• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024
1

سه نگاه به بسیج

  • کد خبر : 93602
  • 04 آذر 1399 - 8:53
سه نگاه به بسیج

بسیج یک فرهنگ انسانی است و اختصاص به اسلام ندارد و یک کشور غیرمسلمان نیز می‌تواند از این فرهنگ استفاده کند و به رسانه‌ها توصیه می‌کنم که بسیج را در هر سه سطح ببینند. به گزارش عصر همدان، ما می‌توانیم سه نگاه به بسیج داشته باشیم: نگاه اول بیان می‌کند که بسیج یک نهاد مردمی […]

بسیج یک فرهنگ انسانی است و اختصاص به اسلام ندارد و یک کشور غیرمسلمان نیز می‌تواند از این فرهنگ استفاده کند و به رسانه‌ها توصیه می‌کنم که بسیج را در هر سه سطح ببینند.

به گزارش عصر همدان، ما می‌توانیم سه نگاه به بسیج داشته باشیم:

نگاه اول

بیان می‌کند که بسیج یک نهاد مردمی است که در خانه انقلاب شکل گرفت و به عنوان یک تشکیلات امین مدافع انقلاب خود را نشان داد و اکنون که حدود ۳۶ سال از عمرش می‌گذرد هنوز به عنوان چنین نهادی مطرح است.

نگاه دوم

به بسیج یک گفتمان و یک فرهنگ است که درگیر اداره، اسم و رسم نیست و ممکن است خود را در یک شخص ، یک نهاد و یا در حاکمیت نشان دهد و تأکید من بیشتر بر این مورد است.

نگاه سوم

بیان می‌کند بسیج نهادی است که نه تنها در خانه انقلاب و در ایران؛ بلکه نهادی است که قابل کپی برادری بوده و امروز در عراق، سوریه و یمن آن را می‌بینیم.

بسیج یک فرهنگ انسانی است و اختصاص به اسلام ندارد و یک کشور غیرمسلمان نیز می‌تواند از این فرهنگ استفاده کند و به رسانه‌ها توصیه می‌کنم که بسیج را در هر سه سطح ببینند.

بسیج از ابتدا یک نهاد مردمی، خانه انقلاب، مقید به خط قرمزها و فراجناحی بوده است و کافی بود که در خانه انقلاب باشید و رهبری امام(ره) و ولایت فقیه را بپذیرید و عضو این نهاد باشید.

اگر این وضعیت حاکم بر بسیج باقی بماند و خطوط قرمزها را رعایت کند و بر جناح‌های خاص نغلتد و آگاه باشد که فروغلتیدن بر سیاست‌های روزمره از عظمت و کارایی بسیج کم می‌کند، بسیج در آینده نیز موفق خواهد شد.

بسیج باید در اقتصاد مقاومتی،کرسی‌های نظریه‌پردازی و مباحث علمی فعال باشد و سعی کند در همه صحنه‌ها حضور فعال داشته باشد و خطوط قرمز را حفظ کند و خود را از آسیب‌ها دور نگه دارد.

حسین ربیعی

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=93602
  • دیدگاه‌ها برای سه نگاه به بسیج بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.