• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
1

شیرین کام شدن خانواده ها با ماندن در خانه رقم می خورد/هنرنمایی کدبانوهای تویسرکانی با پخت شیرنی های محلی در خانه

  • کد خبر : 55232
  • 29 اسفند 1398 - 8:20
شیرین کام شدن خانواده ها با ماندن در خانه رقم می خورد/هنرنمایی کدبانوهای تویسرکانی با پخت شیرنی های محلی در خانه

رشته ختایی، پادرازی، نان خرفه ای و نخودی، گردویی، پسته ای و بادامی تنها نام تعدادی از شیرینی های خوشمزه عیدانه این روزهای تویسرکانی هاست که در خانه تهیه می شود، آنان خوب می دانند که باید نوروز ۹۹ برای مبارزه با کرونا، دور دید و بازدیدها را خط بزنند تا پس از بهار پروانه […]

رشته ختایی، پادرازی، نان خرفه ای و نخودی، گردویی، پسته ای و بادامی تنها نام تعدادی از شیرینی های خوشمزه عیدانه این روزهای تویسرکانی هاست که در خانه تهیه می شود، آنان خوب می دانند که باید نوروز ۹۹ برای مبارزه با کرونا، دور دید و بازدیدها را خط بزنند تا پس از بهار پروانه شوند.

به گزارش عصر همدان؛ یک قدم تا نوروز باستانی باقی مانده، هوای بهاری عجب حس و حالی دارد، نوروز ۹۹ را باید در پیله ماند و از خانه بیرون نرفت و از پنجره ها بیرون را تماشا کرد تا پس از نابودی کرونا همچون پروانه ای آزاد در بهار دل ها سر از خانه بیرون بیاوریم.

نوروز هر چه هست، زیباست و آداب و رسومش هم خاص و ویژه، دلنشین، با طراوت و غرور آفرین برای ملتی با تمدنی کهن.هر رسم و رسوم این ایام حکمتی دارد مثال زدنی و پر از عشق و محبت بخشیدن به هم نوع.

ایرانیان با گرامیداشت نوروز هر ساله برای همدیگر عشق و محبتشان را تقسیم می کنند، عشقی که از قلوب مردمان این سرزمین بیرون می آید ستودنی است. هر دیاری آداب و سنن خاصی در این روزهای با طراوت دارد.

با توجه به شیوع کرونا بسیاری از خانواده های تویسرکانی همچون مردمان نقاط دیگر، امسال از چند هفته قبل تاکنون کمتر به بیرون از خانه رفته اند و اما در خانه کدبانوهای تویسرکانی هنرنمایی می کنند با پخت انواع شیرینی های خوشمزه برای خانواده خود.

کلوچه خرمایی، رشته ختایی، پادرازی، نان خرفه ای، نان نخودی، گردویی، پسته ای و بادامی تنها نام تعدادی از شیرینی های خوشمزه عیدانه این روزهاست که در خانه تهیه می شود و قرار است در کنار هفت سین یک خانواده را شیرین کام کند.

گرچه بیشتر مردم خرید شب عید را به طور عمده به بعد از روزگار کرونایی موکول کرده اند، اما یک خانواده ایرانی خوب می داند که نوروز باید هم ظاهری زیبا داشته باشد هم باطنی پاک، مردم این روزها بهترین لباس خود را که در منزل دارند، شسته و اتو کشیده آماده می کنند تا لحظه تحویل سال نو بر تن بپوشند.

با رعایت مصرف آب هم در این روزهای پایانی سال، تویسرکانی ها به اصطلاح عامه دوده گیری کرده اند و محیط خانه را دستمال کشیده و جارو زده اند.

همچنان سبزه ها هم روییده اند و قرار است فردا جزئی از هفت سین نوروزی ایرانیان باشد.یادش بخیر بوی نان ساجی و کلوچه ها که در کوچه پس کوچه های شهر می پیچید.رشته ختایی، سمنو و شاطه حلوایی هم عجب طعم معرکه ای دارد میان سوغاتی های شهرستان تویسرکان.

نوروز گرچه با دید و بازدیدها و سر و صدای بازی های نوه ها در خانه بزرگترها شکلی تماشایی و پرنشاط به خود می گیرد، اما باید سال نو به همه بزرگان از دور سلام کرد، برای حفظ سلامت خودشان این مهم تر است.

قرار است که نوروز ۹۹ دور دید و بازدیدها، دست دادن ها و روبوسی ها را خط بزنیم.باز هم باید گفت برای حفظ سلامت خانواده هایمان است.

انتهای پیام/ز

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=55232
  • دیدگاه‌ها برای شیرین کام شدن خانواده ها با ماندن در خانه رقم می خورد/هنرنمایی کدبانوهای تویسرکانی با پخت شیرنی های محلی در خانه بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.