به دنبال اجرایی شدن آن بود، عنوان کرد: خوشبختانه اجرای این سند خفت بار توسط رئیس جمهور لغو شد که افتخاری بزرگ دیگری از اقدامات دولت سیزدهم است.

وی گفت: دولت در انتخاب مسئولین جدیت لازم را داشته و استاندارد ان زودتر انتخاب شوند و در این بین توقعاتی نیز برای افراد ایجاد نشود تا هر استاندارد بتواند فرمانداران انقلابی انتخاب کند تا شاهد حضور مدیران جوان و انقلابی در سراسر کشور باشیم تا مردم شهد شیرین دولت جوان انقلابی را زودتر بچشند.

حجت‌الاسلام برقراری تاکید کرد: دولت سیزدهم مراقب نفوذ باشد چرا که دشمن همواره به دنبال این جای دادن نفوذیان در دولت های ایران بوده است، افرادی که سابقه دریافت حقوق نجومی و یا سابقه کاری خوبی نداشته به کارگیری نکنند.

وی با اشاره به برگزاری اجلاسیه شورای همکاری شانگهای در کشور تاجیکستان اشاره‌ و تاکید کرد: اعضای مهمی عضو این اجلاسیه هستند و پیوستن ایران به این اجلاسیه ثمرات مهم سیاسی و اقتصادی برای ایران و سایر کشورهای عضو دارد و شاهد شکوفایی و رشد چشمگیر اقتصادی در ایران خواهیم بود.

امام جمعه ملایر افزود: عضویت ایران در این اجلاسیه باعث شکستن تحریم ها می شود با توجه به اینکه ۴۰ درصد جمعیت جهان در کشورهای عضو این اجلاسیه زندگی می کنند می تواند ثمرات بزرک اقتصادی و صادراتی برای ایران داشته باشد.

وی صدور گازوییل ایران از سوریه به خاک لبنان اقدام بزرگ دانست و گفت: این اقدام نشان دهنده قدرت نظام اسلامی و جبهه مقاومت است.

امام جمعه ملایر با اشاره به اقدامات موثری انجام شده در سه قوه کشور اظهار کرد: دولت نظام ۱۲ ماده ای مبارزه با فساد را تصویب کرد که حرکت عظیمی در راستای زدودن مدیران فاسد از جایگاه مدیریتی و مقابله با فساد است.

وی افزود: در مجلس شورای اسلامی تصویب طرح تسهیل اعطای مجوزهای تولید اقدام اساسی برای جلوگیری از امضاهای طلایی و فروش میلیاردی مجوزها است و حیاط خلوت برخی را به هم زد.

حجت‌الاسلام برقراری با اشاره به اقدامات انقلابی انجام شده در قوه قضائیه بیان کرد: به سرانجام رساندن وضعیت برگ سبز خودرو و ابلاغ آن به دادستان های سراسر کشور اقدامی بزرگ در قوه قضائیه است.

وی بیان کرد: اگر آمریکا به دنبال مذاکره با ایران است باید تحریم ها را لغو کند و امروز دوران استفاده از تحریم ها به عنوان اهرم فشار تمام شده است.

امام جمعه ملایر تاکید کرد: با توجه به اینکه مسئولین اعلام کرده اند که محدودیت های شبانه و تردد اثری در جلوگیری از کرونا نداشته درخواست لغو این طرح را داریم.

نهاوند

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس گفت: در دفاع مقدس ابهت ابرقدرتهای غرب و شرق را در هم شکستیم و حماسه آفریدیم.

وی اظهار داشت: در دفاع مقدس بود که دنیا فهمید انقلاب اسلامی از ارزش هایش کوتاه نمی آید و این فداکاری ها باید برای نسل جوان بیان شود.

امام جمعه نهاوند افزود: صدام ابزار دست ابرقدرتها برای نابودی انقلاب اسلامی بود که به برکت صبر و مقاومت شهدا و خانواده ایثارگران در اهداف شومشان ناکام شدند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: ایجاد اعتماد در بین مردم وظیفه مسئولان است و یکی از اولویت های دولت جدید توجه به این مورد عنوان شده است.

حجت الاسلام مغیثی بیان داشت: هرچه این اعتماد بین مردم و دولت بیشتر و قوی تر باشد دولت موفق تر می شود که مبارزه با فساد، خدمت به مردم، کمک به معیشت مردم و در بین مردم بودن باعث تقویت این اعتماد می شود.

وی گفت: خواسته نظام اسلامی در مورد افغانستان‌ داشتن زندگی بدون جنگ و خونریزی و دارای روابط حسنه با همسایگان و پایان آوارگی مردم مظلوم افغانستان‌ است.

اسدآباد

به گزارش عصرهمدان؛ حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد ، امام جمعه اسدآباد در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اسدآباد، با اشاره به روایتی از حضرت علی ع ، اظهار کرد: کسی که می خواهد اهل تقوا باشد، باید مرتب به یاد خداوند سبحان باشد.

