• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024
4
افزایش اعتماد مردم به مسئولین برای افزایش مشارکت در انتخابات؛

شهرداری و شوراهای شهر گزارش‌های مالی را منتشر کنند

  • کد خبر : 204380
  • 26 آبان 1402 - 9:02
شهرداری و شوراهای شهر گزارش‌های مالی را منتشر کنند
طبق ماده ۷۱ قانون شهرداری‌، شهرداری‌ها موظفند هر شش ماه یکبار گزارش عملکرد مالی خود را به مردم ارائه دهند و عدم ارائه گزارش عملکرد مالی شهرداری‌ها برخلاف قانون است و می‌تواند موجب سلب اعتماد شهروندان از شهرداری شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان» غلامرضا بابایی رئیس فعلی شورای شهر کبودراهنگ در مصاحبه‌ای با رسانه استانی برای شفافیت مالی شهرداری بیان کردند که رئیس شورای شهر قبلی باید گزارش مالی می داد.

این ادعای بابایی با توجه به اینکه وی از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ و محمد یعقوبی از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ رئیس شورای شهر کبودراهنگ بودند و در دوره ریاست این دو نفر گزارش مالی و شفافیت اتفاق نیافتاده است ، قابل تامل است و رسانه عصر همدان به درخواست شهروندان این شهرستان و جلب اعتماد عمومی مردم به مسئولان این مهم را بررسی می کند.

بابایی در این مصاحبه بیان کرده که رسانه ها در مطالبه گری کوتاهی کرده اند و چرا تا کنون سراغ اعضای شورای شهر برای تحقق خواسته های مردم نیامده اند. این ادعا نیز قابل تامل است، چرا که رسانه ها همواره نقش مهمی در مطالبه گری از مسئولان ایفا کرده اند و در این مورد نیز تاکنون گزارش های متعددی در خصوص عدم شفافیت مالی شورای شهر کبودراهنگ منتشر کرده اند.

بابایی همچنین مدعی شده که به خبرنگاران و در حضور مردم گزارش مالی داده اند، اما از ذکر نام رسانه ها امتناع کرده است. این ادعا نیز قابل بررسی است و باید با صراحت بیان شود که آیا این گزارش مالی به صورت رسمی و شفاف منتشر شده است یا خیر؟

با توجه به پاسکاری برخی مسولین در پاسخ‌گویی به رسانه‌ها، باید بدانیم که این پاسکاری به عدم شفافیت دامن می زند.

طبق ماده ۷۱ قانون شهرداری‌، شهرداری‌ها موظفند هر شش ماه یکبار گزارش عملکرد مالی خود را به مردم ارائه دهند و عدم ارائه گزارش عملکرد مالی شهرداری ها برخلاف قانون است و می‌تواند موجب سلب اعتماد شهروندان از شهرداری شود.

در صورت عدم ارائه گزارش عملکرد مالی، شورای شهر باید پاسخگو باشد و دلایل عدم ارائه گزارش را به اطلاع شهروندان برساند.

در هر صورت، عدم ارائه گزارش عملکرد مالی شهرداری کبودراهنگ یک موضوع مهم است که عدم پاسخگویی به آن باعث سلب اعتماد عمومی به مسئولان است که بدون شک مشارکت این مهم در میزان مشارکت مردم در انتخابات بی تاثیر نخواهد بود.

به گزارش عصر همدان؛ امیدواریم که مسئولان این شهرستان در پاسخگویی به سوالات رسانه کوتاهی نکنند و دلایل عدم ارائه گزارش عملکرد مالی شهرداری را به اطلاع مردم برسانند. همچنین،مسئولان این شهرستان و کل استان در آینده، عملکرد خود را به صورت شفاف و قابل دسترس به مردم ارائه دهند تا مردم بتوانند از نحوه هزینه‌کرد بودجه شهرداری مطلع شوند.

با همکاری رسانه‌ها و مسئولان، می‌توان امید را در دل مردم زنده کرد و جامعه را به سمت توسعه و پیشرفت سوق داد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=204380
  • دیدگاه‌ها برای شهرداری و شوراهای شهر گزارش‌های مالی را منتشر کنند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.