• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
4
اقدام ارزشمندی که به برکت انقلاب اسلامی انجام‌ شده است؛

شاخص ۹۰ درصدی مقاوم‌سازی در نهاوند

  • کد خبر : 210744
  • 18 بهمن 1402 - 8:00
شاخص ۹۰ درصدی مقاوم‌سازی در نهاوند
به برکت انقلاب اسلامی و با اقدامات انجام‌شده شاخص مقاوم‌سازی در شهرستان نهاوند ۹۰ درصد است که خیلی بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصر همدان» بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی اقدامات جهادی و عمرانی خوبی برای محرومیت‌زدایی از مناطق مختلف کشور انجام‌شده است.

با توجه به حجم محرومیت در مناطق روستایی تأسیس بنیاد مسکن به‌فرمان امام خمینی (ره) یکی از اقدامات ارزشمند و ماندگاری بود که برکات بسیار زیادی داشته است.

با اقدامات جهادی بنیاد مسکن کارهای بسیار زیادی در مناطق روستایی انجام‌شده و در بهسازی و نوسازی فعالیت‌های فراوانی انجام‌شده است.

در شهرستان نهاوند نیز بنیاد مسکن بسیار خوش درخشیده است و در بسیاری از روستاها عملیات بهسازی و اجرای طرح هادی را اجرا کرده است و این خدمات‌رسانی ادامه دارد.

به مناسبت دهه فجر بخشی از خدمات بنیاد مسکن نهاوند را بررسی می‌کنیم.

علی جلالوند مدیر بنیاد مسکن نهاوند در خصوص اقدامات انجام‌شده این نهاد گفت: در بحث مقاوم‌سازی شاخص کشور ۵۲ درصد است که با حمایت‌های مسئولان استان و تلاش همکاران بنیاد مسکن شهرستان نهاوند و همدلی و همراهی بانک‌ها این شاخص در شهرستان بیش از ۹۰ درصد است.

وی اظهار داشت: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه انجام‌شده است و در بخش مقاوم‌سازی جز برترین‌های کشوری هستیم.

جلالوند افزود: شهرستان نهاوند دارای ۱۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار است و نقشه طرح هادی برای همه روستاها تهیه‌شده و طرح در ۱۳۰ روستا اجرا و فاز اول و دوم عملیات بهسازی در ۹۶ روستا تاکنون انجام و در بیش از ۱۵ روستا هم عملیات بهسازی و آسفالت به‌طور کامل انجام و به اتمام رسیده است.

شاخص بهسازی کشور ۶۲ درصد در نهاوند بیش از ۶۵ درصد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نهاوند در ادامه اقدامات و برنامه‌های اجرایی این نهاد را به‌عنوان خدمات ارائه‌شده به مردم تشریح کرد گفت: در سال جاری از محل اعتبارات ۱۴۰۱ در ۶۳ روستا شامل ۴۹ پروژه اجرای طرح و ۱۳ روستا بازنگری طرح انجام‌شده است.

وی ادامه داد: پروژه‌های اجرایی شامل اجرای آسفالت، زیرسازی معابر، جدول، کانال سنگی، پیاده‌روسازی و پل بتنی است که بیش از ۱۶۵ هزار مترمربع به طول بیش از ۲۷ کیلومتر بهسازی آسفالت در بیش از ۳۰ روستا انجام‌شده که این نهضت بی‌سابقه بوده و آرزوی ۴۵ ساله این خطه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و دولت خدمت گذار برآورده شده است.

جلالوند اظهار داشت: به مناسبت دهه مبارک فجر بهره‌برداری از خدمات در این ایام مبارک با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح‌شده است.

وی شاخص توزیع اعتبارت استانی را ۵۹ درصد اعلام کرد که بر این اساس میزان اعتبار هزینه شده ۴۳ میلیارد تومان است که با پیگیری و مساعدت رضایی مدیرکل پرتلاش بنیاد مسکن ۱۷ میلیارد تومان آن از اعتبارات قیر رایگان هزینه شده است.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند از بازنگری طرح هادی برای مهاجرت معکوس خبر داد و گفت: به‌منظور وحدت رویه دستگاه‌های خدمات رسان و تداوم تأمین عادلانه امکانات زیست‌محیطی، ارتقاء سطح کیفیت و معیشت، رونق تولید، ماندگاری جوانان در روستا و بعضاً مهاجرت معکوس نیاز به بازنگری طرح توسعه روستا است تا از ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تغییر کاربری‌های متعدد نیز جلوگیری به عمل آید لذا با توجه به اتمام افق ۱۰ ساله طرح هادی اکثر روستاها به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: بر اساس اولویت‌بندی و حسب نیاز جدید روستائیان عزیز تاکنون بازنگری ۴۰ روستا و در سال جاری نیز طرح هادی ۱۳ روستا موردبازنگری قرار گرفت.

جلالوند در ادامه درباره آغاز واگذاری زمین در روستاهای دارای منابع ملی (محمودوند، زاپن، چشمه کبود، سیاه دره ملوسان، شادمانه، گیوکی و خیر قلی) در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به افراد واجد شرایط مانند جوانی جمعیت و مهاجرت معکوس به تعداد ۴۵۶ نفر خبر داد.

صدور ۲۳ هزار سند مالکیت

رئیس بنیاد مسکن نهاوند با تأکید بر اینکه توسعه روستا، پایدارترین سیاست و راهبرد در توسعه هر کشور به شمار می‌رود، اظهار داشت: صدور سند برای املاک در روستا به‌موازات سایر سیاست‌های توسعه‌ای برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همه خانه‌ها و اماکن روستایی یکی از منافع سرمایه‌ای جوامع روستایی به شمار می‌رود که مالک آن‌ها نیازمند است با تکیه‌بر قانون ازنظر حقوقی نسبت به دارایی خود احساس امنیت نماید و این کار موجب کاهش مشکلات به‌ویژه برخوردها و نزاع‌های اجتماعی می‌شود.

جلالوند در ادامه از کسب مقام نخست نهاوند در استان برای صدور اسناد مالکیت خبر داد و ادامه داد: بر این اساس بنیاد مسکن نهاوند با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک در ۱۲۳ روستا تاکنون ۱۹ هزار و ۷۰۵ جلد سند روستایی صادرشده است.

مدیر بنیاد مسکن نهاوند گفت: همچنین در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت شامل (فیروزان، گیان و برزول) ۳ هزار و ۴۶۰ جلد سند مالکیت صادرشده که درمجموع ۲۳ هزار و ۱۶۵ جلد سند صادرشده است.

انتهای خبر/س

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=210744
  • دیدگاه‌ها برای شاخص ۹۰ درصدی مقاوم‌سازی در نهاوند بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.