• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

ضرورت برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی که سابق بر این در دولت نفوذ کرده اند/استفاده از کالاهای داخلی فرهنگ سازی شود

  • کد خبر : 131684
  • 16 مهر 1400 - 15:32
ضرورت برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی که سابق بر این در دولت نفوذ کرده اند/استفاده از کالاهای داخلی فرهنگ سازی شود

تامین امنیت پایدار با رهبری امامین انقلاب، صدور قطعنامه ۵۸۸ شورای امنیت در سال ۶۵ مبنی بر ممنوعیت استفاده از سلاح شیمیایی توسط عراق، سفرهای روزهای تعطیل ریاست جمهوری، واکسیناسیون کرونا، و ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده از کالای داخلی از مهم ترین محورهای سخنان خطیبان جمعه استان همدان بود. به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه […]

تامین امنیت پایدار با رهبری امامین انقلاب، صدور قطعنامه ۵۸۸ شورای امنیت در سال ۶۵ مبنی بر ممنوعیت استفاده از سلاح شیمیایی توسط عراق، سفرهای روزهای تعطیل ریاست جمهوری، واکسیناسیون کرونا، و ضرورت فرهنگ سازی برای استفاده از کالای داخلی از مهم ترین محورهای سخنان خطیبان جمعه استان همدان بود.
به گزارش عصرهمدان؛ نماز جمعه شهرهای مختلف استان همدان ظهر امروز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در میعادگاه های نماز جمعه اقامه شد.
همدان
به گزارش عصرهمدان به نقل از فارس، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه همدان با تأکید بر لزوم توجه به معیشت مردم اظهار کرد: دولت به منظور کنترل قیمت کالاهای اساسی در بلندمدت برنامه‌ریزی خوبی انجام داده است.

وی ادامه داد: البته نسبت به کنترل اقلامی که در سبد روزانه مردم قرار دارند باید برنامه‌های فوری و کوتاه‌مدت تدوین و با نظارت اعمال شود.

امام جمعه همدان با بیان اینکه طبیعی است دولت برای تسلط بر اوضاع به زمان نیاز داشته باشد بیان کرد: کنترل مسائلی مانند مدیریت مسکن، مسائل بانکی و بدهی‌های دولت زمان‌بر است اما کنترل قیمت کالاهای اساسی مانند برنج، مرغ و تخم‌مرغ در کوتاه‌مدت شدنی است.

وی در ادامه با اشاره به ساخت مسکن و پروژه‌های توسعه‌ای در کشور بیان کرد: متاسفانه بسیاری از طرح‌های اقتصادی و پروژه‌های توسعه در کشور بدون مطالعات و پیوست فرهنگی انجام می‌شوند که باید در این زمینه تدبیری کرد.

شعبانی با بیان اینکه قبل از آغاز هر طرح یا پروژه‌ای باید پیامد مثبت و منفی آن مورد توجه قرار گیرد بیان کرد: بیشتر ساختمان‌های اداری در مناطق بالای شهر و یک منطقه خاص متمرکز شده که آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی به همراه دارد.

وی تأکید کرد: متأسفانه در تمام دولت‌ها در زمینه فعالیت‌های اقتصادی و طرح‌های توسعه‌ای توجه به موضوع پیوست‌های فرهنگی مغفول واقع شده است.

امام جمعه همدان ادامه داد: نسبت به توسعه شهر اقدام می‌شود اما چون پیوست فرهنگی ندارد ناخواسته به دنبال آن مشکلات فرهنگی هم رقم می‌خورد .

وی با اشاره به ارائه طرح ساخت سالانه یک‌میلیون مسکن از سوی دولت تصریح کرد: اجرای این طرح زمان‌بر است اما با این حال از دولت انتظار داریم قبل از اقدام به ساخت، نسبت به مطالعات فرهنگی در این زمینه اقدام کند.