وی بااشاره به بزرگداشت محمدحسین شهریار و نامگذاری این روز با عنوان روز شعر و ادب فارسی ، گفت: همگان از جمله دانشگاهها، آموزش وپزرورش ، دستگاههای مرتبط فرهنگ در برابر این هویتهای کشور مسئولند و ما نباید از ادب و زبان فارسی غافل شویم.

امام‌جمعه اسدآباد بااشاره به اغاز دوران جنگ تحمیلی در تصریح کرد: صدها کشور با حمایت از صدام ملعون جنگ را بر ایران اسلامی در روزهای اول انقلاب تحمیل کردند و هشت سال صدمات و خسارتهایی را به بار آوردند، حدود ۲۳۰ هزار شهید در این دوران تقدیم انقلاب شد.

وی بااشاره به صدمات و خسارتهای دشمن در دوران جنگ تحمیلی علیه ایران، گفت: با این خسارتها ایران عقب ماند و ما با دست خالی مقابل دشمن ایستادیم،اما این جنگ باعث ایجاد وحدت و انسجام و پایداری شد و اگر خونهای شهدا و آن صدمات نبود، ما امروز قدر نظام اسلامی را نمی دانستیم.

حجت‌الاسلام حسینی‌مجد گفت: اگر چه جنگ نابرابر بود و هنوز هم داغ شهدا سنگین و بر ما گران است، اما در پایدار کردن نظام و صدور انقلاب اثرگذار بوده است و برکات آن زیادست.

وی یکی برکات دفاع مقدس را مقاومت و ایستادگی ملت خواند و گفت: جریان مقاومت تا بیخ گوش آمریکا و اسرائیل رسانده و آرامش را از آنان سلب کرده، این جریان در جای جای جهان، آنچنان خواب رااز چشم دشمن ربوده که آنان دچار پاردوکس ده و ضد و نقیض سخن می‌گویند.

امام جمعه اسدآباد با اشاره به سخنان ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا مبنی بر اینکه آمریکا تا دوسال دیگر سقوط می کند، گفت : اگر چه ترامپ دیوانه است اما گاهی حرفهای درست هم می‌زند، همین که به فروپاشی آمریکا پی برده ، خیلی است. و این نشان از حقانیت انقلاب و نظام وخون شهدای ماست.

بهار

به گزارش عصرهمدان، امام جمعه شهرستان بهار در بین نمازگزاران شهرستان بهار با دعوت همگان به تقوای الهی اشاره ای  به آیات  سوره حدید داشت که:

“آنان که به خدا و پیامبر ایمان آوردند آنان راستگویان و شهیدان در نزد پروردگارند”
گمان مکنید شهید فقط در میدان نبرد باید کشته شود در این صورت شهدا خیلی کم بودند چنانچه در روایات فراوانی از اهل بیت داریم  که میفرمایند: اگر حب اهل بیت علیه السلام در وجود کسی باشد آن کس  شیعه ماست و باید این حب و ارادت در رفتار و کردار و عمل شیعیان نمایان شود و در دفاع از اسلام از دشمن نترسد و قدمی به عقب برندارد و به خاطر رسیدن به منافع، مقام و مسئولیت معصومین را زیر سوال نبرد.

حجت السلام محمدعلی ارزنده اظهار  کرد: اگر بدنبال شهادت هستیم بایدمقام منزلت شهید را درک کنیم و خصوصیات، شرایط و ضوابط شیعه راستین را در خود پرورش دهیم دراین صورت چه در بستر و چه در میدان نبرد و در هر حالتی از دنیا برویم به مرگ شهادت از دنیا رفته ایم.

حجت السلام ارزنده نیز به معنای فتح  واقعی اشاره کرد و گفت: روز فتح به معنای واقعی روزیست که  دنیا بدست حضرت حجت صلوات الله علیها فتح میشود و آن روز  کسی که قبلا  ایمان نیاورده و انتطار فرج و ظهور او را نکشیده باشد ، ایمان آوردنش سودی نمیبخشد چرا که ایمان سودمن  آن ایمانی است که سابقه دار و همراه با انتظار ظهور باشد و خداوند مقام منتظران واقعی را بالا میبرد و به وی پاداش دوستداران اهل بیت(ع) را میدهد.

امام جمعه بهار در مقام منتظران واقعی گفت: منتظران واقعی علاوه بر اعمالی که انجام میدهند باید  همیشه دعا بر آقا و مولای خود را مقدم برهمه دعاها بدانند توجهشان در همه حال به یادحضرتش باشد  و هر کسی توفیق توجه به حضرت را داشته باشد  قطعا دعای خیر مولا شامل حالشان خواهد شد و از آنان دستگیری خواهد شد.

