• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
3

علم ها بر پا، ماسک ها بر صورت، همه شهر و روستا حسینیه شده/بیرق هایی که به همت بانوان تویسرکانی دوخته و علم می شود+تصاویر

  • کد خبر : 125083
  • 26 مرداد 1400 - 9:07
علم ها بر پا، ماسک ها بر صورت، همه شهر و روستا حسینیه شده/بیرق هایی که به همت بانوان تویسرکانی دوخته و علم می شود+تصاویر

اینجا بانوان تویسرکانی برای اشاعه فرهنگ حسینی، با دل های بهم گره خورده از محبت سیدالشهداء(ع)، بر روی پارچه ها نقش عشق حسین (ع)می زنند، ماسک هم می دوزند تا شهر و روستا یکدست حسینیه شود. به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ محرم و صفر که می شود، هر کسی به هر طریقی عشق وارادت خود را […]

اینجا بانوان تویسرکانی برای اشاعه فرهنگ حسینی، با دل های بهم گره خورده از محبت سیدالشهداء(ع)، بر روی پارچه ها نقش عشق حسین (ع)می زنند، ماسک هم می دوزند تا شهر و روستا یکدست حسینیه شود.

به گزارش خبرنگار عصرهمدان؛ محرم و صفر که می شود، هر کسی به هر طریقی عشق وارادت خود را به سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع) نشان می دهد.از زن و مرد، پیر و جوان، دانش آموز و دانشجو، کسبه و بازاریان فرقی نمی کند، اینجا محبت حسین(ع) دل هایشان را به یکدیگر متصل کرده است.

یکی خانه، محله، مسجد و حسینیه را آب و جارو می کند، دیگری پرچم های عزا را می آورد.گفتیم پرچم، آن هم پرچم عزای سیدالشهداء(ع)، به راستی هیئت ها این پرچم ها را از کجا تهیه می کنند؟ گاهی این ملزومات در خود شهر تهیه می شود و گاهی دیگر از بیرون از شهر سفارش می دهند.

و اما در تویسرکان دو سالی می شود که گروه جهادی نسیبه متشکل از بانوان فرهنگی و چندین بانوی دیگر در هر سن و سالی گرد هم جمع شده اند، تا تعدادی از ملزومات فرهنگی مورد نیاز برای آماده سازی هیئت های کم درآمد در سطح شهر و روستا را آماده سازندئ و رایگان در اختیارشان قرار دهند.

کارگاه تولیدی خود را به صورت مقطعی در یکی از مدارس با اجازه آموزش و پرورش راه اندازی کرده اند، یکی پارچه های سیاه و سبز را می آورد، آن یکی شابلون ها و قوطی های رنگ را، یکی برش می زند و دیگری هم می دوزد و می نویسد یا حسین(ع)، با ابوالفضل(ع)، یا زینب(س)، یا رقیه (س) و …

اینجا بانوان، نمی گذارند علمی بی پرچم بر زمین بماند

در این باره «عفت گودرزی» مسئول گروه جهادی نسیبه در گفتگو با خبرنگار ما می گوید: گروه جهادی ما سال گذشته با توجه به شیوع کرونا به صورت ویژه کار خود را به گونه دیگر دنبال کرد، تا جایی که به طور عمده برای هیئت های مختلف به ویژه در سطح روستاها ماسک هایی به کمک بانوان گروه دوخته و تهیه و به صورت رایگان در اختیارشان قرار داده شد.

گودرزی با اتکا به منویات رهبر انقلاب مبنی بر اینکه برگزاری روضه ها و مجالس عزاداری سیدالشهداء(ع) منطبق با مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا باشد عنوان می کند: کار دوخت و دوز ماسک ها و پرچم و تقدیم آن ملزومات هیئت ها از محرم و صفر سال گذشته آغاز شد و در ایام فاطمیه و غدیر نیز همین روند را ادامه دادیم.

او می گوید تعدادی از بانوان جوان طلبه و بسیجی نیز گاه گاهی همراهشان می شوند، پارچه ها را آماده می کنند، برش می زند و بعد شابلون ها را می آورند و رنگ ها هم همچنین، یکی شابلون می گیرد و آن یکی هم رنگ آمیزی را بر عهده گرفته، خلاصه با خلوص نیت تمام هزینه ها را خودشان متقبل شده اند، تا پرچم ها دوخته شود و علمی بی پرچم بر زمین نماند.

گریه بر شهدای دشت کربلا، زمینه ساز اشاعه فرهنگ حسینی است

مسئول گروه جهادی نسبیه از حضور یکی دو نفر از هنرمندان مرد تویسرکانی برای کمک به طراحی و نوشتن اسامی ائمه اطهار(ع) بر روی پرچم ها هم خبر داد و می گوید: گاهی هم شده بی آن که مطلع باشیم یکی دو تا از مداحان شهرستان به کارگاه کوچک تولیدی ما می آیند و همزمان برای این گروه جهادی مداحی می کنند و از مصیب های وارده بر زینب کبری(س) در روز عاشورا نوحه ها سر می دهند.

گودرزی می افزاید: و اعضای گروه با دلی آکنده از غم جانسوز حضرت زینب(س) و تنهایی رقیه(س) در خرابه شام گریه ها سر می دهند و وحدتشان برای اشاعه فرهنگ حسینی بیشتر می شود.

علم ها بر پا، ماسک ها بر صورت، همه شهر و روستا حسینیه شده است

این بانوی جهادی تویسرکانی از اقامه عزای حسینی در محله ها و کوچه های متعدد شهرستان توسط طلاب و مداحانی از سازمان تبلیغات مرتبط با گروه حرف ها به میان می آورد، آنجا که با همراهی چندین مداح با خودروهای شخصی خود به روستاها می روند، فرش، موکت و یا گلیم را هم با خود می برند، درب منزل شهدا که می رسند، موکت ها را پهن کرده و در فضای باز ماسک بر صورت زده، به برپایی روضه سالار شهیدان می پردازند.

پیش به سوی دوختن پرچم های اربعین

وچه صفایی دارد، پرچم هایی که دوخته شده و در اختیار هیئت ها قرار گرفته است، زیر بیرق حسینی سینه زدن حال و هوایی دارد وصف نشدنی.

و چه چیزی بالاتر از اینکه آرزوی مسئول گروه جهادی نسبیه آن است که این پرچم های دوخته شده در مسیر اربعین در دستان زائران حرم کوی یار باشد.

دل هایی که به عشق حسین(ع) به یکدیگر گره خورده است

هیئت که تمام می شود، آرامشی در دل هایشان احساس می کنند که در هیچ کجای زندگیشان آن را درک نکرده اند، آخر محبت حسین خودش آرامش دهنده و وحدت بخش است.اینجا دل ها به عشق حسین به یکدیگر گره خورده است و جدا شدنی نیست.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=125083
  • دیدگاه‌ها برای علم ها بر پا، ماسک ها بر صورت، همه شهر و روستا حسینیه شده/بیرق هایی که به همت بانوان تویسرکانی دوخته و علم می شود+تصاویر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.