شعبانی با تأکید بر اینکه ساختمان‌ها باید پیوست فرهنگی داشته باشد گفت: شهرهای جدید باید با فرهنگ ایرانی اسلامی طراحی شود و در این میان توجه به معماری اسلامی و سنتی یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه احداث مسکن نباید سبب ایجاد فاصله طبقاتی و توسعه نامتقارن شود، اظهار کرد: نباید خطاهایی که در گذشته رخ داده و آسیب‌زا هم بوده‌اند دوباره تکرار شوند.

امام جمعه همدان گفت: اگر ادارات در مناطق حاشیه‌ شهر ایجاد می‌شدند و در یک منطقه خاص از شهر متمرکز نمی‌شدند مقوله‌ای به نام بالای شهر و پایین شهر هم شکل نمی‌گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک حلول ربیع‌الاول، گریزی به بحث عزاداری‌ها در ایام سوگواری ائمه(ع) زد و گفت: برخی افراد دهه‌هایی مانند محسنیه، زینبیه و صادقیه را مطرح می‌کنند که این موضوعات با اهداف خاص مطرح می‌شود و خلاف نظر مرجعیت دینی است.

شعبانی با بیان اینکه باید عزاداری‌ها بر اساس سنت باشد و به بدعت‌ها توجهی نشود گفت: مرجعیت دینی ما سه روز در ایام فاطمیه اول، سه روز هم در ایام فاطمیه دوم و روزهای شهادت ائمه را حرمت قرار داده‌اند.

نهاوند

به گزارش عصرهمدان؛ حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: نیروهای مسلح عامل بیرون رفتن آمریکا از کشور و منطقه هستند و عامل بازدارندگی در برابر تهدیدات هستند.

وی اظهار داشت: آمریکایی ها که تهدید می کردند به وضعی دچار شدند که شبانه از منطقه فرار می کنند که این نتیجه مقاومت و ایستادگی و قدرت دفاعی ما است.

امام جمعه نهاوند افزود: آمریکا و اروپایی ها به فکر منافع خودشان هستند و دیدید که بعد از ۲۰ سال جتایت و کشتار در افغاستان حامیان خود را رها کردند و فرار کرد‌ند.

وی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: باید خودکفایی از اولویت های کشور باشد و باید در عرصه های مختلف به بخشی برسیم که بتوانیم روی پای خودمان برسیم.

حجت الاسلام مغیثی بیان داشت: سفرهای استانی رئیس جمهور و اقدامات انجام شده مایه امیدواری است و دستور عدم استفاده از لوازم خانگی کره ای کار خوبی بود که باعث رونق گرفتن کارخانجات داخلی و اشتغال‌ می شود و این در حالی است که کره به دستور امریکا پول های ما را بلوکه کرده است.

وی گفت: این اقدام در جهت هشدار به دشمنان و تقویت تولید داخل است و وظیفه همه ما است که از کالاهای داخلی استفاده کنیم.

امام جمعه نهاوند افزود: فرهنگ استفاده از کالاهای ایرانی باید توسط رسانه ها در بین مردم جا بیفتد تا مردم به استفاده از کالای داخل ترغیب شوند.

تویسرکان

حجت الاسلام مرتضی موحدی در خطبه های نماز جمعه شانزدهم مهرماه در تویسرکان؛ حل مشکلات کشور ار در گرو اتقلابی و حکمیانه عمل کردن دولت دانست و گفت: مذاکره با امریکا از آنجا که غیر قابل اعتماد هستند ضرر محض است، چرا که کشورهایی چون لیبی و عراق تلخی مذاکره با شیطان بزرگ را تجربه کرده اند.

وی با اشاره به وجود و اعمال فتنه گرانه اخلالگران اقتصادی در بازار، اظهار کرد: توجه و اهتماد جهادی دولت ببه منظور سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور یک ضرورت است.

خطیب نماز جمعه تویسرکان افزود: لازمه سامان یافتن اقتصاد کشور برخورد قاطعانه با نیروهایی است که در بدنه دولت از سابق رخنه کرده و با مفسدان اقتصادی شریک و هم دست هستند، چرا که دولت انقلابی تنها با مدیران انقلابی می تواند امور را پیش ببرد.

