• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024
0

تشکیل اداره کل درآمد و خزانه داری، گامی به سوی عدالت اجتماعی

  • کد خبر : 28776
  • 08 آبان 1398 - 8:44
تشکیل اداره کل درآمد و خزانه داری، گامی به سوی عدالت اجتماعی

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه در سال سوم شورا پیگیر تشکیل اداره کل درآمد و خزانه‌داری کل و اداره املاک و مستغلات شهرداری هستیم گفت: یکی از اهداف ما در بحث خزانه داری و اداره کل درآمد مدیریت وجوه نقد است و با این رویکرد می‌توانیم به […]

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه در سال سوم شورا پیگیر تشکیل اداره کل درآمد و خزانه‌داری کل و اداره املاک و مستغلات شهرداری هستیم گفت: یکی از اهداف ما در بحث خزانه داری و اداره کل درآمد مدیریت وجوه نقد است و با این رویکرد می‌توانیم به عدالت اجتماعی نزدیک تر شویم.

علی اکبر کاووسی امید، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان؛ با اشاره به ضرورت شکل گیری خرانه داری کل و اداره کل درآمد و همچنین اداره املاک و مستغلات شهرداری اظهار داشت: در سال سوم شورا ما دو موضوع را پیگیری می کنیم و اولین موضوع بحث اداره کل درآمد و خزانه‌داری کل است و دومین موضوع اداره املاک و مستغلات است.

وی افزود: اگر بخواهیم تفسیر واحد و یکپارچه از تعرفه عوارض در سال ۹۸ و تعرفه عوارض شهرداری همدان در سال های مختلف داشته باشیم باید در یک جا برای این تصمیم گیری و محاسبه شود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان با بیان اینکه در خصوص تعرفه عوارض شهرداری الان یک محاسبه در منطقه و یک محاسبه در ستاد شهرداری صورت می‌گیرد ادامه داد: بر این اساس ممکن است محاسبه که در منطقه ای صورت می‌گیرد با محاسبه که در منطقه دیگر انجام می‌شود به دلیل برداشت‌های مختلف از تعرفه متفاوت باشد.

کاووسی امید در ادامه اضافه کرد: وقتی اداره کل درآمد تشکیل شود برداشت‌های یکپارچه ای از تعرفه عوارض خواهیم داشت و تضییع حقوق مردم اتفاق نمی افتد و این گامی به سوی عدالت اجتماعی خواهد بود.

وی با اشاره به بحث تشکیل اداره املاک و مستغلات شهرداری همدان خاطر نشان کرد: در صورت ایجاد این اداره می توانیم سیاست‌های واحدی را در بحث اعمال ماده ۱۰۱ داشته باشیم و در مناطق چهارگانه همدان ماده ۱۰۱ به شیوه‌های مختلفی اعمال نشود.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان در پاسخ به چرایی اعمال مختلف ماده ۱۰۱در شهرداری گفت: قانونگذار تعیین کرده از ۰ درصد تا ۲۵ درصد برای سرانه های عمومی اعمال شود و همین مسئله باعث شده در منطقه ای بطور مثال ۲ درصد و در منطقه دیگری ۲۰ درصد اعمال شود و این درصد قطعی نیست.

کاووسی امید با تاکید بر این که برای رسیدن به برداشت مشترک و متناسب با ارزش زمین و ملک، تصمیم واحدی در شهرداری همدان صورت گیرد باید اداره کل املاک و مستغلات تشکیل شود عنوان کرد: با تشکیل این اداره تصمیمات و سیاست ها به طور یکپارچه اعمال می شود و بانک املاک در شهرداری همدان را ایجاد و همچنین می توانیم املاک متعلق به شهرداری همدان را شناسایی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در صورت ایجاد اداره کل املاک و مستغلات، سیاست یکپارچه ای شکل می‌گیرد اظهار داشت: شهروندان هم به راحتی می توانند کارهای خود را پیگیری و به سرعت نتیجه آن را ببینند و انتظارات چند ماهه برای پیگیری و به نتیجه رسیدن کارهایشان نیز به پایان می رسد.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و امور مالی شورای شهر همدان با اشاره به اینکه با ایجاد اداره کل درآمد و تشکیل خزانه داری ما می‌خواهیم مدیریت وجوه نقد داشته باشیم تاکید کرد: یکی از اهداف ما در بحث خزانه داری مدیریت وجوه نقد است و با این رویکرد می‌توانیم به عدالت اجتماعی نزدیک تر شویم.

کاووسی امید در پاسخ به این پرسش که چگونه با ایجاد اداره کل درآمد و خزانه داری به عدالت اجتماعی نزدیک تر می شویم عنوان کرد: به طور مثال منطقه۱ تمام درآمدهای خود را در منطقه خود و مناطق دیگر درآمد خود را در همان منطقه هزینه می‌کند اما ما می‌خواهیم این درآمد ها را جمع کنیم و متناسب با میزان کمبودها در مناطق به ترتیب اولویت هزینه کنیم.

وی در ادامه گفت: منطقه ای که از ابتدایی ترین امکانات هم برخوردار نیست باید به آن نقطه توجه شود تا میزان حداقلی از رفاه را برای شهروندان آن منطقه ایجاد کنیم و رویکردی که در پیش گرفتیم می تواند در این خصوص راهگشا باشد.

انتهای پیام/ح

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=28776
  • دیدگاه‌ها برای تشکیل اداره کل درآمد و خزانه داری، گامی به سوی عدالت اجتماعی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.