• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024
2
عصر همدان بررسی می‌کند؛

سگ‌های ولگرد، در کمین شهر

  • کد خبر : 206218
  • 13 آذر 1402 - 8:16
سگ‌های ولگرد، در کمین شهر
مسئله سگ‌های ولگرد در بسیاری از استان‌های کشور مشاهده می‌شود و حضور سگ‌های ولگرد باعث تخریب بسیاری از زیست بوم‌ها به‌علت تهاجم به گونه‌های جانوری آن منطقه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛  با توجه به مسئله گله‌های چندتایی سگ‌های ولگرد در ایام پائیز و زمستان که در نیمه شب و ساعات ابتدای صبح باعث سلب آسایش و آرامش مردم شده‌اند به سراغ شهروندان در سطح شهر رفتیم تا مشکلات این موضوع را پیگیری نماییم.

یکی از شهروندان در گفتگو با خبرنگار واحد اجتماعی عصر همدان در مورد سگ‌های ولگرد گفت: هرروز صبح حوالی ساعت هفت برای حضور در محل کارم از خانه خارج می‌شوم و با تعداد زیادی از سگ‌های ولگرد مواجه هستم.

شهروند دیگر ادامه داد: چند روز پیش که از خانه به محل کارم در حال تردد بودم چند سگ ولگرد نزدیک من شدند و من سعی کردم آن‌ها را از خود دور کنم، در آن لحظه هجوم سگ‌ها باعث استرس و ترس من شده بودند و نمی‌دانستم باید چه‌کار کنم.

دختر نوجوان دانش آموزان نیز از تجربه خود از مواجهه با سگ‌های ولگرد گفت: هر روز صبح در راه مدرسه سگ‌های زیادی را در پیاده رو ها مشاهده می‌کنیم و بعضاً تعداد زیادی از آن‌ها به‌تصور گرفتن غذا به‌سمت ما می‌آیند و ما همیشه می‌ترسیم که دچار حمله، گازگرفتگی و آسیب از طرف سگ‌های ولگرد شویم.

وی گفت: سگ‌های ولگرد در ساعات اولیه شب هم در خیابان‌های شهر پرسه می‌زنند و اگر ما در این زمان بخواهیم به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه کنیم با این مشکل روبرو هستیم.

مسئله سگ‌های ولگرد نه تنها در شهر بهار بلکه در بسیاری از استان‌های کشور مشاهده می‌شود و حضور سگ‌های ولگرد باعث تخریب بسیاری از زیست بوم‌ها به‌علت تهاجم به گونه های جانوری آن منطقه وارد کرده است.

حضور سگ‌های ولگرد موجب آلودگی‌های غیر بهداشتی در سطح معابر و حتی چمن‌های پارک‌ها و تفرجگاه‌های انسانی شده است که خود این اتفاق می‌تواند عامل نشر انواع بیماری‌های ناشی از فضولات حیوانی شود و گله‌های چندتایی سگ‌های ولگرد با سر و صدای زیاد در نیمه شب و ساعات استراحت شهروندان باعث سلب آسایش و آرامش از مردم نیز شده است.

همچنین حضور سگ‌های گرسنه در سطح شهر موجب خطرات جانی برای کودکان و افراد ناتوان دارد که هر روز خبری از سگ گزیدگی در رسانه های محلی و یا حتی کشوری نیز وجود دارد واین نشان دهنده ی اهمیت چاره اندیشی برای مقابله با این پدیده است و از مسئولین امر درخواست داریم تا نسبت به این معضل اقدامات لازم را اجرا نمایند‌.

انتهای پیام/ع

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=206218
  • دیدگاه‌ها برای سگ‌های ولگرد، در کمین شهر بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.