• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
2

عدم وحدت رویه و ثبات در تصمیم گیرهای یک وزارتخانه/ مدیران، معلمان و دانش آموزان همه سرگردان شدند

  • کد خبر : 82562
  • 15 شهریور 1399 - 9:17
عدم وحدت رویه و ثبات در تصمیم گیرهای یک وزارتخانه/ مدیران، معلمان و دانش آموزان همه سرگردان شدند

با وجود آنکه تا عصر روز گذشته تصمیم وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضور یا عدم حضور دانش آموزان متناسب با وضعیت قرمز، زرد یا سفید کرونایی بود و دانش آموزان در دو راهی رفتن یا نرفتن به مدرسه بودند، به یک باره شب گذشته تصمیم این وزارتخانه تغییر کرد و اعلام شد که […]

با وجود آنکه تا عصر روز گذشته تصمیم وزارت آموزش و پرورش مبنی بر حضور یا عدم حضور دانش آموزان متناسب با وضعیت قرمز، زرد یا سفید کرونایی بود و دانش آموزان در دو راهی رفتن یا نرفتن به مدرسه بودند، به یک باره شب گذشته تصمیم این وزارتخانه تغییر کرد و اعلام شد که همه باید به مدرسه بروند. این عدم وحدت رویه در تصمیم گیری و نبود ثبات در اتخاذ یک شیوه نامه کلی همه را سرگردان کرده است.

به گزارش خبرنگار عصر همدان، تصمیم گیری های دقیقه نودی و حال دیگر وقت اضافه وزارت آموزش و پرورش، همه از مدیران و معلمان گرفته تا دانش آموزان و والدینشان را بر سر دو راهی رفتن یا نرفتن که بماند بر سر چند راهی قرار داده است.

با وجود آنکه تا عصر روز گذشته تصمیم حضور یا عدم حضور دانش آموزان متناسب با شرایط و وضعیت قرمز، نارنجی، زرد و سفید کرونایی بود و همچنین بنا بر این بود تا دانش آموزان بر اساس یک برنامه زمابندی شده در شهرهایی با وضعیت سفید در مدارس حاضر شوند و حتی در اخبار ساعت ۱۴ روز گذشته اعلام شد که والدین برای کسب اطلاع از رفتن یا نرفتن فرزندان خود به مدرسه صبح روز شنبه از طریق تماس تلفنی کسب تکلیف کنند به یک باره در خبری که شامگاه روز گذشته اعلام شد وزیر آموزش و پرورش گفت: “نیازی به تماس با مدرسه نیست؛ همه دانش‌آموزان فردا به مدرسه بروند.”

او عنوان کرده بود که در جلسه با وزارت بهداشت اعتقاد بر این بود اگر مناطق را به قرمز، زرد و سفید تقسیم کنیم فاصله بین این وضعیت‌ها زیاد نیست و حتی در مناطق سفید عدم رعایت پروتکل‌ها باعث شیوع بیماری می‌شود بنابراین در تمام کشور یک پروتکل اعمال خواهد شد، تجربه برگزاری مراسم دهه اول محرم نیز مزید بر علت شد تا در تمام مناطق کشور یک پروتکل سختگیرانه را اعمال کنیم.”

آیا چنین تصمیم گیری های لحظه ای به نفع آموزش کشور است؟

قابل تامل تر اینکه بر اساس مشاهدات عینی و گفته والدین برخی دانش آموزان حتی امروز شنبه به طور مثال دانش آموزان پایه پنجم به مدرسه رفتند اما یکی از کادر مدرسه گفته که بر اساس تقسیم بندی و زمانبندی فردا به مدرسه بیایید و آنان را روانه خانه کرده اند!

مسئله دیگر آن که معلوم نیست آیا تمامی مدارس و والدین از نظر مالی شرایط اجرای دستورالعمل های بهداشتی برای مقابله با کرونا را دارند یا خیر و یا آن که این فرهنگ سازی شده که همه خود را به موظف به رعایت پروتکل های بهداشتی بدانند؟

همه این موارد نشان می دهد که ساز و کار درست و برنامه جامعی برای سال تحصیلی جدید از سوی پایتخت نشینان طرح ریزی نشده است و باز تدبیرهای سوخته است که امیدهایی بسیاری را بر باد می دهد.

به گزارش عصر همدان، عدم ثبات و نبود وحدت رویه در تصمیم گیری های وزارتخانه آموزش و پرورش، قشر عظیمی از کشور را دچار سرگردانی کرده است. دور از انتظار نیست که هم اینک اگر از وزیر آموزش و پرورش سوال شود که وضعیت حضور دانش آموزان در مدارس را شرح دهید تصمیم دیگری اتخاذ کرده باشد!

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=82562
  • دیدگاه‌ها برای عدم وحدت رویه و ثبات در تصمیم گیرهای یک وزارتخانه/ مدیران، معلمان و دانش آموزان همه سرگردان شدند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.