حجت السلام ارزنده  با دورد وصلوات بر امام و شهدا و  گرامیداشت هفته دفاع مقدس از خداوند توفیق  ادامه دادن راه شهدا، پاسداران راه حقیقت را درخواست داشت و به فرمایشات امام (رضوان علیه) در زمان جنگ  توجه داشت؛ که در پایان جنگ  کسانی که به ظاهر ادعای دلسوزی میکردند و جنگ را زیر سوال میبردند گفت: این را بدانید که هر روز ما در زمان جنگ برکاتی داشتیم که در همه صحنه ها(سیاست،اقتصادی، خودکفایی، نظامی، فرهنگی) از آن ها بهره میبردیم و  با  فرهنگ نابی که در چند سال جنگ بر این مملکت حاکم شد باعث شد تا شیعیانان راستین جان و هستی خود را برای انقلاب و اسلام دهند، خدا نگذرد از کسانی که در طول زمان باعث شدند که این ارزش ها از بین رود و مسیر مردم را منحرف کردند ما انقلابمان را در جنگ به مردم ثابت کردیم ما مظلومیت خود و ستم متجاوز گران را در جنگ ثابت کردیم، ما تجاوز نکردیم و به ما تجاوز کردند در جنگ پرده از تزویر جهانخواران کنار زدیم ، دوستان و دشمنان خود را شناختیم ، در جنگ به این نتیجه رسیدیم که باید بر روی پای خودمان بایستیم.

خطیب جمعه شهر بهار نیز گفت:  بعد ۴۲سال از انقلاب گذشته و در هشت سال اخیر افرادی بودند که با بهانه کردن مذاکره، حل مشکلات را به تاخیر می انداختند آیا غیر از این است که میگفتند به خاطر FATF واکسن وارد نمیشود تا مشکلش حل نشود.

نمیتوانیم واردات واکسن داشته باشیم، اما امروز چیزی غیر از آن را میبینم  آیا  امروز مشکل FATF حل شده که روزی ۵میلیون تا ۱۰ میلیون دز واکسن وارد کشور میشود و این جز این نیست که باید بدانیم ما باید روی پای خود بایستیم و کسی نیست که مارا یاری کند و خودمان باید به داد خود برسیم.

حجت السلام ارزنده نیز بیان کرد: ما در زمان جنگ به جهان و  مردم منطقه نشان دادیم که علیه همه قدرت ها و ابرقدرت ها سالیان سال میتوان مبارزه کرد، هشت سال از همه لحاظ تحریم بودیم  و از کوچکترین نیازها محروم بودیم اما ثابت کردیم که میتوانیم و میشود در مقابل دشمن بایستیم و عزت خود را حفظ نماییم و ما هشت سال جنگیدیم و دفاع مقدس را آفریدیم و جنگ ما فتح فلسطین را بدنبال خواهد داشت آنگونه که امام فرموده جنگی که آغازش کرده اند سرانجامش فتح فلسطین است و به فضل الهی و عنایت امام زمان فلسطین را فتح خواهیم کرد.

امام جمعه بهار افزود: استقرار روح اسلامی انقلابی باعث تحقق اسلام ناب محمدی است، روح ایمانی که  از برکات خون شهدای هشت سال نبرد و تلاش  پدران و مادرانی  که در ده سال مبارزه با آمریکا،شوری، شرق، غرب نشات گرفت و تحلیلگران با دید دنیوی به مسائل نگاه میکنند و میگویند در این هشت سال جز ویرانی و کشته چیزی بدست نیاوردیم ، اما مردان الهی که با چشم حق بین خود میبینند هشت سال جنگ تماما برای ما فتح و نصرت و پیروزی بود در حقیقت آقا اباعبدالله الحسین هم در روز عاشورا پیروز شد اما کسانیکه دید دنیایی دارند، سرزنش گر بودند.

حجت الاسلام ارزنده نیز آغاز سال تحصیلی را دانش آموزان و اساتید تبریک گفت و افزود: وضعیت کرونا باعث خدشه در مسیر دانش پژوهان شده است و فضای مجازی خود تهدیدی است که به اجبار باید در آن باشند و امیدواریم دانش پژوهان با کسب علم و دانش مراتب پیشرفت معنوی را طی نمایند.

در پایان با توجه به فرارسیدن اربعین اظهار کرد: برای زیارت و پیاده روی اربعین سخت گیری هایی اعمال شده و امید داریم که به زودی موانع برداشته شود ودر صورت باز شدن مسیر و داشتن شرایط و ضوابط  توفیق زیارت اربعین را خواهیم داشت اما  اگر هم شرایط فراهم نشد از تجمع در مرزهای خودداری نماییم تا باعث سو استفاده دشمن در این امر نشود با احترام به قوانین از راه دور با دلی سوزان سلامی به حضرت اباعبدالله عرض ارادت و ادب نماییم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=128909
  • دیدگاه‌ها برای مبارزه با فساد و در بین مردم بودن باعث اعتماد مردم به دولت می شود/تقویت مقاومت از برکات مهم دفاع مقدس بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.