• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
9

رزمندگانی که در «مرصاد» نام «تویسرکان» را تاریخی کردند

  • کد خبر : 191522
  • 05 مرداد 1402 - 10:08
رزمندگانی که در «مرصاد» نام «تویسرکان» را تاریخی کردند
پنج مرداد به مناسب افتخارآفرینی شهدای مرصاد و۳۸ شهید سرافراز تویسرکان و بپاس رشادت رزمندگان گردان ۱۵۳ قاسم ابن الحسن تویسرکان در عملیات مرصاد روز تویسرکان نامیده شده است .

به گزارش عصر همدان؛ سپهبد شهید صیاد شیرازی رزمندگان تویسرکانی همانند ملائکه و فرشتگان آسمانی بر سر دشمن نازل شدند از۱۴۴ شهید عملیات مرصاد استان همدان ۳۸ شهید تویسرکانی هستند رزمندگان گردان ۱۵۳ قاسم ابن الحسن (ع) تویسرکان در عملیات مرصاد درخشیدند،

در سال ۱۳۶۷ شش روز پس از قبول قطعنامه توسط ایران و در شرایطی که نیروهای عراقی و منافقین با زیر پا گذاشتن توافقنامه ۵۹۸، عملیاتی بنام فروغ جاویدان را در حمایت از صدام خائن انجام دادند، این عملیات که از مرزهای استان کرمانشاه شروع شد تا شهر اسلام‌آباد غرب و تنگه چارزبر در نزدیکی کرمانشاه ادامه داشت، تا اینکه در ۵ مرداد ماه رزمندگان اسلام توانستند با به هلاکت رساندن شمار بسیاری از نیروهای دشمن، پیروز این عملیات شوند.

شهرستان تویسرکان بیش از ۷۵۳ شهید و یک هزار و ۵۰۰ جانباز را در دفاع مقدس هشت ساله به محضر خالق یکتا و انقلاب اسلامی تقدیم کرده است. لشکرهای زیادی در عملیات مرصاد حضور داشتند در این عملیات بزرگ علاوه برلشکر ۳۲ انصارالحسین (ع) همدان، تیپ ۱۲ قائم سمنان، لشکر ۲۹ نبی اکرم (ص) کرمانشاه، لشکر ۵۷ حضرت ابوالفضل لرستان، لشکر۹بدر، لشکر ۳۱ عاشورا آذربایجان شرقی، لشکر ۲۷ محمدرسول الله (ص) تهران، پایگاه هوایی شهید نوژه، هوانیروز کرمانشاه و لشکر ۸۱ زرهی قزوین گردان ۱۵۳قاسم ابن الحسن تویسرکان حضور داشتند.

در این عملیات رزمندگان تویسرکان مانند ملائکه بر سر دشمن فرود آمدند فرمانده عملیات مرصاد در بخشی از خاطرات خود نیز به رشادتهای دلاور مردان تویسرکانی اشاره کرده و آورده است: یکی از مهمترین عوامل پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات پیروزمندانه مرصاد حضور پر سرعت و قدرتمندانه رزمندگان تویسرکانی و نیروهای سپاه انصارالحسین (ع) در خط مقدم نبرد بود.

شهید علی صیاد شیرازی در خاطرات خود آورده است: رزمندگان تویسرکانی همانند ملائکه و فرشتگان آسمانی بر سر دشمن نازل شدند. نقش پررنگ شهدای تویسرکانی در عملیات مرصاد سردار مهدی فرجی با بیان اینکه گرچه رزمندگان بسیاری در آن روز آمدند و در برابر منافقین ایستادند، اما اصل موضوع باز می‌گردد به رزمندگان غیور استان همدان و البته رزمندگان تویسرکانی که نقش پر رنگ‌تری در این عملیات ایفا کردند، تاکید کرد: یک سوم شهدای استان در این عملیات شهدای تویسرکانی هستند و این خود نشان از دلیری این شهدا و رزمندگان تویسرکان دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=191522
  • دیدگاه‌ها برای رزمندگانی که در «مرصاد» نام «تویسرکان» را تاریخی کردند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.