• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
5
نماینده‌مردم‌ملایر در مجلس‌:

علم و دانش ابزار پیشرفت جهان‌بینی شهید چمران بود

  • کد خبر : 187673
  • 31 خرداد 1402 - 14:38
علم و دانش ابزار پیشرفت جهان‌بینی شهید چمران بود
نماینده‌مردم‌ملایر در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: شهید چمران از می‌توان از دید علمی و معنوی شناخت و آن را الگویی برای همه معرفی کرد.

هادی بیگی‌نژاد در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان با اشاره به جایگاه علمی و معنوی شهید چمران اظهار کرد: این شهید بزرگ را می‌توان از دو دید علمی و معنوی شناخت و آن را الگویی برای همه معرفی کرد.

وی با اشاره بعد علمی و تعهد علمی شهید چمران تصریح کرد: شهید چمران نسبت به علم و تعهد علمی که به دست آورده‌بود  تا جایی که می‌توانست، عمل و از آن برای پیشبرد اهداف والای الهی خود استفاده می‌کرد. نماینده‌مردم‌ملایر در مجلس‌شورای‌اسلامی با بیان اینکه شهید چمران از علم خود در داخل و خارج از کشور به بهترین نحو استفاده‌کرد، افزود: شهید چمران جز برجستگان علمی در دنیا بود در کار تلاش واقعی کرده و هیچ کوتاهی انجام نمی داد.

وی علم را سبب تقویت جهان‌یبینی شهید چمران دانست و گفت: این شهید دنیا را محل گذر می‌دانست و عملا دلبستگی به دنیا نداشت  و ازعلم و یا پیشرفت‌علمی برای جهان‌بینی استفاده می‌کرد.

بیگی‌نژاد به مهمترین ویژگی جهان‌بینی شهید چمران اشاره کرد و گفت: دنیا محل گذر است و از علم باید برای اعتلای اسلام و تلاش در راه اسلام استفاه کرد، این امر مهمترین ویژگی جهان‌بینی شهید چمران است.

وی افزود: شهید چمران از علم و دانش خود در مسیر صحیح انقلاب استفاده کرد و با اینکه بهترین جایگاه را در آمریکا داشت، اما آن را برای راه انقلاب رها کرد و در آخر نیز به خواسته خود که شهادت در راه خدا بود رسید.

نماینده‌مردم‌ملایر در مجلس‌شورای‌اسلامی تاکید کرد: عدم دلبستگی به دنیا و مادیات در آن از  ویژگی‌های برجسته شهید چمران است، آن هم در شرایطی که در آمریکا  حضور داشت که تمام جوانب زندگی در آن مادی‌گرایی بود.

وی با بیان اینکه تفکر و جهان‌بینی شهید چمران در مادی‌ترین کشور دنیا تغییر نکرد، تاکید کرد: از رفتارهای اجتماعی تا انسان‎ها و دانشگاه‏ها آمریکا غرق در مادی‌گرایی است، اما شهید چمران ذره‌ای در آن تغییر نکرد و این همانند حضور در آب و خیس نشدن است.

بیگی‌نژاد گفت: شهید چمران از داشته‌های علمی بروز خود نخست در لبنان و سپس در ایران و در دوران جنگ تحمیلی استفاده کرد.

وی با اشاره به بعد معنوی این شهید بزرگ تاکید کرد: آشنایی با بعد معنوی شهید چمران بسیار شگفت‌انگیر است چرا که این شهید حتی در تیرباران‎ها با توجه به عشق و علاقه‌ای  که به خدا داشت، همه را صحنه‌ای زیبا توصیف می‌کرد.

نماینده‌مردم‌ملایر در مجلس‌شورای‌اسلامی گفت: شهید چمران زیبایی را در تلاش برای اسلام و انقلاب و دل‌بریدگی از دنیا می‌دانست و «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» در شهید چمران به خوبی دیده می‌شد.

انتهای پیام/گلمحمدی

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187673
  • دیدگاه‌ها برای علم و دانش ابزار پیشرفت جهان‌بینی شهید چمران بود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.