• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024
0

سیمای اسدآباد با نخاله‌های ساختمانی مکدر است

  • کد خبر : 71551
  • 29 خرداد 1399 - 11:47
سیمای اسدآباد با نخاله‌های ساختمانی مکدر است

این روزها با آغاز ساخت و سازها در شهر اسدآباد، با ریختن نخاله‌های ساختمانی حلقه شهر در محاصره و هر روز تنگ تر می‌شود و نیازمند چاره اندیشی مدیریت شهری و البته فرهنگسازی در بین مردم است. به گزارش عصر همدان؛ یکی از معضلاتی که هم چهره و سیمای شهر اسدآباد زشت کرده و هم […]

این روزها با آغاز ساخت و سازها در شهر اسدآباد، با ریختن نخاله‌های ساختمانی حلقه شهر در محاصره و هر روز تنگ تر می‌شود و نیازمند چاره اندیشی مدیریت شهری و البته فرهنگسازی در بین مردم است.

به گزارش عصر همدان؛ یکی از معضلاتی که هم چهره و سیمای شهر اسدآباد زشت کرده و هم به لحاظ زیست محیطی مشکلاتی را پیش آورده، وجود نخاله های ساختمانی است که به گونه ای شهر را در محاصره خود قرار داده است.

و از ازآنجایی‌ که مکان مناسبی برای جمع‌آوری و دفن نخاله‌های ساختمانی وجود ندارد، مردم خلوت بودن هر منطقه ای از حاشیه شهر را فرصت می دانند و نخاله ها را در آنجا تخلیه می کنند.

یکی از مناطقی که معمولا” نخاله‌های ساختمانی رها می‌شود، مسیر روستای گردشگری ملحمدره است که دیده و دل هر مسافر و گردشگری را آزرده خاطر و مکدر می‌کند.

اخیرا” این مسئله در کارگروه پسماندهای شهری اسدآباد مطرح شده که با توجه به تنگ تر شدن حلقه محاصره این نخاله‌ها در سطح شهر نیاز به چاره اندیشی مسئولان مدیریت شهری دارد.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان اسدآباد در گفت‌گو با خبرنگار عصر همدان؛ با بیان اینکه پسماندهای عمرانی و نخاله های ساختمانی جزء پسماندهای عادی به حساب می آیند، اظهار کرد: مدیریت و جمع آوری این گونه پسماندها و عدم وجود محل مناسب برای دفع آن‌ها از جمله مشکلات بسیاری از شهرها و روستاها از جمله اسدآباد است.

مجید اسکندری گفت: بر اساس ماده ۷ قانون مدیریت پسماند، مدیریت اجرایی کلیه پسماندها به غیر از صنعتی در شهرها بر عهده شهرداری و در روستاها وظیفه دهیاری‌ها است.

وی با ابزار نگرانی از وضعیت زیست محیطی شهر اسدآباد ، افزود: در این شهر مانند بسیاری از شهرهای کشور با مشکل محل مناسب برای دفع این نوع پسماندها مواجه است که در این راستا جلساتی با شهردار برگزار شده است.

سرپرست اداره محیط زیست شهرستان اسدآباد یادآور شد: این مشکل زیست محیطی در کارگروه مدیریت پسماند شهرستان اسدآباد در سال جاری مطرح و قرار شد که شهرداری اسدآباد در اسرع وقت با همکاری سایر دستگاه های ذیربط نسبت به جانمایی محل دفع نخاله های ساختمانی و اخد مجوزهای لازم اقدام لازم را داشته باشد.

شهردار شهر اسدآباد هم در این زمینه اظهار کرد: نریختن نخاله های ساختمانی در سطح شهر و حاشیه آن نیاز به فرهنگ سازی و مشارکت مردم دارد که این امر در حال انجام است.

علیرضا فعله گری افزود: ۱۰ نفر از متخلفین در زمینه رها سازی نخاله‌های ساختمانی به دادگاه معرفی و برخورد قضایی شدند.

وی از مکان یابی جمع آوری و دفع نخاله های ساختمانی خبر داد و گفت: کارشناسان ما به دنبال جانمایی برای دفع نخاله های ساختمانی هستند که بزودی مشخص می شود.

انتهای پیام/ن

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=71551
  • دیدگاه‌ها برای سیمای اسدآباد با نخاله‌های ساختمانی مکدر است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.