• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
9
معاون دانشگاه ملایر:

شهید چمران مصداق تمام‌عیار تعهد و تخصص است

  • کد خبر : 187691
  • 31 خرداد 1402 - 18:53
شهید چمران مصداق تمام‌عیار تعهد و تخصص است
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر گفت: شهید چمران مصداق تمام‌عیار تعهد و تخصص است، معلمان و اساتید دانشگاه باید این شهید را به عنوان الگویی کامل بشناسند.

فرشاد سلیمانی در گفتگو با خبرنگار عصرهمدان با اشاره به جایگاه بالای علمی شهید چمران اظهار کرد: شهید چمران دارای درجه و مقام علمی بالایی در بین اساتید تمام دنیا و فارغ التحصیلان علوم مختلف است.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر  افزود: این شهید والامقام  با وجود بهره‌مندی از منافع مادی و شرایط خوبی که در آمریکا داشت، همه را رها کرد و  به جبهه مقاومت پیش از انقلاب پیوست.

وی به سابقه مبارزاتی شهید چمران قبل از انقلاب در جبهه مقاومت و پس از انقلاب در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و افزود: شهید چمران  پس از  انقلاب با وجود اینکه می توانست جایگاه‌های رسمی دولتی و نظارتی بالایی داشته باشد اما حضور در جبهه‌های جنگ را ترجیح داد و در نهایت به شهادت رسید.

سلیمانی با بیان اینکه شهید چمران دارای ویژگی‌های برجسته فراوانی است، تصریح کرد: در شهادت وی نکات برجسته ای که برای همه الگویی خاص است.

وی افزود: شهید چمران دقایقی قبل از شهات با بدن خود صحبت می‌کند و از بدنش حلالیت می‌طلبد و باید گفت چگونه می‌شود که یک نفر به مقامی رسیده که از مرگش خبر داشته‌باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ملایر تصریح کرد: ویژگی‌های شهید چمران نشان از روح عرفانی و عدم دلبستگی به دنیا دارد  که باید آن را به عنوان الگویی برجسته برای همه معرفی کرد.

وی با اشاره به سخنانی از امام خمینی(ره) درباره شهید چمران بیان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب درباره شهید چمران بیان کردند که هزاران سال باید بگذرد که شخصیتی مانند چمران بیاید.

سلیمانی افزود: خود امام شخصیتی برجسته است که مانند او نیز در تاریخ کم خواهیم داشت و سخنان رهبر کبیر انقلاب نشان از جایگاه شخصیتی والای شهید چمران است وی با بیان اینکه شهید چمران مصداق تمام عیار تعهد و تخصص است، تصریح کرد: معلمان و اساتید دانشگاه باید این شهید را به عنوان الگویی تمام عیار بشناسند.

 

انتهای پیام/گ

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=187691
  • دیدگاه‌ها برای شهید چمران مصداق تمام‌عیار تعهد و تخصص است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.