• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024
2

فرهنگ زاییده هزاران سال آداب و رسوب و سنن مردم مملکت ایران است/رسالت ما پاسداری و حفاظت از آن است

  • کد خبر : 169728
  • 16 آبان 1401 - 9:35
فرهنگ زاییده هزاران سال آداب و رسوب و سنن مردم مملکت ایران است/رسالت ما پاسداری و حفاظت از آن است

به مناسبت روز فرهنگ عمومی، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار به ریاست امام جمعه بهار، با حضور فرماندار بهار و مسئولین شهرستان برگزار شد. به گزارش عصر همدان؛ حجت الاسلام محمدعلی ارزنده رئیس شورای فرهنگی شهرستان بهار در جلسه شورای فرهنگ عمومی با تبریک سالروز فرهنگ عمومی اظهار کرد: فرهنگ زاییده آداب و رسوم […]

به مناسبت روز فرهنگ عمومی، جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهار به ریاست امام جمعه بهار، با حضور فرماندار بهار و مسئولین شهرستان برگزار شد.

به گزارش عصر همدان؛ حجت الاسلام محمدعلی ارزنده رئیس شورای فرهنگی شهرستان بهار در جلسه شورای فرهنگ عمومی با تبریک سالروز فرهنگ عمومی اظهار کرد: فرهنگ زاییده آداب و رسوم هزاران ساله مملکت است و زحمت ها در طول تاریخ کشیده شده تا چیزی جزو فرهنگ شود و آداب ورسوم ملت ها و مکتب ها ایجاد شود.
حجت الاسلام محمد علی ارزنده تصریح کرد: متولی فرهنگ، باید خود پرچمدار فرهنگ باشد و فرهنگ را آداب و رسوم و سنن تشکیل میدهد، فرهنگ تنها مدرک تحصیلی و رفتار در جامعه نیست بلکه مجموع همه کردار و رفتار انسانهاست، تاریخ مملکت ایران از قدیمی ترین تاریخ های بشریت است و بعد از اسلام یکسری آداب و رسوم اضافه شده و برخی از آداب و رسوم پسندیده گذشته  مورد اقبال عمومی قرار گرفته و بعد از اسلام نیز به عنوان فرهنگ باقی مانده است و یکسری تغییر و اصلاح در آداب و رسوم پیشینیان همسو با اخلاق و بندگی انجام شده است.
حجت الاسلام ارزنده افزود: در ایران اسلامی فرهنگ زاییده هزاران سال آداب و رسوب و سنن مردم مملکت ایران است و ما باید از آن فرهنگ ارزشمند پاسداری و حفاظت کنیم و متاسفانه امروزه با وجود فضای مجازی، با هجمه های گسترده در مدت کوتاه در فرهنگ دست درازی میکنند و فرهنگ ها به سرعت درحال تغییر هستند و امروز یک عده غرق در فضای مجازی شده اند و گوششان به غرب است و با اندک اشاره فرهنگ اسلامی ایرانی را تغییر میدهند و اینجاست که باید حواسمان را جمع کنیم و آحاد مردم از خانه، مدرسه، ادارات و تمام جامعه دست به دست هم دهند تا بتوانند فرهنگ اصیل ایران اسلامی را حفظ کنند و از آن پاسداری و حفاظت کنند چرا که جا انداختن فرهنگ اصیل که زحمات پیشینیان بوده برای جوانان و نوجوان خیلی مهم است.
فرماندار بهار در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار کرد: مردم انتظارشان از دولت مردمی انتظار بالایی است تا با رفتار انقلابی، مصمم و تلاشگرانه انجام وظیفه نمایند و در قضیه اغتشاشات، جوانی جمعیت، خانواده و بحث های جهادی،دولت انقلابی در موضوع جهاد تبیین باید پیشرو باشد و امروز  رسالت ما روشنگری در مجامع مختلف است تا امنیت ملی را تضمین نماییم.
روح اله نباتی تصریح کرد: دفاع از اسلام و امنیت ملی ایران اسلامی در اولویت امر است و ما هم باید به تکلیف خودمان عمل کنیم و با انجام رسالت خود،  انقلاب را در رسیدن به اهداف انقلاب محقق نماییم،  تا از این برهه هم انقلاب به سهولت عبور کنیم، چراکه همه اینها برای مسئولان و مردم امتحان است، امیداست به تکلیف خود با سرافرازی و سربلندی عمل کنیم.
 در جلسه اعصتی شورای فرهنگ عمومی به تبادل نظر در مورد موضوعات فرهنگی و راه حل هایی برای آسیب های این بستر پرداختند.
انتهای پیام/ق
لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=169728
  • دیدگاه‌ها برای فرهنگ زاییده هزاران سال آداب و رسوب و سنن مردم مملکت ایران است/رسالت ما پاسداری و حفاظت از آن است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.