• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
3

شروع ساخت اسکای مال، پروژه ای که صدایش صدای همه را درآورد!+فیلم

  • کد خبر : 83897
  • 24 شهریور 1399 - 15:10
شروع ساخت اسکای مال، پروژه ای که صدایش صدای همه را درآورد!+فیلم

با وجود چالش های بسیار و کش و قوس های فراوان بالاخره پروژه ی اسکای مال شهر همدان، با خاک برادری سطح زمین، عملیات ساخت خود را آغاز نمود که این موضوع اعتراضات فراوانی را هم از سمت مردم ساکن در محله و هم از سمت بیماران و کادر درمانی بیمارستان سینا در پی داشته […]

با وجود چالش های بسیار و کش و قوس های فراوان بالاخره پروژه ی اسکای مال شهر همدان، با خاک برادری سطح زمین، عملیات ساخت خود را آغاز نمود که این موضوع اعتراضات فراوانی را هم از سمت مردم ساکن در محله و هم از سمت بیماران و کادر درمانی بیمارستان سینا در پی داشته است.

به گزارش عصر همدان، پروژه موسوم به اسکای مال! از ابتدای مطرح شدنش با ابهامات بسیار و انتقادات فراوانی همراه بود. از نحوه تامین منابع مالی و اخذ مجوزهای قانونی  و مباحث مالیاتی گرفته تا مشکلات فرهنگی، ترافیکی و جانمایی نامناسب؛ همگی موضوعاتی بود که عده ای از اساس با انجام چنین پروژه ای مخالفت کنند و عده ای دیگر انجام پروژه را بدون رفع مشکلاتی که دارد، به صلاح ندانند.

با وجود تمامی این ابهامات، تعلیق های بعضا طولانی مدت و درخواست توقف و بررسی های متعدد از سوی ارگان های نظارتی و غیر نظارتی دخیل در موضوع، بالاخره دستهای پشت پرده ای که سودشان در اجرایی شدن این پروژه بود توانستند در مقابل تمامی این ابهامات و انتقادات چشم خود را ببندند و پروژه را در نهایت اجرایی کنند.

چند شبی از خاک برادری سطحی زمین پروژه می گذرد و بنا به گفته ی پیمانکاران، بیش از ۳۰ هزار متر مکعب خاک برادری سطحی برای این بخش از طرح پیش بینی شده است. در طی این چند شب، عملیات بیل های غول پیکر مکانیکی و صدای گوش خراش آن ها آسایش و آرامش را از مردم محله های هنرستان و میرزاده عشقی و همچنین بیماران بستری و مراجعه کننده بیمارستان سینا سلب نموده اند.

وجود این پروژه ی پر نقص در مجاورت مراکز درمانی سینا و فرشچیان، باعث شده کادر درمانی بیمارستان که در این شرایط ویژه ی کرونا با مجاهدت های فراوان خود از هر زمان دیگری خسته تر شده اند، بیش از پیش نسبت به حفظ سلامت روحی و جسمی مردم حساس تر شوند و دلیل این حساسیت و نارضایتی را وجود سر و صدای بسیار در شب و آلوده شدن هوای منطقه و بالتبع، بیمارستان( که از لحاظ پزشکی باید هوا از نظر پاکی برای بیماران در وضعیت مطلوبی باشد) عنوان می کنند.

بار ترافیکی ایجاد شده در منطقه نیز به جهت وجود کامیون های باری برای حمل نخاله ها و مصالح و ادوات، مضاعف، و سبب بروز دشورای در تردد و رفت و آمد ها در این محدوده شده است. این امر باعث شد که مردم منطقه با تماس های متعدد خود با پلیس ۱۱۰ و سامانه ۱۳۷ شهرداری، موضوع را در میان بگذارند و اعتراض خود را به این وضعیت اعلام کنند.

با همین پیش زمینه گفتگویی با سرهنگ فکری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان داشتیم که وی در تشریح وضعیت صدور مجوزهای ترافیکی این پروژه به خبرنگار ما گفت: عملیات ساخت این پروژه مجوزهای لازم را از پلیس دریافت کرده و البته به پیمانکار تذکر داده شده که کار خاک برادری را در مدت زمان محدودی به اتمام برساند که مزاحمت طولانی مدت برای مردم ایجاد نشود. فکری افزود: عملیات خاک برادری خیلی طول نمی کشد و در دو سه روز آینده به اتمام خواهد رسید.

حال باید منتظر ماند و دید که معضل ترافیکی و همچنین آلودگی های صوتی و محیطی که فعلا بخش کوچکی از مشکلات این پروژه ی پر نقص و نالازم است، چگونه مرتفع خواهد شد. باید منتظر ماند و دید که آیا صدای مردم، کادر درمانی و بیماران بیمارستان سینا و فرشچیان به جایی می رسد یا قرار است فریاد اعتراضشان در زیر چرخ دنده های توسعه ی کاریکاتوری له شود!!!

البته در چند روز اخیر شایعاتی در خصوص انتساب این پروژه به یکی از نهادهای نظامی و انقلابی مطرح شده بود که پس از بررسی های صورت گرفته مشخص گردید این موضوع از پایه بی اساس بوده و واقعیت ندارد .

 

انتهای پیام

 

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=83897
  • دیدگاه‌ها برای شروع ساخت اسکای مال، پروژه ای که صدایش صدای همه را درآورد!+فیلم بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.