• امروز : چهارشنبه - ۱۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 1 May - 2024
5
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان تاکید کرد:

سر و سامان نهضت ملی در همدان

  • کد خبر : 204146
  • 23 آبان 1402 - 13:17
سر و سامان نهضت ملی در همدان
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان گفت: وضعیت نهضت ملی مسکن در استان همدان با پیگیری‌ و تلاش‌های مستمر سر و سامان پیدا کرده و برای این طرح برنامه روشنی تعریف شده است.

فرزاد تیموری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی عصر همدان با اشاره وضعیت نهضت مسکن ملی بیان کرد: در دولت قبلی بحث اقدام برای مسکن ملی مطرح شده اما در استان همدان هیچ زمینی برای ساخت مسکن تامین نشده بود.

وی افزود: حدود ۵۰۰۰ نفر از افرادی که برای مسکن ملی اقدام وثبت‌نام کرده، با وجود واریز ۴۰ میلیون تومان بلاتکلیف بودند.

معاون عمرانی استانداری همدان ادامه داد: نهایتاً با تحقیق و بررسی در رابطه با تخصیص زمین مورد نیاز در فاز اول زمینی به مساحت ۶۸۰‌هکتار با سند ثبتی بنام دولت جمهوری اسلامی برای انجام این پروژه عظیم تدبیر شد.

تیموری با بیان اینکه در بحث الحاق به زمین‌ها در شورای عالی معماری الحاق به زمین، طرح تفصیلی و جامع مطرح شد اذعان داشت: اما متاسفانه به محض شروع کار اجرایی این پروژه معارضینی برای زمین‌ها پیدا شده و در دادگاه علیه اداره راه و شهرسازی اقامه دعوا کردند.

وی تصریح کرد: نهایتاً از جانب شورای عالی معماری پرونده این پروژه فسخ و اراضی جدیدی برای آن مطرح شد.

معاون عمرانی استانداری همدان با اشاره به تخصیص زمین ۱۴۰ هکتاری استانداری برای این طرح افزود: خوشبختانه طرح تفصیلی و طرح جامع این اراضی که مصون به کوی پرواز شده به سرعت در دستور کار قرار گرفته و الحاق به محدوده آن توسط شورای عالی معماری کشور انجام شده است.

تیموری با بیان اینکه کلنگ اجرایی ۱۱ هزار واحد مسکونی در این محدوده به زمین خوردخاطرنشان کرد: خوشبختانه این پروژه در شهر همدان از طریق بنیاد مسکن با سرعت در حال انجام است.

وی یادآور شد: در شهر همدان پروژه‌های متعددی در شهرک مدنی، شهرک فرهنگیان، شهرک بهشتی و تپه حاج شمسعلی تامین شده و در حال حاضر در حال ساخت است.

معاون عمرانی استانداری همدان افزود: برای مابقی متقاضیان طرح توافق برای تحویل زمین انجام شده است که متقاضیان با دریافت زمین و تسهیلات کار ساخت را شروع کنند.

وی در پایان گفت: وضعیت نهضت ملی مسکن در استان همدان با پیگیری‌ و تلاش‌های مستمر سر و سامان پیدا کرده و برای این طرح برنامه روشنی تعریف شده است.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrehamedan.ir/?p=204146
  • دیدگاه‌ها برای سر و سامان نهضت ملی در همدان بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.