حجت الاسلام موحدی در ادامه به بخش هایی از بیانیه گام دوم انقلاب نیز اشاره و تصریح کرد: این بیانیه ترسیمی جامع و دقیقی از وضعیت حال و آینده انقلاب است که با تفکر کارشناسانه رهبر انقلاب این فقیه جامع الشرایط با بصیرتی نافذ ارائه شده است.

وی عنوان کرد: در بخش نخست بیانیه به عظمت و بزرگی انقلاب، بخش دوم آن به برکات بزرگ انقلاب، بخش سوم به چالش و ظرفیت ها و در بخش چهارم توصیه های هفتگانه پرداخته شده است.

امام جمعه تویسرکان تأکید کرد: ششمین توصیه در این بیانیه عزت ملی، روابط خارجی و مرز بندی با دشمن است و از جمله مصادیق آن می توان به قدرت و عزت جمهوری اسلامی ایران، تشکیل جبهه مقاومت اسلامی و شکست سیاست های امریکا و صهیونیست جنایتکار اشاره کرد.

بهار

حجت السلام محمد علی ارزنده با سفارش نمازگزاران  به تقوای الهی، حلول ماه ربیع الاول را  به همه بشریت تبریک گفت و درخواست تعجیل در فرج آقا امام زمان (عج) را از خداوند تعالی خواستارشد تا با تحقق هر چه زودتر ظهور حزن و اندوه و غم را دل شیعیانان و اهل بیت بزداید.

حجت السلام محمد علی ارزنده با اشاره به  حکمت ۹۵ نهج البلاغه اظهار کرد: عملی که توام با تقواست کم نیست، هر چند در ظاهر کم به چشم بیاید و اندک باشد و شرطش این است که هم صحیح باشد و هم محض رضای خداوند تبارک و تعالی باشد و بدانید که خداوند تنها از متقین قبول میکند و بحث کمیت در بحث بندگی ملاک نیست و بایدکیفیت عمل را در نظر گرفت.

حجت السلام ارزنده تصریح کرد: وی با بیان اینکه عبادتی قبول است که علاوه بر صحت و دارا بودن اجزای فقه، اخلاص هم در آن باشد چنانچه فقهای زیادی در کتب خود یاد آور شده اند، فرقی بین  صحت عمل و قبولی عمل وجود دارد که؛ عمل صحیح جامع همه شرایط و اجزا و خالی از موانع باشد، “مانند کسی که شراب میخورد و چهل روز نمازش پذیرفته نیست حتی اگر از نظر فقهی نمازی درست بخواند  وعبادت صحیح داشته باشد اما مانعی در قبل دارد و آن شرابی است که خورده و باعث شده است که نمازش پذیرفته نشود.”

خطیب جمعه شهرستان بهار عنوان کرد: در هفته گذشته وزیر سابق امور خارجه اعتراف تلخ و دیر هنگام کرد، با اینکه در مجلس  محکم  گفته بود در برجام کلمه تعلیق وجود ندارد، اما اقرار کرد اشتباه از من بود و ۴ بار کلمه تعلیق در برجام آمده بود ولی مذاکره کننده ما که متن را تنظیم میکرد  آن را پذیرفته بودو به ما اطلاع نداده بود، و چقدر راحت نام سرداران دیپلماسی را از آن خود کردند و این چنین مسئولان مدیون سرداران و دانشمندان انقلابی که افتخار نظام بودند باشند و ظریف و …  نه تنها عزت برای نظام مقدس اسلام نداشت بلکه امضا برجام، خواری و خفت و عقب ماندگی برای نظام جمهوری اسلامی ایران را در پی داشته و بارها در مجلس منکر این مطلب تعلیق بود حالا با لطمه های فراوان و روی کار آمدن دولت جدید  اقرار میکند و سوال اینجاست که چرا زودتر جبران نکردید  واز کجا معلوم که در بقیه موارد و قراردادها که استقلال و امنیت و آسایش و عزت نظام جمهوری اسلامی ایران بوده دوباره اینطور نکرده باشید باید در مقابل ملت ایران، خانواده شهدا و قانون پاسخگو باشند، نمیشود که ۸ سال به هر شکلی شده مملکت را به بدبختی بکشانند بعد برود کنار و دولت بعدی را زیر سوال ببرند.

