• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

فرصت ۱۰ روزه به ادارات اسدآباد برای مدیریت پسماند شهری و روستایی

  • کد خبر : 71136
  • 25 خرداد 1399 - 17:13
فرصت ۱۰ روزه به ادارات اسدآباد برای مدیریت پسماند شهری و روستایی

لیلا امیدی دستگاه‌های شهرداری، محیط زیست، منابع طبیعی و بخشداری‌ها ۱۰ روز فرصت  تا نسبت به مدیریت پسماند شهری و روستایی با هم اندیشی مشکلات این حوزه را به حداقل برسانند. لیلا امیدی، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی شهرستان اسدآباد در کمیته پسماند این شهرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا،  خواستار شناسایی و برخورد قانونی […]

لیلا امیدی دستگاه‌های شهرداری، محیط زیست، منابع طبیعی و بخشداری‌ها ۱۰ روز فرصت  تا نسبت به مدیریت پسماند شهری و روستایی با هم اندیشی مشکلات این حوزه را به حداقل برسانند.

لیلا امیدی، معاون عمرانی و برنامه‌ریزی شهرستان اسدآباد در کمیته پسماند این شهرستان با اشاره به شیوع ویروس کرونا،  خواستار شناسایی و برخورد قانونی با کسانی که در حاشیه اراضی پایین دست مسکن مهر، مناطق حاشیه شهر و حتی روستاها که اقدام به کشت صیفی جات می‌کنند، شد.

وی از مسئولان بهداشت خواست که گزارشی از وضعیت آبرسانی به مزارع سیفی جات و سبزیجات در حاشیه شهر ارائه دهد تا مشخص شود که با پسآب، آبیاری می‌شود یا خیر؟.

امیدی با اشاره به تجمع نخاله های ساختمانی در سطح شهر، گفت: شهرداری ۱۰ روز فرصت دارد که محل دپو و جمع آوری نخاله ها را مشخص کند.

وی تأکید کرد: دستگاه‌های شهرداری، محیط زیست، منابع طبیعی و بخشداری‌ها ۱۰ روز فرصت  تا نسبت به مدیریت پسماند شهری و روستایی، با هم اندیشی مشکلات این حوزه را به حداقل برسانند.

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی شهرستان اسدآباد با تأکید بر اینکه اولویت کاری مدیران در حفظ محیط زیست و سلامت مردم باشد،گفت: دانشکده علوم پزشکی اسدآباد نسبت به مدیریت پسماند بیمارستان و مطب ها نظارت کند و همچنین نسبت به بهداشت عمومی مردم حساس باشد.  

وی از امور آب هم خواست نسبت به شبکه گذاری و انتقال آب تصفیه خانه فاضلاب که مدت ها بلاتکلیف مانده، اقدام کنند.

استاندارد د سازی سایت دفن زباله های شهری مستلزم هزینه است

شهردار اسدآباد هم بااشاره به اینکه در حال حاضر علاوه بر تخلیه و دفن زباله های شهری،  زباله های روستایی هم در محل کنونی سایت شهری دفن می‌شود، اظهار کرد: دهیاری ها باید هزینه دفن زباله های روستایی را به شهرداری پرداخت کنند.

علیرضا فعله گری ساماندهی و مدیریت نخاله های شهر را نیازمند جانمایی بهینه برای تخلیه نخاله های ساختمانی دانست و گفت: هم اکنون ۵۰ درصد کل هزینه های شهرداری در بحث مدیریت  زباله های شهری صرف می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۶۰ تن زباله در این شهر تولید می شود‌، گفت: با وجود همه مشکلات و کمبودها به صورت روزانه زباله‌های شهری با فعالیت ۵۷ نفر نیرو و ۷ خودروی استاندارد د جمع‌آوری می شود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=71136
  • دیدگاه‌ها برای فرصت ۱۰ روزه به ادارات اسدآباد برای مدیریت پسماند شهری و روستایی بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.