درخواست ملت شریف ایران از قوه قضائیه و مسئولان امر  این است که  به راحتی از کنار این خیانت ها نگذرد و هر چه سریعتر مسئولین مربوطه نظام را که در مراتب مختلف خیانت کردند و سهل انگار بودند به اشد مجازات برساند و خالی از لطف نیست که عنوان نماییم در کنار این افراد انسانهای خالص انقلابی  و پای کار هم نیز بودند و با نهایت انسانیت در مسئولیت خود ثابت قدم بودند.

حجت السلام ارزنده نیز با توجه به فرارسیدن،  هفته نیروی انتظامی این مناسبت را به همه سبز پوشان و مسئولین و پرسنل نیروی انتظامی استان و شهرستان تبریک گفت و امیدورایم این سبزپوشان همیشه موفق و موید باشند چرا که نیروی انتظامی افتخار این را دارد که درنظام جمهوری اسلامی سرباز ولایت و سرباز  امام زمان باشد  و باعث امنیت در کشور باشد و حضورشان باعث آرامش و آسایش است و کار را برای خدا و حفظ اسلام و انقلاب میکنند و این در حالیست که در آمریکا و برخی از کشورها پلیس خود باعث سلب آسایش و آرامش مردم کشورشان  هستند.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه مهمترین پایگاه و اصلی ترین قرار گاه فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی است  افزود: میطلبد دست اندرکاران نماز جمعه از امام جمعه گرفته تا اعضای ستاد نماز جمعه طوری مقدمات  نماز جمعه را فراهم نمایند  که در خور نماز جمعه به معنای واقعی باشد، از محیط مصلی گرفته تا تغذیه فرهنگی بالا بردن معرفت سیاسی و فرهنگی عموم مردم  به طوری که درحد قرارگاه فرهنگی باشد.

حجت السلام ارزنده نماز جمعه را طراز انقلاب عنوان کرد و تصریح کرد: نماز جمعه با طراوت است باید مملو از جوانان باشد و با نشاط باشد و مردم و اقشار مختلف با هر سلیقه و تفکر که همسو با انقلاب و  ولایت است در نماز شرکت کنند و فقط به قشر خاصی محدود نشود و امام جمعه و ستاد نماز جمعه آنچه در تراز نمازجمعه هست را فراهم نمایند.

وی نیز به تعدادی از وظایف مسئول ستاد نماز جمعه اشاره کرد و گفت: رئیس ستاد نماز جمعه باید هم از نظر معلومات و لباس با این مسئولیت سنخیت داشته باشد وانتظاراتی از رئیس ستاد نماز جمعه داریم که؛ جوان گرایی رانصب العین خود قرار دهد و در مسئولیت ها و معاونت ها از جوانان و همه سنین استفاده نماید و کار بدست جوانان داده شود و برنامه جامع فرهنگی  برای برنامهریزی حضور حداکثری و باشکوه شدن مردم در نمازجمعه داشته باشد.

همچنین رئیس ستاد نماز جمعه باید فضای مناسب در مصلی برای (نمازگزاران، برنامه ها و حفظ ظواهر و  نظم مصلی) را فراهم نمایند،و ستادی پویا و به روز از خواهران و برادران ایجاد نماید و عضو گیری جدید و همچنین  هماهنگی با ادارات ، نهادها، افراد صاحب نظر و متدین برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن نماز جمعه انجام دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=131684
  • دیدگاه‌ها برای ضرورت برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی که سابق بر این در دولت نفوذ کرده اند/استفاده از کالاهای داخلی فرهنگ سازی شود بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.